kontrolka akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 09-04-2009, 20:59 kontrolka akumulatora
|
|
|
witam,
wiec zaczeła palić się kontrolka akumultaora, mechanik stwierdzil ze siedzi reg. napiecia...regulator kosztuje astronomiczna kwote, bo BOSCH nie zmienil cen na rynek Polski wiec ta opcja upadła...nowy alternator kosztuje 1240zł...wiec także odpada....
no i suma sumarum kupilem używkę...i co?? dalej się pali - napięcie daje 15,5V...wiec kupilem nastepny i to samo!!!! 15,4V!!! czyli o ponad 1V za duzo
wiec czy to jest wina rzeczywiscie alternatora - te używku są trene - czy moze akumulatora czy czegoś innego???
prosze o porady bo juz mnie szlag trafia z jezdzeniem, szukaniem i placeniem mechanikowi za montaz i demontaz |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:26
|
|
|
o ile wiem to napiecie ładowania powinno wynosic jakies 14.4V. Byc moze jakies zwarcie po drodze do licznika. wiem, ze odp typu 'moze' , 'byc moze" to zadna odpowiedz, ale kiedys mi sie paliła kontrolka jak w benzyniaku miałem za duzy akumulator i był niedoładowywany. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:36
|
|
|
ja miałem kiedyś problem z alternatorem w swoim pierwszym samochodzie, Elektryk stwierdził że to regulator po wymianie regulatora problem nie ustąpił, dopiero pomógł mi ojciec stery elektryk okazało się że miałem uszkodzony kabel który podawał prąd wzbudzania (czy jakoś tak ).
U ciebie jednak jest napięcie trochę za duże 15,5v ale nie piszesz czy to pomiar jest pod obciążeniem czy bez.
Co do ceny reg napięcia to nie wiem jaki typ ale ceny zamienników przeważnie wahają się około 50zł
nie wiem czy ten bedzie pasował ale jest całkiem podobny
http://allegro.pl/item595...skoda_audi.html
http://allegro.pl/item586...una_megane.html
http://allegro.pl/item599...t_skoda_vw.html |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:38
|
|
|
ja raczej nie mam za dużego ... też myśle nad jakimś zwarciem ale gdzie dokladnie jego szukac ?
[ Dodano: 09-04-2009, 21:42 ]
pawelsonx napisał/a: | U ciebie jednak jest napięcie trochę za duże 15,5v ale nie piszesz czy to pomiar jest pod obciążeniem czy bez. |
bez światel 15,5V ze światłami 15,3V wiez o wiele za duzo oczywiscie na uruchomionym |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
tomazh1 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2009, 08:48
|
|
|
Kolego jeżeli masz jakiegoś znajomego elektryka, wykręć alternator i podskocz z nim do niego. Prawdopodobnie mogła przestać działać któraś z diód prostowniczych dlatego takie wskazania na mierniku napięcia i nie ładuje, a przy okazji bedziesz mógł zmienić szczotki w alternatorze. |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 13-04-2009, 12:45
|
|
|
wiec wymienilem z 6 alternatorow uzywek...i wszystkie dają powyżej 15V...aż nie chce mi się wierzyć że wszystkie są trefne |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 13-04-2009, 13:33
|
|
|
a akumulator masz sprawny? Jeśli będzie z nim coś nie tak efekt może być taki sam. Regulator napięcia pracuje poprawnie (dając 14,4 V) jeśli aku jest ok. Akumulator pełni rolę bufora który "łyka" szpilki napięcia nawet gdy regulator ich nie wychwyci a jak nie ma swojej pojemności i oporności to wtedy będzie napięcie wyższe. podmień akumulator lub podłącz inny równolegle np przewodami rozruchowymi i sprawdź napięcie. Oczywiscie mierzysz je na zaciskach aku prawda? |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 13-04-2009, 18:25
|
|
|
maxwell61 napisał/a: | wiec wymienilem z 6 alternatorow uzywek...i wszystkie dają powyżej 15V.. |
więc dlaczego tak sie uparłes, ze to wina alternatora? Ja juz po pierwszym szukałbym innej przyczyny, zaczynając od aku a pózniej w instalcji |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-04-2009, 18:39
|
|
|
MAłY napisał/a: | maxwell61 napisał/a: | wiec wymienilem z 6 alternatorow uzywek...i wszystkie dają powyżej 15V.. |
więc dlaczego tak sie uparłes, ze to wina alternatora? Ja juz po pierwszym szukałbym innej przyczyny, zaczynając od aku a pózniej w instalcji |
Po ile je kupowałeś. Jak po 200zł to już by Ci się zwrócił nowy |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 13-04-2009, 22:54
|
|
|
wiec altków tylu nie kupowałem tylko na szrocie kolejno wymienialem...
aku sprawny bo mierzony urzadzeniem do sprawdzania elektryki (nie znam fachowej nazwy) - wynik jaki dawał to "brak pulsacji" - i elektromechanik z pracy powiedzial ze siedza diody wobec czego wymienilem alter. ...to samo... dla sprawdzenia pojechalem wlasnie na szrot i wymienilem kilka...to samo...stad teraz juz zawoze auto do elektryka niech sam zobaczy co w nim siedzi |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-04-2009, 23:15
|
|
|
To daj znać co i jak |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
karlos78 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 09:11
|
|
|
Mi w Carismie pali się kontrolka ładowania ale tylko wtedy gdy mam skręcone koła na maxa podejrzewałem że to napinacz paska jest dobity i za luźny pasek się zatrzymuje (alternator staje nie ma ładowania i kontrolka się pali) wymieniłem i dalej się pali.
Czy jest możliwość że to pompa wspomagania kierownicy padła i daję duży opór na pasek?? Jeśli ktoś miał podobny przypadek podpowiedzcie czy to to?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-04-2009, 09:36
|
|
|
Może obroty Ci spadają na tyle, że masz za słabe ładowanie ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 14-04-2009, 16:37
|
|
|
czy istnieje jakis moduł elketroniczny, który bedzie powodował palenie alternatora?? |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-04-2009, 17:13
|
|
|
Zwarcie/za duże obciążenie lub jego brak (obciążenia) |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|