Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 08:49
[1.8 MPI] Awaryjność i eksploatacja
Autor Wiadomość
Hudini 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Kościelisko
Wysłany: 28-04-2009, 16:15   [1.8 MPI] Awaryjność i eksploatacja

Cześć!

Jak uważacie, jest awaryjny czy raczej cud miód malina?
Mi od miesiąca zakupu poszło łożysko prawy przód i simering koło skrzyni gdzies, jestem ciekaw Waszych doświadczeń, czy cały czas coś trzeba grzebać czy raczej autko chodzi i ja akurat mam pecha.

Pozdrawiam!
_________________

Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 08:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2009, 16:18   

Witaj!

Pinina nie miałem więc nie wiem.

Ale pamiętaj, że jeśli autko masz od miesiąca to trzeba włożyć pakiet startowy i doprowadzić do porządku niedociągnięcia lub zaniedbania poprzedniego właściciela :wink:
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2009, 16:30   

Lozyska to standard, mi padly po 30k a auto prawie terenu nie widzialo. Dokad mialem to nic sie nie dzialo. No ale ja mialem nowke sztuke. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2009, 12:22   

Witaj, jestem użytkownikiem Pinina 8-letniego z czego ja wyjeździłem 2 lata. Jak do tego pory nie miałem żadnej ale to żadnej usterki mechanicznej. Używam wozu w terenie ze względu na miejsce zamieszkania i jestem zeń bardzo zadowolony.

Czasem fiksuje elektronika ale z tym można sobie poradzić. Jedna uwaga - paliwo. System wtryskowy i wysokocisnieniowa pompa paliwowa jest wrażliwa na niskiej jakości paliwo więc trzeba się zaangażować i zaopatrywać się w porządne. Warto dorzucić kilka groszy i być spokojnym, układ paliwowy 1.8GDI to niesamowite kuriozum więc nie polecam lekceważenia tego szczegółu. Wymiana pompy paliwowej kosztowała mnie masę stresu nie wspominając o kosztach.

Reasumując - Pinina oceniam 9/10 jeśli chodzi o komfort jazdy, moc oraz ekonomikę spalania, niezawodnosć mechaniczną. Jeden minus za elektronikę i wrażliwość układu paliwowego. Bardzo serdecznie polecam, ja swojego nieprędko zamienię i mam zamiar trwać w tym związku póki śmierć nas nie rozłączy.
 
 
jarekjack 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Pinin MPI 1.8 5D, 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-05-2009, 21:25   Re: Awaryjność?

Hudini napisał/a:

Mi od miesiąca zakupu poszło łożysko prawy przód

Pozdrawiam!


U mnie w drugim miesiącu po zakupie poszło również łożysko lewy przód, ale to normalka przy 7 letnim aucie i przebiegu 75 tyś - nawet się nie zdziwiłem
Poza tym musiałem wymienić akumulator,
Aha i jeszcze zrobiłem konserwację klimy w wymiana filtrów.
- teraz śmiga aż miło :mrgreen:
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 03-07-2009, 10:20   

Stało, się padło łożysko lewy przód na kole. Manual informuje o łożysku 74x40. Dużo roboty z wymianą na warsztacie jako znacie sytuację z autopsji?
 
 
jarekjack 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Pinin MPI 1.8 5D, 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-07-2009, 10:52   

Sk00tie napisał/a:
Stało, się padło łożysko lewy przód na kole. Manual informuje o łożysku 74x40. Dużo roboty z wymianą na warsztacie jako znacie sytuację z autopsji?


Mój mechanik twierdził, że jest błąd w manualu, ponieważ łozysko kupione w hurtowni wg manuala - jak sądzę - nie pasowało :-( musiał, wymontować stare i na wzór kupić nowe.
Zatem bądź ostrożny :shock:
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 03-07-2009, 21:53   

Zostawiłem Pinina do wymiany łożysk kół osi przedniej - jeśli spasują zamieszę dane łożysk w osobnym wątku odnośnie Pajero Pinina 1.8 GDI benzyna 2001/3D pasujących do tego modelu. Odezwę się w poniedziałek, pozdrawiam serdecznie. Wszędzie w hurtowniach potwierdzają się niuanse pomiędzy rzeczywistością a manualem. Za najlepszy design Mitsubishi czasem trzeba zapłacić cierpliwością.

Tomasz J.

[ Dodano: 07-07-2009, 19:29 ]
Bangla szucza jak ta lala. Pasujące łożyska do 3D 2001 w nowym wątku. Dziękuję serdecznie i zapraszam do następnego programu.
 
 
zuk21 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-12-2009, 12:50   

Sk00tie napisał/a:
... Jedna uwaga - paliwo. System wtryskowy i wysokocisnieniowa pompa paliwowa jest wrażliwa na niskiej jakości paliwo więc trzeba się zaangażować i zaopatrywać się w porządne. Warto dorzucić kilka groszy i być spokojnym, układ paliwowy 1.8GDI to niesamowite kuriozum więc nie polecam lekceważenia tego szczegółu. Wymiana pompy paliwowej kosztowała mnie masę stresu nie wspominając o kosztach...



