Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat CC 1.2 8V
Autor Wiadomość
Montana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 19-04-2009, 12:34   Fiat CC 1.2 8V

Chciałbym Wam zaprezentować moje drugie auto, pierwszym jest Galant EA :) .

A więc żeby wszystko było jasne, zacznę od początku:
CC było w rodzinie od fabryki. Jeździło długo i praktycznie bez awaryjnie, początkowo było z silnikiem 704 ccm. W końcu po zrobieniu prawa jazdy i po jakimś czasie odziedziczeniu fiacika po Tacie, zabrałem się za jego modyfikacje. Na początku było standardowo: tłumiczek Ultera, filtr stożkowy, alufelgi i jakieś sprężyny -40. Wyglądał tak:


Po głowie chodził już plan jakiegoś swapa, tylko nikt nie przypuszczał że nastąpi to tak szybko. Zaczęło się od awarii silnika 704. Po krótkim namyśle zdecydowałem się kupić silnik 1.2 8V który był już lekko dłubnięty, od razu znalazłem firmę która się tym zajmie. Pewnego dnia przyjechali z lawetą pod dom i zabrali mi cieniasa :) . Trochę się na niego naczekałem, ale było warto. Dnia 14 lutego 2008. odebrałem auto :) . Zaglądam pod maskę a tam:


Zainfekowany chorobą, zacząłem dalej dłubać w aucie. Zostały zmienione amortyzatory na PZM-1 Krosno ( dla nie wtajemniczonych dodam że te amorki są robione z przeznaczeniem na tor, są krótsze od seryjnych i o wiele twardsze), wymienione wałki rozrządu na ostrzejsze ( 275 stopni ) i zmieniony komputer z innym programem.



Na takim zestawie zająłem:
- 3 miejsce w Pucharze Polski im. Jana Wdowczyka w Kamieniu Śląskim w klasie Mini ( do 1550 ccm)
- 4 miejsce na SCP w Katowicach na Muchowcu
- 4 miejsce na zawodach 1/4 mili w Bytomiu


W końcu nadszedł czas zrobić coś z wyglądem. Pojawiłem sie znowu w zakladzie z zamiarem kupna nowej, zdrowej budy gdyż moja już nie wytrzymała próby czasu i wszędzie wychodziła rdza.
Znalazł się odpowiedni dawca i po kilku tyg pod domem zawitał odmłodzony, odelżony i jeszcze szybszy Cienias. W miedzy czasie zmieniona została przepustnica z 36mm na 44mm.




Cały środek jest wywalony, wszystko co zbędne trafiło do kosza, czyli wygłuszenia, wykładzina, podsufitka, kanapa, w miejsca foteli trafiły kubełki, pasy szelkowe dla kierowcy, kierownica skórzana z nabą i strefą zgniotu.
Jest głośno, zimno, szyby szybko parują ale czego się nie robi dla odrobiny satysfakcji.
Podsumowując:

Silnik 1.2 8V MPI ( seryjnie 75Km i 104 Nm ):
Odelżone koło zamachowe
Dłubana głowica
Ostre wałki rozrządu
Komputer z 1.1 z programem N-grupowym ( odcinka przy 7450 obr/min )
Przepustnica 44mm
Dolot Yankowy
Układ wydechowy 46mm (zew) z tłumikiem Ultera i dodatkowo tłumikiem środkowym
Skrzynia biegów ze SC/CC Sporting
Mechanizm zmiany biegów z shortshifterem i podniesionym drążkiem zmiany biegów
Silnik jeszcze nie shamowany więc nie pytać się ile ma koników :D

Zawieszenie:
Amortyzatory PZM - 1 Krosno
Sprężyny progresy -40

Układ hamulcowy
Zaciski z Fiata Palio
Tarcze Brembo gładkie
Płyn hamulcowy 5in1
Mocniejsza pompa hamulcowa

Karoseria:
Stylizowana na Fiata CC 704
Aluski ATS 6 cali + opony Pirelli 165/55/13 ewentualnie aluski z Poloneza tzw gwiazdy i opony zależnie od potrzeb
Totalnie odchudzenie auta
Środek pomalowany na srebrny kolor
Cała karoseria zakonserwowana na nowo



Dalej się nie będę rozpisywał bo pewnie i tam Was już zanudziłem. Jak coś jeszcze mi się przypomni to wy edytuje.
_________________
CC na tor :D
Galant na zakupy :D
Oby dwa bardzo szybkie :D
 
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2009, 13:04   

bardzo fajne autko, pomimo, że fiatów nie lubie (z wyjątkiem kilku modeli jak 125)
ciekawe jakie masz osiągi (przyspieszenie, prędkość), i jak znosi buda taki wzrost mocy bez wzmocnień (nie widziałem żadnych)
gratuluje autka, i medali:)
pozdrawiam
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-04-2009, 13:16   

No cieniasek z charaaakterem :D
 
 
Montana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 19-04-2009, 14:43   

Misiek :) napisał/a:

ciekawe jakie masz osiągi (przyspieszenie, prędkość), i jak znosi buda taki wzrost mocy bez wzmocnień (nie widziałem żadnych)
pozdrawiam


Osiągi jeszcze nie zmierzone żadnym urządzeniem, ale z moich testów wychodzi że są bardzo zbliżone do osiągów Galanta 2.5 V6. Obecnie jezdze na skrzyni ze sportinga, która ma trochę długie przełożenia, ale w planie już jest zakup krótszej skrzyni na której na pewno poprawia się jeszcze osiągi. W komorze silnika jest zamontowana rozpórka (nie mam jej na zdjęciach), która trochę usztywnia karoserie, akurat ona jest bardzo przydatna z powodu większej masy silnika. Podobna jest zamontowana z tyłu.
_________________
CC na tor :D
Galant na zakupy :D
Oby dwa bardzo szybkie :D
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-04-2009, 15:51   

Autko widziane przeze mnie w Bytomiu na 1/4 mili ale nie wiedzialem, ze takie tam sa poczynione modyfikacje :) i ,że własciciel to mitsumaniak :D
Do zobaczenia w tym roku :)
Gratki Autka i taki tuning jest najlepszy, tylko to co najlepsze aby bylo szybko i sprawnie.
Jaki czas miałeś w Bytomiu ???
Pozdrawiam i do zobaczenia
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Montana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Galant 2.5, Fiat CC 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 19-04-2009, 18:26   

Jeszcze wtedy nie byłem mitsumaniakiem :) . W Bytomiu miałem niską 17-stkę, nie pamiętam teraz dokładnie ile, zresztą i tak podawali czasy łącznie z reakcja kierowcy, więc do końca nie wiadomo jaki był czas przejazdu. Od tamtego czasu trochę się pozmieniało w aucie, więc w tym roku powinno być pudło :)
_________________
CC na tor :D
Galant na zakupy :D
Oby dwa bardzo szybkie :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.