Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Roznica w silnikach TD ?
Autor Wiadomość
kristoferson 
Nowy Forumowicz

Auto: M
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: opolskie
Wysłany: 30-04-2009, 13:57   Roznica w silnikach TD ?

Wiem ze silnik po 96 roku ma pewne zmiany - najprosciej odróżnić po rozrządzie. Patrząc na przód auta - rozrząd jest prawej strony, a nowsze Gale TD po roku 96 mają ten rozrząd po lewej stronie.
Czy te nowsze ułożenie silnika, czyli od roku 96 w góre, miało jeszcze po drodze jakieś zmiany ??
Pytam, bo szukam do swojego silnik. Moj jest z 2000 roku, czyli moge do niego wlozyc tez silnik z roku 97 ??
Spotkalem sie opisem umiejscownienia pompy serva. Nowsze mają pompe od strony głowicy, starsze od strony alternatora. Czy jest to wlasnie ta różnica "do 96" i "od 96" ??

Wiec, jesli rozrząd w sliniku bedzie po lewej stronie (stojąc przed autem), to bedzie pasował do wszystkich od 96 do 2003 ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-04-2009, 14:17   

Na wstępie zapytam, co się stało z Twoim silnikiem?

Dobrze zauważyłeś, że galanty do 96 mają rozrząd po prawej stronie, a to dlatego, że te silniki są lustrzanym odbiciem naszych. Oczywiście nie do końca, mają pare szczegółów którymi się różnią. M.in. jest inna pompa wtryskowa. Poza tym skrzynia ma mechanizm różnicowy po drugiej stronie itp. Inaczej jest też sterowana pompa, ECU ma mniejszy wpływ na pracę całego silnika.

Z tego co mi wiadomo, w Galantach EA wszystkie jednostki 4D68 są jednakowe. Nie zauważyłem żadnych różnic choćby przy zakupie różnych części, a także przeglądając ogłoszenia. Inna sprawa, że nie widziałem Galanta powyżej 2000 roku z tym silnikiem, zdarzają się na allegro z 2001 ale bardzo rzadko i nie mamy pewności czy w wyniku różnych czynników sprzedający nie podają innej daty. Może to wynikać z zaostrzonych norm emisji spalin, a modernizacja tego silnika była raczej nie opłacalna, ale to tylko moje domysły.

[ Dodano: 01-05-2009, 02:03 ]
Galanty z dieslem były produkowane do marca 2000 roku. Z tego co patrzyłem w katalogu, to głowica, ECU, blok silnika były identyczne. Reszty nie sprawdzałem. Teoretycznie cały zestaw różnił się od roku 1998, ale to są raczej kosmetyczne różnice.
 
 
artprzemek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA6W 2.0 TD 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 2
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10-07-2012, 13:01   

Witam,
mam pytanie i liczę na szybką odpowiedź bo nie wiem za czym się rozglądać i co kupić...
Czy głowica ze starszej wersji Galanta będzie pasować do mojego silnika z 97r.?
Na pewno różnią się wyglądem pokrywy zaworów, ale to tylko pokrywa. Czy ktoś już montował głowicę ze starszego modelu?
(Pękł mi pasek rozrządu i bez głowicy wg mechanika się nie obejdzie)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-07-2012, 14:11   

Nie pasuje. Nie chce Cię straszyć, ale kupno głowicy do tego silnika to nie lada wyzwanie.
 
 
artprzemek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA6W 2.0 TD 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 2
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10-07-2012, 14:29   

Właśnie wiem, że będzie ciężko...
Czyli rozumiem, że ta nie będzie pasować:
glowica-kompletna-space-wagon-galant-2-0-td-93-98 ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-07-2012, 16:41   

Nie ma szansy... Już była o tym dyskusja na forum. Sam miałem ten problem. W ostateczności zmieniłem silnik na 2,5V6 z automatem i od nowa cieszę się autem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.