| Przesunięty przez: Bizi78 05-03-2017, 08:17
 | [MSS ALL] Kontrolka recznego. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | RAM   Nowy Forumowicz
 gdi
 
  
 Auto: SS 1,8GDI 99' / proton 415
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Maj 2008
 Posty: 21
 Skąd: WLKP4ever jarocin
 
 | 
            
               |    Wysłany: 01-03-2009, 13:39   [MSS ALL] Kontrolka recznego. |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie odnalazłem takiego tematu na forum,prosze o pomoc w wyjaśnienu przyczyny. spejs 1999 tył bębny,płynu jest stan,ABS działa.
 pozdrawiam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Bizi78 05-03-2017, 08:18, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiumisiu   Mitsumaniak
 Marcin
 
  
 Auto: space star 1.9did
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 101
 Skąd: Białobrzegi
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-03-2009, 13:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam sprawdz poziom płynu hamulcowego |  
				| _________________ Gość Miłego dnia
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adaho_krak   moderator
 
  
 Auto: Megane GTline
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2006
 Posty: 3214
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-03-2009, 14:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | misiumisiu napisał/a: |  	  | Witam sprawdz poziom płynu hamulcowego | 
  	  | RAM napisał/a: |  	  | płynu jest stan | 
 
 Kabelek od kontrolki hamulca ręcznego może być lekko przetarty i przy mocnym hamowaniu dotyka gdzieś do masy.
 |  
				| _________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
 
 Renault Megane Gtline
 
  Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram   
 Adam 00302/KMM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cns80   Mitsumaniak
 Forumowa łajza
 
  
 Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 03 Gru 2005
 Posty: 7348
 Skąd: Warszawa-Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-03-2009, 14:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Raczej na płyn bym stawiał, bo ostatnio miałem to samo. Okazało się że klocki są na wykończeniu i płynu jest tylko troszeczkę. |  
				| _________________ 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adaho_krak   moderator
 
  
 Auto: Megane GTline
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2006
 Posty: 3214
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-03-2009, 16:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | cns80, misiumisiu, czytamy ze zrozumieniem      	  | RAM napisał/a: |  	  | płynu jest stan, | 
 |  
				| _________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
 
 Renault Megane Gtline
 
  Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram   
 Adam 00302/KMM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaciok   Forumowicz
 vaciok
 
  
 Auto: MSS 1.3 1999r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 05 Sie 2008
 Posty: 76
 Skąd: tarnowskie góry
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-03-2009, 21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź najpierw grubość klocków i okładzin. Jeżeli tylko płynu jest odpowiednio dużo to wina jest po stonie dużego skoku tłoczków popychających szczęki lub klocki.
 Jeżeli grubość okładzin  jest dobra, to wina leży po stronie  samoregulatorów.
 Musisz niestety zdjąć tylne bębny i kółkiem  samoregulatora tak rozepchnąć szczęki, aby bęben  wchodził już z lekkim ocieraniem, ale nie za  mocnym, bo będzie się grzało.
 W przednich kołach musisz sprawdzić, czy tłoczki prawidłowo pracują, być może są one na wpół zatarte  i aby zahamować wykonują duże skoki.
 Jak klocki są zużyte to cylinderki muszą dostać więcej płynu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RAM   Nowy Forumowicz
 gdi
 
  
 Auto: SS 1,8GDI 99' / proton 415
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Maj 2008
 Posty: 21
 Skąd: WLKP4ever jarocin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-03-2009, 21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki koledzy chyba klocki sie koncza i tarcze tez
   pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafall7   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: MSS 1.9DID 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Maj 2009
 Posty: 19
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-01-2010, 12:00   [MSS DID] Kontrolka hamulca ręcznego (pomocniczego) |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, mój problem wygląda następująco, od kilka dni zauważyłem że przy mocniejszym hamowaniu na moment zapala mi się kontrolka od hamulca ręcznego i gaśnie. Wczoraj jedna pani wyskoczyła mi na przejście dla pieszych i byłem zmuszony mocno przycisnąć na hamulec, samochód się zatrzymał, kontrolka się zapaliła i zgasła dopiero wtedy gdy ruszyłem (taki przypadek miałem tylko raz). Mam kilka pytań: 
 1. Czy ktoś miał podobny przypadek?
 2. Czy może to świadczyć o usterce układu hamulcowego?
 3. Gdzie ewentualnie szukać usterki?
 
 Pozdrawiam, Rafall7
 |  
				| _________________ Rafall7
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cns80   Mitsumaniak
 Forumowa łajza
 
  
 Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 03 Gru 2005
 Posty: 7348
 Skąd: Warszawa-Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-01-2010, 12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Było już o tym na forum więc scalam i polecam poczytać cały temat, a w przyszłości używać opcji "szukaj" |  
				| _________________ 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siwy113   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi space star
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 20 Wrz 2010
 Posty: 82
 Skąd: Węgorzyno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2012, 20:26   [MSS 1.6] kontrolka recznego |   
 |  
               | 
 |  
               | owa kontrolka zapala się przy hamowaniu po puszczeniu nogi z pedału gaśnie czy to ma związek z cienkimi klockami, ale przecież nie ma klocków z czujnikami czy może się mylę. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2012, 20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trzeba sprawdzić grubośc okładzin/klocków i jezeli będą za cieńkie to wymienić, jeżeli będa odpowiedniej grubości to dolać płynu hamulcowego do zbiorniczka, symbol płynu DOT4 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2012, 23:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Obstawiam zbyt niski poziom płynu hamulcowego. Jak to wyeliminujesz to sprawdź czujnik zaciągniętego ręcznego.
 Spróbuj zahamować przytrzymując dźwignię ręcznego dociśniętą w dół.
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jurek11   Forumowicz
 
  
 Auto: mitsubishi space star 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 20 Mar 2009
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2012, 07:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam Tez uważam że to zbyt mały poziom płynu hamulcowego.
 U mnie po prostu puściła uszczelka przy hamulcu i następował mały wyciek co z kolei powodowało ubywanie płynu i gdy poziom w zbiorniczku był za mały zapalała się kontrolka  w czasie jazdy np. po nierównościach .
 Uszczelka wymieniona płyn dolany i jak na razie jest OK.
 pozdrawiam Wojtek
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siwy113   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi space star
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 20 Wrz 2010
 Posty: 82
 Skąd: Węgorzyno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2012, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak jak pisaliście panowie mało płynu było ale co dziwne płynu była połowa w zbiorniczku więc wydawało mi sie że jest ok ale widocznie ma byc ma max-a. dzięki za podpowiedz. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wieloryb791   Mitsumaniak
 
 Auto: MSS 1.6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Cze 2011
 Posty: 32
 Skąd: Chrzanów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-01-2013, 13:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem to samo. Mechanik mi wyjaśnił, że jak naciskam pedał hamulca, to poziom płynu hamulcowego spada poniżej minimum i pali się kontrolka. Dolanie płynu rozwiązało problem. |  
				| _________________ jest: MSS 1.6 & Toyota Avensis 2.0 D4D
 było: Mitsubishi Carisma GDI
 
 Zapraszam na naszego bloga podróżniczego: motoyage.eu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |