Wysoka temperatura silnika w korku. |
Autor |
Wiadomość |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2007, 20:25 Wysoka temperatura silnika w korku.
|
|
|
Zrobiło się troszkę cieplej i zauważyłem że jak stoję w korku temp. silnika stoi na 2/3 a nawet 3/4 i ciągle chodzi wiatrak. Wystarczy że przegazuje silnik i temp. spada. Jak ruszę wszystko wraca do normy.
Czy ten typ tak ma ? Czy profilaktycznie wymienić płyn w chłodnicy? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-04-2007, 20:28
|
|
|
Końcówka pompy wody lub zapowietrzony układ
[ Dodano: 18-04-2007, 20:29 ]
PS. jeszcze może być zamulona chłodnica |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 18-04-2007, 21:48
|
|
|
Wskazówka zawsze powinna stać w pionie no +/- jakiś mały odchył ale napewno nie 2/3 atym bardziej 3/4.Skoro jak przgeazujesz i spada temp to ja bym pompe jednak obstawiał. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2007, 22:36
|
|
|
Pompa jeździ w samochodzie od 25 tyś km, na razie wymienię płyn bo od kupna samochodu nie wymieniałem a poprzedni właściciel też nie wiadomo ile jeździł. Być może jest trochę syfu i wymiana coś pomoże. Jak nie będzie efektu trzeba się będzie dobrać do pompy.
[ Dodano: 27-04-2007, 20:17 ]
Jak się okazało było zbyt mało płynu w chłodnicy, po dolaniu jest wszystko ok. |
|
|
|
 |
itepe
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6i 16v '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 15 Skąd: Łódź - Dąbrowa
|
Wysłany: 18-07-2007, 11:04
|
|
|
Podepnę sie pod temat.
Otóż u mnie dwa razy wystąpił następujący problem:
Zdarzyło się to raz podczas jazdy na autostradzie, jakieś 160km/h + clima (wzrosła i póxniej opadała i znów rosła) oraz w normalnym ruchu miejskim + clima (zjechałem na stację i wyłączyłem silnik, po ok. 15 sekundach i wył. klimy znów rozruch i było ok). Nic nie piszczy i świszcze. Pierwszy raz misiek był przed wymianą rozrządu, drugi raz już po. Czy to może być pierwszy objaw padającej pompy wodnej czy może to tylko dociążenie silnika przez klimę?
Pozdrawiam
itepe |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 18-07-2007, 11:39
|
|
|
Raczej przez pompe bo klima to chyba nawet na odwrót powinna działać(wkonću jej wentylator coś tam pewnie wieje na chłodnice) |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 12:28
|
|
|
mlun napisał/a: | bo klima to chyba nawet na odwrót powinna działać |
Dokladnie. Wczoraj stalem w korku jakies 10 min z klima i temp byla delikatnie ponizej polowy. Zwykle jest idealnie na polowie |
|
|
|
 |
itepe
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6i 16v '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 15 Skąd: Łódź - Dąbrowa
|
Wysłany: 18-07-2007, 13:12
|
|
|
dylson napisał/a: | (...) Zwykle jest idealnie na polowie. |
ZWYKLE, tak mam. Zdarzyło się to dopiero dwa razy. Zastanawiam się też czy przypadkiem pasek się ślizga. No ale wtedy by piszczał. A mój mech ma 3 tygodnie urlopu |
|
|
|
 |
wegiel [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 17:15
|
|
|
Widze ze nie jestem sam.
Tez zauwazylem podobny efekt - pompe chyba wymienia sie podczas roboty z rozrzadem wiec pewnie byla przy 180k robiona a jest 212k. Stan plynu sprawdze , co jeszcze moze byc przyczyna jesli poziom jest ok? Plyn za stary?Mogl stracic wlasciwosci i zmiejszyc temperature wrzenia?
--------------------------------------------------------------
Sprawdzilem poziom plynu i jest powyzej napisu FULL. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 18:32
|
|
|
a w czym problem?
widze tu zwykly wzrost temp, po ktorym powinien sie wlaczyc wiatrak i "zbic" ja do ok 90C (polowa).
jesli temp rosnie, a wiatrak sie nie zalacza to wtedy jest problem, bo sam wzrost temp przy 30C na zewn jest normalnym zjawiskiem.
wegiel napisał/a: | pompe chyba wymienia sie podczas roboty z rozrzadem |
to nie V6 tu sie nie wymienia. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 21:55
|
|
|
a ktos wymienia przy rozrzadzie pompe?
chyba ze na wlasna prosbe. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 23:38
|
|
|
jasne jesli sie cos dzieje to nalezy wymienic,
np. w 2,5TDI V6 pompe wymienia sie obligatoryjnie przy rozrzadzie, ja zrozumialem wegiel'a ze przy rozrzadzie wymienia pompe, tak jak pasek. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
|