Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 19:08
Chek engine świeci sie na gazie
Autor Wiadomość
Jaceksigma 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-05-2009, 17:46   Chek engine świeci sie na gazie

Witam!
Może ktoś z was wie co jest przyczyną świecenia kontrolki chek engine podczas jazdy na gazie? Jak przełączę na benzynę to gaśnie.
Mam instalacje 2 generacji emulator wtrysków Alex instalacja jest z śilniczkiem krokowym ale ktoś zdjął go i założył śrubkę.
Generalnie to planuje założyć Blosa ale najpierw chce widzieć co jest przyczyną zapalania sie kontrolki.
Pozdrawiam
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-05-2009, 18:40   

może bycwiele rzeczy , między innnymi lambda , czujnik stukowy , moze źle podpięty emulator wtrysków itd.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Jaceksigma 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-05-2009, 00:55   

Dodam jeszcze ze ta kontrolka zapala sie tylko gdy silnik chodzi na biegu jałowym.
Gdy przełącze na gazu podczas jazdy to do momentu puki się nie zatrzyma to kontrolka się nie zapali. Gdy przełącze na benzyne zaraz gaśnie.
Czy to może być związane ze złym składem mieszanki na gazie?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-05-2009, 01:39   

Stawiałbym raczej na błąd wtrysków, przy problemach z sondą check sie swieci do momentu skasowania błedów - czyli będzie się swiecił nawet po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika (tak było u mnie). Natomiast przy wtryskiwaczach check gaśnie w momencie kiedy ECU ma spowrotem poprawny sygnał z wtryskiwaczy.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12-05-2009, 07:42   

Tak jak pisał Łukasz w twoim przypadku najprawdopodobniej będzie to błąd wtrysków. Możliwe że, z twoim emulatorem jest coś nie tak.



lukasz12 napisał/a:
przy problemach z sondą check sie swieci do momentu skasowania błedów

Łukasz nie do końca się zgodzę. Miałem przypadek w swoim miśku że zbyt uboga mieszanka zapaliła CE na chwile i zgasłą bez wyłączenia silnika.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-05-2009, 11:03   

Możliwe ale ja u siebie jak miałem problem z sondą to check sie swiecił na dobre. Komputer wtedy wykazywał błąd nr 11.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 12-05-2009, 12:03   

Jaceksigma napisał/a:
Dodam jeszcze ze ta kontrolka zapala sie tylko gdy silnik chodzi na biegu jałowym.
Gdy przełącze na gazu podczas jazdy to do momentu puki się nie zatrzyma to kontrolka się nie zapali. Gdy przełącze na benzyne zaraz gaśnie.
Czy to może być związane ze złym składem mieszanki na gazie?
mam to samo, jak się na benzynie nie pali to jest ok, prawdopodobnie niewłasciwy sygnał z emulatora sygnału wtryskiwaczy, problem do olania - nic sie nie dzieje...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-05-2009, 12:41   

olania nie olania - jak olejesz , to komputer nie bedize działał w trybie pracy tylko awaryjnym... no i automatycznie moze silnik gorzej działać.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 12-05-2009, 13:45   

VirMan napisał/a:
olania nie olania - jak olejesz , to komputer nie bedize działał w trybie pracy tylko awaryjnym... no i automatycznie moze silnik gorzej działać.
no na LPGu to on może działać nawet w krytycznym, na benzynie się świecić nie powinien
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-05-2009, 17:55   

no nie powiem - zależy od silnika , jak masz jakiś prosty silniczek z niewielką ilosciąelektroniki , to i mozę wszystko jedno - ale w diamante/sigma koputerów jest wiecej niz szb i reflektorów razem. I tutaj ECU ma BAAARDZO duży wpływ na pracę silnika , i w przypadku np gazu do dechy , wtryski nie dostanatyle paliwa co trzeba ( i gazu tez nie bedzie tyle co trzeba ) albo silnik bedize sterował kątem wypzedzenia inaczej... i mozę szybciej panewki zepsuć.. itd ,etc.

[ Dodano: 12-05-2009, 17:56 ]
nie mówiąc o TCL który się wyłączy po prostu..
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2009, 07:57   

Bo gaz to w kuchence powinien być a nie w samochodzie :P
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-05-2009, 08:26   

Herdi, proszę nie bądź uszczypliwy jak nie masz zamiaru dodawać nic merytorycznego w danym temacie. Gdyby benzyna kosztowała tyle co gaz pewnie nikt by się to nie bawił. Pozatym prawidłowo zamontowana instalacja gazowa nie wywołuje uszczerbku dla silnika i osiągów. Problem polega na tym że takich instalacji jest bardzo mało bo wynika to z podejścia instalatorów a to już pochodna tego w jakim stanie znajduje się nasze społeczeństwo - brzmi to może dziwnie ale tak jest w bardzo wielu sprawach. Jak będzie okazja się spotkać to możemy poruszyć ten temat ;>. Pozdrawiam
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2009, 08:46   

lukasz12 napisał/a:
Herdi, proszę nie bądź uszczypliwy jak nie masz zamiaru dodawać nic merytorycznego w danym temacie. Gdyby benzyna kosztowała tyle co gaz pewnie nikt by się to nie bawił. Pozatym prawidłowo zamontowana instalacja gazowa nie wywołuje uszczerbku dla silnika i osiągów. Problem polega na tym że takich instalacji jest bardzo mało bo wynika to z podejścia instalatorów a to już pochodna tego w jakim stanie znajduje się nasze społeczeństwo - brzmi to może dziwnie ale tak jest w bardzo wielu sprawach. Jak będzie okazja się spotkać to możemy poruszyć ten temat ;>. Pozdrawiam

Ależ bardzo chętnie, a waha kosztuje ile kosztuje i tyle, ja też mam 3 litry i gazu w życiu nie założę. LPG jest dobre do Lanosa albo innego paździerza ale żeby tak w normalnym samochodzie .... ehhhh ale widziałem już i Brabusa z korkiem w dupie, doprawdy żałosne.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-05-2009, 09:04   

odpowiem tak: whatever... na tym poziomie nie mam zamiaru prowadzić dyskusji, ja używam argumentów merytorycznych, nie emocjonalnych typu. gaz to do kuchenki, lanosa, poloneza, żuka...jak Cie stac mozesz jeździć nawet na V-Power Racing - podobno podnosi moc...a to czy to coś daje poza większym zarobkiem dla koncernów paliwowych pozostawiam do oceny każdemu. Prosze tylko o jedno - wypowiedzi na temat.
Być może gdzieś na forum jest wątek gaz vs benzyna - tam można pewnie pisać do woli w ten sposób. EOT
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 13-05-2009, 09:15   

Herdi napisał/a:
LPG jest dobre do Lanosa


LPG jest dobre do wielu aut, tylko że osoby twierdzące:

Herdi napisał/a:
Bo gaz to w kuchence powinien być a nie w samochodzie


Nigdy tego nie zrozumieją. :wink:

PS sorkki za OT
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.