Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 1.6 MIVEC - pierwsze km - olej
Autor Wiadomość
bremse 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 MIVEC 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-07-2012, 23:59   Lancer 1.6 MIVEC - pierwsze km - olej

Mam pytanie do użytkowników Lancera 1.6 MiVEC, tj. czy w pierwszym okresie przebiegów - ten silnik "bierze" olej? Pytam profilaktycznie, gdyż wcześniej od nowości użytkowałem Octavię Tour z silnikiem benzynowym 1.6 i było to normalnym objawem.M
 
 
pitloju 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.6 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-07-2012, 07:38   

Mam Lancera 1.6 kupionego w styczniu 2011, w tej chwili 32000km - jak dotąd nie brał w ogóle oleju. Między przeglądami nie trzeba było nic dolewać

pozdr
pitloju
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-07-2012, 08:16   

Hej - co prawda mam 1.8 w gazie, ale u mnie wziął z początku oleju, tak, że na przeglądzie miałem min.. W interwale 20kkm - 40kkm nie wziął już prawie nic.
Pozdrowienia!
 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 24-07-2012, 13:41   

1.6 nie powinien brać oleju.... Po wyjeździe z salonu kierownik powiedział mi żeby sprawdzać codziennie poziom oleju i jak zobacze jakieś ubytki to podjechać na serwis bo te silniki oleju nie biorą...
 
 
bremse 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 MIVEC 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-07-2012, 14:38   

Bardzo dziękuję za pomoc. W instrukcji Octavii Tour 1.6 było wyraźnie napisane że to normalny objaw - ubytek oleju w pierwszym okresie eksploatacji. W instrukcji Lancera nic takiego nie znalazłem, ale wolałem się upewnić u doświadczonych użytkowników.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-07-2012, 15:33   

bremse napisał/a:
Bardzo dziękuję za pomoc. W instrukcji Octavii Tour 1.6 było wyraźnie napisane że to normalny objaw - ubytek oleju w pierwszym okresie eksploatacji. W instrukcji Lancera nic takiego nie znalazłem, ale wolałem się upewnić u doświadczonych użytkowników.

Każdy silnik bierze olej - jedne mniej (mało), a drugie "piją" między przeglądami aż do poziomu minimum. Jeżeli ktoś "robi trasy" to myślę, że to normalny objaw.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-07-2012, 07:54   

RalfPi napisał/a:
Każdy silnik bierze olej - jedne mniej (mało), a drugie "piją"

Zapomniałeś o takich co produkują olej 1.8DiD ;)
Ale poważnie to w japońskich samochodach nie spotkałem się z braniem oleju (więcej niż od połowy wskaźnika do minimum czyli około 0,5dm3) między przeglądami. Ale za to Ople (i chyba samochody od VW AG) mają zapisane, że do znikanie 0.5dm3 oleju na 1000km jest normą. Przy takim zużyciu to chyba nie trzeba oleju wymieniać? cały czas jest świeży :P Tylko co z filtrem?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 25-07-2012, 09:08   

Kazdy MiVEC bierze olej!
jest to zwiazane z faktem ze przy wysokich obrotach w momencie wlaczenia MiVEC'a olej nie wyrabia z temperatura i sie spala w dodatku cisnienie jakie panuje w silniku moze skoczyc nawet do 130 PSI, sam MiVEC potrzebuje 80-90PSI zeby zatrybic!
zaloz sobie czojnik temperatury i cisnienia oleju. nie polecam auta pilowac na MiVECU - chybaze masz ze soba duzo oleju :P
w czasie normalej jazdy auto nie powinno brac oleju, ale jezeli jezdzisz na mivec'u to licz sie z tym, ze cos ci tam wypije
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2012, 17:21   

Heavy1155, co ma MIVEC, i to jeszcze ten ubogi z obracanym wałkiem rozrządu, do brania oleju przez silnik?
MIVEC działa bez przerwy.
_________________

 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-07-2012, 08:02   

tomekrvf napisał/a:
Heavy1155, co ma MIVEC, i to jeszcze ten ubogi z obracanym wałkiem rozrządu, do brania oleju przez silnik?
MIVEC działa bez przerwy.

Ja się nie znam na silnikach, ale słyszałem, że chodzi o "załączenie" trybu zmiany faz rozrządu.. I to następuje przy ok. 4200 rpm'ów.

http://autokult.pl/2011/0...tow-mivec-wideo

Więc pewnie o to chodziło Koledze Heavy1155.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2012, 11:34   

RalfPi napisał/a:
Ja się nie znam na silnikach, ale słyszałem, że chodzi o "załączenie" trybu zmiany faz rozrządu.. I to następuje przy ok. 4200 rpm'ów.

Tak jest w silnikach 4G69, seria 4N1x z "prawdziwym" MIVEC,6G75 3.8 V6
Lancer benzyna 1.6 4G93 i 1.8 4B10 ma układ tańszy i prostszy
Coś takiego jak tu http://www.autozine.org/t...ngine/vvt_3.htm
_________________

 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-07-2012, 12:24   

tomekrvf napisał/a:
RalfPi napisał/a:
Ja się nie znam na silnikach, ale słyszałem, że chodzi o "załączenie" trybu zmiany faz rozrządu.. I to następuje przy ok. 4200 rpm'ów.

Tak jest w silnikach 4G69, seria 4N1x z "prawdziwym" MIVEC,6G75 3.8 V6
Lancer benzyna 1.6 4G93 i 1.8 4B10 ma układ tańszy i prostszy
Coś takiego jak tu http://www.autozine.org/t...ngine/vvt_3.htm

Tzn. że faza otwarcia zaworu(zasysania powietrza) nie jest regulowana w sposób ciągły - dla każdych obrotów inaczej, tylko dyskretnie??
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2012, 14:36   

RalfPi napisał/a:
Tzn. że faza otwarcia zaworu(zasysania powietrza) nie jest regulowana w sposób ciągły - dla każdych obrotów inaczej, tylko dyskretnie??

To znaczy że prosty MIVEC ma jeden profil krzywki a zmienia się tylko moment otwarcie-zamknięcia zaworu przy jednakowym czasie otwarcia (czasoprzekrój krzywki nie zmienia się bo nie może-to wciąż ta sama krzywka). Realizowane jest to poprzez obrót wałka rozrządu względem koła łańcuchowego. Regulacja jest płynna
MIVEC prawdziwy ma różne profile krzywek na dolocie - do 3600 -4200 w zalezności od silnikach - chodzi na krzywkach niskich a na wyzszych obrotach przechodzi na ostrzejsze krzywki. Układ działa 0-1.
Dla różnych orotów są różne czasoprzekroje krzywek.
_________________

 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 06-08-2012, 00:26   

tomekrvf napisał/a:
Tak jest w silnikach 4G69, seria 4N1x z "prawdziwym" MIVEC,6G75 3.8 V6
Lancer benzyna 1.6 4G93 i 1.8 4B10 ma układ tańszy i prostszy

...a jaki układ ma silnik 4A92 czyli 1.6 obecnie stosowany w Lancerach i ASX'ach?
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-08-2012, 23:33   

lichy napisał/a:
...a jaki układ ma silnik 4A92 czyli 1.6 obecnie stosowany w Lancerach i ASX'ach?

Ten prostszy i tańszy z obracanym wałkiem zaworów ssących.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.