Lancer 1.6 MIVEC - pierwsze km - olej |
Autor |
Wiadomość |
bremse
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 MIVEC 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-07-2012, 23:59 Lancer 1.6 MIVEC - pierwsze km - olej
|
|
|
Mam pytanie do użytkowników Lancera 1.6 MiVEC, tj. czy w pierwszym okresie przebiegów - ten silnik "bierze" olej? Pytam profilaktycznie, gdyż wcześniej od nowości użytkowałem Octavię Tour z silnikiem benzynowym 1.6 i było to normalnym objawem.M |
|
|
|
 |
pitloju
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 43 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-07-2012, 07:38
|
|
|
Mam Lancera 1.6 kupionego w styczniu 2011, w tej chwili 32000km - jak dotąd nie brał w ogóle oleju. Między przeglądami nie trzeba było nic dolewać
pozdr
pitloju |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-07-2012, 08:16
|
|
|
Hej - co prawda mam 1.8 w gazie, ale u mnie wziął z początku oleju, tak, że na przeglądzie miałem min.. W interwale 20kkm - 40kkm nie wziął już prawie nic.
Pozdrowienia! |
|
|
|
 |
maniax86
Mitsumaniak

Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 811 Skąd: okolice rybnika
|
Wysłany: 24-07-2012, 13:41
|
|
|
1.6 nie powinien brać oleju.... Po wyjeździe z salonu kierownik powiedział mi żeby sprawdzać codziennie poziom oleju i jak zobacze jakieś ubytki to podjechać na serwis bo te silniki oleju nie biorą... |
|
|
|
 |
bremse
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 MIVEC 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-07-2012, 14:38
|
|
|
Bardzo dziękuję za pomoc. W instrukcji Octavii Tour 1.6 było wyraźnie napisane że to normalny objaw - ubytek oleju w pierwszym okresie eksploatacji. W instrukcji Lancera nic takiego nie znalazłem, ale wolałem się upewnić u doświadczonych użytkowników. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-07-2012, 15:33
|
|
|
bremse napisał/a: | Bardzo dziękuję za pomoc. W instrukcji Octavii Tour 1.6 było wyraźnie napisane że to normalny objaw - ubytek oleju w pierwszym okresie eksploatacji. W instrukcji Lancera nic takiego nie znalazłem, ale wolałem się upewnić u doświadczonych użytkowników. |
Każdy silnik bierze olej - jedne mniej (mało), a drugie "piją" między przeglądami aż do poziomu minimum. Jeżeli ktoś "robi trasy" to myślę, że to normalny objaw. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-07-2012, 07:54
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Każdy silnik bierze olej - jedne mniej (mało), a drugie "piją" |
Zapomniałeś o takich co produkują olej 1.8DiD
Ale poważnie to w japońskich samochodach nie spotkałem się z braniem oleju (więcej niż od połowy wskaźnika do minimum czyli około 0,5dm3) między przeglądami. Ale za to Ople (i chyba samochody od VW AG) mają zapisane, że do znikanie 0.5dm3 oleju na 1000km jest normą. Przy takim zużyciu to chyba nie trzeba oleju wymieniać? cały czas jest świeży Tylko co z filtrem? |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 25-07-2012, 09:08
|
|
|
Kazdy MiVEC bierze olej!
jest to zwiazane z faktem ze przy wysokich obrotach w momencie wlaczenia MiVEC'a olej nie wyrabia z temperatura i sie spala w dodatku cisnienie jakie panuje w silniku moze skoczyc nawet do 130 PSI, sam MiVEC potrzebuje 80-90PSI zeby zatrybic!
zaloz sobie czojnik temperatury i cisnienia oleju. nie polecam auta pilowac na MiVECU - chybaze masz ze soba duzo oleju
w czasie normalej jazdy auto nie powinno brac oleju, ale jezeli jezdzisz na mivec'u to licz sie z tym, ze cos ci tam wypije |
_________________ MSS Mivec 1.6 170bhp
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-07-2012, 17:21
|
|
|
Heavy1155, co ma MIVEC, i to jeszcze ten ubogi z obracanym wałkiem rozrządu, do brania oleju przez silnik?
MIVEC działa bez przerwy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-07-2012, 08:02
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Heavy1155, co ma MIVEC, i to jeszcze ten ubogi z obracanym wałkiem rozrządu, do brania oleju przez silnik?
MIVEC działa bez przerwy. |
Ja się nie znam na silnikach, ale słyszałem, że chodzi o "załączenie" trybu zmiany faz rozrządu.. I to następuje przy ok. 4200 rpm'ów.
http://autokult.pl/2011/0...tow-mivec-wideo
Więc pewnie o to chodziło Koledze Heavy1155. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2012, 11:34
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Ja się nie znam na silnikach, ale słyszałem, że chodzi o "załączenie" trybu zmiany faz rozrządu.. I to następuje przy ok. 4200 rpm'ów. |
Tak jest w silnikach 4G69, seria 4N1x z "prawdziwym" MIVEC,6G75 3.8 V6
Lancer benzyna 1.6 4G93 i 1.8 4B10 ma układ tańszy i prostszy
Coś takiego jak tu http://www.autozine.org/t...ngine/vvt_3.htm |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-07-2012, 12:24
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | RalfPi napisał/a: | Ja się nie znam na silnikach, ale słyszałem, że chodzi o "załączenie" trybu zmiany faz rozrządu.. I to następuje przy ok. 4200 rpm'ów. |
Tak jest w silnikach 4G69, seria 4N1x z "prawdziwym" MIVEC,6G75 3.8 V6
Lancer benzyna 1.6 4G93 i 1.8 4B10 ma układ tańszy i prostszy
Coś takiego jak tu http://www.autozine.org/t...ngine/vvt_3.htm |
Tzn. że faza otwarcia zaworu(zasysania powietrza) nie jest regulowana w sposób ciągły - dla każdych obrotów inaczej, tylko dyskretnie?? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2012, 14:36
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Tzn. że faza otwarcia zaworu(zasysania powietrza) nie jest regulowana w sposób ciągły - dla każdych obrotów inaczej, tylko dyskretnie?? |
To znaczy że prosty MIVEC ma jeden profil krzywki a zmienia się tylko moment otwarcie-zamknięcia zaworu przy jednakowym czasie otwarcia (czasoprzekrój krzywki nie zmienia się bo nie może-to wciąż ta sama krzywka). Realizowane jest to poprzez obrót wałka rozrządu względem koła łańcuchowego. Regulacja jest płynna
MIVEC prawdziwy ma różne profile krzywek na dolocie - do 3600 -4200 w zalezności od silnikach - chodzi na krzywkach niskich a na wyzszych obrotach przechodzi na ostrzejsze krzywki. Układ działa 0-1.
Dla różnych orotów są różne czasoprzekroje krzywek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 06-08-2012, 00:26
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Tak jest w silnikach 4G69, seria 4N1x z "prawdziwym" MIVEC,6G75 3.8 V6
Lancer benzyna 1.6 4G93 i 1.8 4B10 ma układ tańszy i prostszy |
...a jaki układ ma silnik 4A92 czyli 1.6 obecnie stosowany w Lancerach i ASX'ach? |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-08-2012, 23:33
|
|
|
lichy napisał/a: | ...a jaki układ ma silnik 4A92 czyli 1.6 obecnie stosowany w Lancerach i ASX'ach? |
Ten prostszy i tańszy z obracanym wałkiem zaworów ssących. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|