Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak naprawić lewarek do podnoszenia samochodu
Autor Wiadomość
marcin007 
Forumowicz

Auto: Mój Gal i SS :)
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: z krainy Oz (KR)
Wysłany: 25-04-2009, 14:29   Jak naprawić lewarek do podnoszenia samochodu

Kochani przed chwilką chciałem pomóc koledze i podniść jego transita moim lewarkiem. Ale drewno pod lewarkiem sie przesunęło i gwintowany pręt który wychodził z lewarka się urwał(pręt). Lewarek jest dosyć stary i w sumie służył jeszcze przed moimi narozinami, stąd bardzo chciałbym go jakoś naprawić :(
Generalnie wydaje mi się że fajnie by bylo wyciągnąć jakoś ten kawałek gwintowanego pręta który utkwił w otworze :? Gdzie wg Was mógłbym z tym pojechać, kogo się zapytać o jaką kolwiek opcje naprawienia tego :?:

(coś w stylu tego na zdjeciu, po wyciagnieciu(wysunieciu) tego gwintowanego preta o jakies 20cm pękł, zostawiając wewnątrz lewarka jakąś tam jeszcze część...)
_________________
Pozdrawiam wszystkich :)
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-04-2009, 14:51   

Nie opłaca sie naprawiac. Taniej wyjdzie kupno nowego.
Takich rzeczy sie nie dorabia. Sam materiał uzyty na te śrube bedzie jakiś specjalny.
Na tokarce dało by sie zrobi, ale watpie aby ktos ci policzył bez materiału Mniej niż 100 zł a za materiał z drugie tyle byś musiał dać.
Pamietaj, ze to musi wytrzymywać 16 ton a to już poważny ciężar.
http://allegro.pl/item610...n_sklep_fv.html
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
marcin007 
Forumowicz

Auto: Mój Gal i SS :)
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: z krainy Oz (KR)
Wysłany: 25-04-2009, 14:54   

Morfi napisał/a:
Pamietaj, ze to musi wytrzymywać 16 ton a to już poważny ciężar.

to jest przykladowe zdjecie, mój jest do samochodów osobowych :)
Nie chce nowego pręta, tylko chce wyciągnąc pozostałośći ze starego... to wszystko... tylko nie wiem jak :(
_________________
Pozdrawiam wszystkich :)
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-04-2009, 15:13   

to taki ponośnik kupisz za 45 zł do 2T.
Złamała ci się śruba i nie zastapisz jej niczym.
Aby wyciagnac to musisz cały ponosnik rozebrać :D Pamietaj, że to hydraulika i tam jest olej w środku :D
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
marcin007 
Forumowicz

Auto: Mój Gal i SS :)
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: z krainy Oz (KR)
Wysłany: 25-04-2009, 16:50   

Morfi napisał/a:
to taki ponośnik kupisz za 45 zł do 2T.

wiem..ale ten ma wartość sentymentalna wlasnie :? bezcenna jest, stad chciałbym go mieć w stanie jakim mniej wiecej byl wczesniej
Morfi napisał/a:
Złamała ci się śruba i nie zastapisz jej niczym.

nie chce zastapiac niczym, chce tylko wyciagnac ten kawalek ktory sie zlamal i zostal w środku
Morfi napisał/a:
Aby wyciagnac to musisz cały ponosnik rozebrać

da sie w ogóle?
Morfi napisał/a:
Pamietaj, że to hydraulika i tam jest olej w środku

moj nie jest hydrauliczny
_________________
Pozdrawiam wszystkich :)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-04-2009, 16:54   

Najprosciej to chyba podjechac do kogos z tokarka albo czyms takim. Rozwierci pozostalosc i powinno byc ok :)
Czy da sie rozkrecic nie mam pojecia :?
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 25-04-2009, 17:31   

marcin007,
Chyba najlepiej będzie jak umieścisz zdjęcie tego popsutego lewarka,żeby każdy wiedział o czym rozmawiamy,bo jak widzisz każdy pisze o czymś innym.
 
 
 
jawlo 
Forumowicz

Auto: SS DiD mint silver
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 1196
Skąd: Beskidy
Wysłany: 25-04-2009, 23:27   

Skoro złamała się śruba to pewnie skrzywił się również tłok (w nim tkwi resztka śruby).
Aby to działało trzeba wymienić tłok i śrubę.
Skoro to jest "wiekowe" trzeba to dorabiać - to koszty znacznie przewyższą zakup nowego.
Trudno wskazać specjaliste (z krainy Oz (KR)). :wink:
Ale trzeba szukać dobrego tokarza.
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-04-2009, 00:07   

marcin007, jak nie jest hydrauliczny to jaki ???
Naprawa na 100% przekroczy koszt nowego :(
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-04-2009, 15:56   

Do tokarza/ślusarza - nawierci w tym co zostało dziurkę i wykrętakiem wykręci pozostały fragment z tłoka.
Dorobić taką śrubę też nie powinno być problemem - ślusarz będzie wiedział jaki materiał zastosować, wytoczy i nagwintuje (chociaż gwint trochę nietypowy i może być mały problem jednak)
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 26-04-2009, 17:08   

josie napisał/a:
Do tokarza/ślusarza - nawierci w tym co zostało dziurkę i wykrętakiem wykręci pozostały fragment z tłoka.

resztę dotnij wyrównaj i wkręć z powrotem bo...:
josie napisał/a:
Dorobić taką śrubę też nie powinno być problemem - ślusarz będzie wiedział jaki materiał zastosować, wytoczy i nagwintuje
ale czy to warto???
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
marcin007 
Forumowicz

Auto: Mój Gal i SS :)
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: z krainy Oz (KR)
Wysłany: 26-04-2009, 21:25   

wkrecilem reszte tego pałąka od dołu w imadle i siłą jakoś udało się wykręcić stary odcinek :)
Wszystko gra :)
dzięki :)
_________________
Pozdrawiam wszystkich :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.