Witam, pociągnę dalej wątek awaryjności, choć moje doświadczenie z Pininem dopiero się zaczyna, to mam pewne spostrzeżenia.
Nikt nie pisze o korodującej rurze wlewu paliwa (umieszczonej w nadkolu i zakrytej plastikową osłoną), choć to podobno standard. Poszukiwania na allegro słabo wychodzą, a handlarze używkami twierdzą, że to bardzo poszukiwany towar. Moja rura była tak skorodowana, że po odkręceniu jej i wyjęciu prawie się rozsypała, a dziura sięgała ok 15cm. Korozja jest również wewnątrz rury + dochodzi do tego piach z nadkola, który dostaje się do zbiornika paliwa. Prawdopodobnie to może być przyczyną uszkodzeń pompy paliwa.
 
 
yanes 
Forumowicz

Auto: O2i SS2 4x4TDI,Audi A5 Q TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 111
Skąd: Podhale
Wysłany: 23-12-2009, 19:35   

Nikt nie pisze a to czytałeś ? http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=44821
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2009, 21:43   

Poszczególne przypadki eksploatacji elementów nie jest normą odnoszącą się do jednostkowych egzemplarzy. Może to powodować przenoszenie zanieczyszczeń do marnie chronionego układu paliwowego Pinina. W tym momencie wstrzymuję się odnośnie koontynuacji komentowania wątku albowiem mój Pinin jest już drugi raz w tym roku unieruchomiony i zalega w warsztacie. W następnym tygodniu będę ważył decyzję o zmianie marki w zależności od kosztów naprawy pojazdu gdyż taka awaryjność przy przebiegu 119tyś odnajduje się daleko poniżej 15-letnią Megane.

Kłaniam się nisko życząc wszystkim Wesołych pogodnych Świąt Bożego Narodzenia.
Wypoczywajcie i wracajcie do kontinuum czasoprzestrzennego ze zdwojoną siłą.

Pozdrawiam, Tomasz.
 
 
yanes 
Forumowicz

Auto: O2i SS2 4x4TDI,Audi A5 Q TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 111
Skąd: Podhale
Wysłany: 27-12-2009, 19:01   

Miałem Toyotę Starlet teraz mam Toyotę Verso i Mitsubishi Pinin.Starletką jezdziłem bez stresu 10 lat,Verso składali ci goście od kebabów już mam więcej problemów ale Pinin jest mistrzem.Dzisiaj siadł mi chyba wysprzęglik bo pedał sprzegła wpada do podłogi miękko. Ludzie czy to jest wina włochów,skundlenia z renaultem czy też ten typ tak ma??
_________________

 
 
Grelu 
Mitsumaniak

Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 28-12-2009, 19:30   

Chyba nie jest to regułą (poza łożyskami) Ja po tzw zestawie startowym ograniczam się (prawie) do eksploatacji (zrobiłem >30tys, w sumie jest ~116tys). Prawie bo łożyska. No i trzeba wspomnieć, że autko teren widzi od czasu do czasu.

Ale tę rure od wlewu to raczej obejrzę.
_________________
Pozdrawiam Serdecznie!
Grelu.
 
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2009, 21:09   

Jasne że nie jest. Pinin jest jak "ghost", nabywa własnego SI i każde trzeba rozpatrywać osobno. Łożysko to łożysko, kipnie w zależności od ekspolatacji, natomiast ecu, wtryski czy pompy padają w najmniej racjonalnych momentach - na to nie ma żadnego regulaminu.

Nie poddałem się choć już prawie jechałem po 4 Runnera

Pinin bangla na nowo. Eksploatacja naszych pojazdów jak widzę zależy jedynie od upartości użytkownika i od możliwości stacji naprawczych. Pomyślałem sobie że skoro ode mnie wymaga się tak wiele do dlaczego mam nie oczekiwać tego samego od swego pojazdu. Jeździł 2 dni na zarżniętym trybie i muszę przyznać - chwała, nie spłonął. Moje miękkie serce zmusiło mnie do reanimowania Pinina i prawdopodobnie ten syndrom zostanie u mnie na dłuższy czas.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2009, 23:39   

Szczegolnie, ze to jedyny jak do tej pory Pinin w P.O.C. i ma SS. :wink:

Warto tez zwrocic uwage na zawiasy w drzwiach. Potrafia korodowac! :?
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.