Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana akumulatora
Autor Wiadomość
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-09-2008, 12:59   Wymiana akumulatora

Mam zamiar wymienić akumulator, mój stary jest już w opłakanym stanie. Moje pytanie które się z tym wiąże jak to zrobić aby nie skasować pamięci ECU -czyli z podtrzymaniem napięcia. Serwisy z do których dzwoniłem tego nie robią :( . Do głowy przychodzą mi dwa pomysły:
1. mierzymy napięcie na starym aku,
do gniazdka zapalniczki podłączamy zasilacz stabilizowany z napięciem takim samym jak na starym aku,
wyjąć stary aku,
zmierzyc napięcie na nowym aku,
ustawić takie samo na zasilaczu,
podłączyć nowy aku,
odłączyć zasilacz
2. zrobic kabel z dwoma wtyczkami do zapalniczku i do podtrzymania napięcia użyć drugiego samochodu ze sprawnym akumulatorem

proszę o opinie
_________________
Kuba
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-09-2008, 13:21   

A co takiego strasznego sie stanie w Twoim wozie jak odetniesz ECU od zasilania?

Krzychu
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-09-2008, 13:22   

Sposób 2 raczej będzie prostszy w wykonaniu ale można inaczej. szkuba, masz kable rozruchowe? Jeśli tak to z nimi możesz pokombinować zapiąć stare aku za klemy i równolegle wpiąć się nowym aku. Robiłem tak z kuzynem w Sceniku żeby radio nie zgasło bo wciągnęło gdzieś kod ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-09-2008, 20:27   po wymianie

odnośnie po co?
otóż kiedyś silnik działał tak że jak sie naciskało na pedał gazu to miał taka jakby dziurę (długo się namyślał) i coś mi tam niby pozmieniali, zwiększyli dokładność doboru paliwa albo coś w tym stylu no i nie chciałbym znowu przechodzić przez to samo.

co do sposobu samej wymiany to faktycznie na kable rozruchowe chyba będzie najlepiej ;)

przy wymianie wykorzystaliśmy trzeci akumulator i kable rozruchowe, napięcie w układzie jednak siadło (zawył alarm) ale ECU sie nie skasował, jedynie podnośniki szyb trzeba było zaprogramować.
_________________
Kuba
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2008, 03:29   

szkuba napisał/a:
zwiększyli dokładność doboru paliwa albo coś w tym stylu no i nie chciałbym znowu przechodzić przez to samo.


ECU z tych modeli raczej nie mają możliwości zmiany map paliwa i powierza...
mogę się mylić ale może być tak że ktoś skasował Cie za coś czego nie zrobił, bo po prostu jest to nie możliwe... :roll: Bartek powinien wiedzieć jak jest na pewno.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 28-09-2008, 11:24   

szkuba napisał/a:
podnośniki szyb trzeba było zaprogramować.
:shock: :!: :?: Hmmm programować podnośniki szyb? Dziwne patenty, co z nimi później nie tak?
Derpin napisał/a:
ECU z tych modeli raczej nie mają możliwości zmiany map paliwa i powierza
Może chodzi o to samo co w Cari GDI, że coś z przepustnicą się dzieje i trzeba ją zaprogramować po odcięciu prądu.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-10-2008, 19:31   

może zbyt górnolotnie się wyraziłem :P chodzi o to że sterowanie szyb ma dwa stopnie pracy i jak się odłączy akumulator to trzeba je znowu tego nauczyć. PS odnośnie komputera to możliwe że zadziałał efekt psychologiczny :? , choć na pewno silnik się nie musiał uczyć na nowo wolnych obrotów :lol:
_________________
Kuba
 
 
Mefi100 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.3 GLX 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Wysłany: 01-11-2008, 09:17   

Witam
A nie wystarczy odpalic auta i zdjac klemy z Aku (wymienic na odpalonym)
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-11-2008, 22:18   

Aku już dawno wymieniony, metodą tradycyjną tzn kable rozruchowe oraz trzeci w miarę sprawny akumulator.
Tak przy okazji to widziałem ostatnio w jednym z marketów budowlanych kabel do ratowania auta sąsiada :D zakończony z dwoma wtyczkami do zapalniczek i jakimś małym obwodem testera (i może jeszcze jakimś obwodem zabezpieczającym). Ogólnie jako rozruchowy się nie nadaje, ale jeżeli połączy się dwa samochody w ten sposób to można padnięty akumulator naładować za pomocą drugiego sprawnego samochodu pracującego na wolnych obrotach przez parę minut :roll:
_________________
Kuba
 
 
Mefi100 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.3 GLX 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-11-2008, 00:06   

No dobra wymieniony, tylko nie wiem po co kombinowac skoro alter nie jest padniety to podaje napiecie na caly uklad. Na odpalonym odpinajac klemy nie resetujesz kompa.
 
 
piowys 
Nowy Forumowicz


Auto: CAO 1.3 Gli
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2008, 15:34   

Witam panów (i panie),
również zamierzam wymienić akumulator (Colt C0A), w związku z tym mam pytanie czy faktycznie trzeba w związku z tym podjąć się jakichś specjalnych zabiegów? Jeżeli tak to jakich - podpiąć się pod inny aku podczas wymiany? Wymieniać na odpalonym silniku? Na co zwrócić uwagę w trakcie tego przedsięwzięcia? Jestem totalnie nie w temacie ale do odważnych świat należy :) ... Dzięki wielkie za pomoc.
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 28-12-2008, 18:36   

no .....a ja wymienialem tak - silnik zgaszony wypięty stary aku wpięty nowy aku - auto odpalone i chodzi jak bozia przykazała - nic się nie dzieje z ecu i elektryką .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-06-2009, 18:03   

Nie polecam wymiany akumulatora na pracującym silniku!!!
Istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia podzespołów elektronicznych: w najlepszym wypadku spalenie diód czy regulatora napięcia, w gorszym ...
Może ktoś tak robił i nic się nie stało - ok. Kto nie próbował niech nie próbuje.
Podobne są konsekwencje, gdy niewłaściwie pomagamy uruchomić czyjeś auto podłączając nasz akumulator do rozładowanego kablami - należy to robić przy zgaszonym silniku dawcy!
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2009, 13:46   

Ja swój wypinam co tydzień żeby dostać się do klamotów i póki co mnie nie pogryzł. Słyszałem jednakże opinie na temat edukacji "SI" ECU. Boję się że stworzyliśmy Skynet.
 
 
mikomik 
Forumowicz

Auto: misiu lancer 91r był też gal
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 62
Skąd: St-ce
Wysłany: 22-07-2009, 16:48   

parę uwag:
1. przy pracującym silniku odłączenie aku grozi uszkodzeniem alternatora tak było jest i na razie będzie :)
czasami może się nie uszkodzić ale ryzyko bardzo duże, lepiej nawet podpiąć rozładowany aku ale żeby alternator "czuł" że aku jest
2. wymiana aku powinna być bezproblemowa mapy powinny zostać w pamięci ecu
jeśli tak nie jest znaczy coś było kombinowane lub podpi......wane
3. ewentualna wymiana z podtrzymaniem napięcia to podpiecie rozruchowymi innego akumulatora sprawnego
4. odpalanie to podpinanie dawcy na sucho przy zgaszonym silniku ale samo odpalanie to już przy pracującym silniku dawcy prądu
tyle teoria ale ta raczej jest zgodna z praktyką
:)
_________________
Janusz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.