 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z układem chłodniczym - wiatrak |
Autor |
Wiadomość |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 06-05-2009, 22:16 Problem z układem chłodniczym - wiatrak
|
|
|
Siemanko,
Mam pewien problem z układem chłodniczym. Sprawa wygląda następująco, wiatrak od chłodnicy nie zawsze się załącza przy wzroście temperatury. Na pierwszy rzut oka stwierdziłem, że może to być wina jakiegoś wadliwego czujnika temp. Przeglądając Manual znalazłem dwie rzeczy, które mogą być z tym połączone
1. "Thermosensor" - element podłączony wraz z wiatrakiem z jednej strony do napędu wiatraka, który razem z drugim czujnikiem powinien być od drugiej strony wkręcony chyba koło wyjścia z chłodnicy na dole. Jest tam miejsce na dwa gwinty, ale w mojej chodnicy tych gwintów nie ma (są tylko dziury w plastiku wskazujące na to, że coś takiego powinno tam się znajdować), a dwa kable, które zapewne powinny być podłączone do czujników wkręconych w te gwinty wisiały luźno w komorze silnika.
2. "Engine coolant temperature sensor" - czujnik temperatury płynu chłodzącego podłączony bezpośrednio do silnika. To wydaje mi się mniej adekwatne, bo chyba ma większy związek z wtryskiwaniem paliwa
Który z nich daje impuls włączający wiatrak? Jeżeli 1., to jakim cudem ten wiatrak się w ogóle włącza (nie działa zawsze, więc nie jest podłączony "na krótko"), czy to jakieś czary, czy ktoś też ma może chłodnicę bez tych dwóch gwintów i mu to działa? Jeżeli 2., to jakim cudem, kiedy to odpiąłem wiatrak nie przestał chłodzić? A może jest jeszcze coś w ogóle innego, co się z tym wiąże? Z góry dzięki za pomoc! |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 06-05-2009, 23:00
|
|
|
Z tego co ja wiem to u mnie sa w chlodnicy dwa czujniki temp--85stopni i 95stopni(odpowiednio bialy i czarny)Sa one na samym dole chlodnicy blizej strony pasazera.I jak temp jest 85 do 94 to chodzi wolny bieg a jak przekroczy 95 sopni to chodzi szybki bieg wentylatora.U mnie ten 85 stopni bialy jest walniety i wentylator wlacza m sie juz przy okolo 75stopni.
Moze masz cos grzebniete nie tak jak powinno byc przez jakiegos magika |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 07-05-2009, 07:14
|
|
|
No właśnie, właśnie - to są te dwa dokładnie, od których u mnie kable wiszą luzem. Jedno co mnie zastanawia, to to, że kiedy wymieniałem chłodnicę, to pytali się mnie w sklepie, czy chcę taką z miejscem na te dwa czujniki, czy bez, bo są dwie wersje dla 3K GT, stąd pytanie - czy ktoś z Was ma może też taką chłodnicę bez tych dwóch czujników i mógłby mi powiedzieć na jakiej zasadzie to u niego działa? |
|
|
|
 |
|
|