 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
czy można założyc stożek bez dolotu? |
Autor |
Wiadomość |
vtiii
Forumowicz
Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 50 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-05-2009, 09:39 czy można założyc stożek bez dolotu?
|
|
|
jak w temacie.chcialbym założyć stożek jednak nie chodzi mi tu już o poprawę osiągów tylko o zmiane dzwięku silnika.wczesniej do hondy zakładałem stożek bez dolotu i sprawował sie zupełnie nieżle jednak tam nie było przepływomierza i nie wiem czy nie będzie on tu przeszkadzał |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 21-05-2009, 11:15
|
|
|
czesc. ja gdy kupilem auto to mialem juz stozek.. ale slyszalem aut bez stozka i moze lekka zmiana dzwieku jest, zwlaszcza w ok 4 tys obr.. jest takie ...woooooooo , czy cos takiego.
ogolnie uwazam ze to jest sredni pomysl ze stozkiem pod maska. planuje cos zmienic, moze uszczlka odgradzajaca komore od filtra , ewentualnie dodatkowe wywiewy ,wloty na masce. Tak jak jest teraz, tzn sam stozek moze i fajnie wyglada , ale tam jest poprostu za goraco pod maska. przmysl sprawe.
gdy sie jedzie ok 60km/h lub wiecej to temp dolotu to u mni ok 20-25st. , natomiast jesli chwile postoisz na swiatlach to odrazu robi sie 40-50.... a wiadomo...osiagi leca w dol. |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
vtiii
Forumowicz
Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 50 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-05-2009, 11:41
|
|
|
wiesz co w hondzie mialem zalozony zwykly filt i jak zalozylem stozek to wcale nie odczuwałem, zeby samochod sie mulil nawet przy wyzszych obrotach bylo lepiej a stozek byl tez pod maska, wiec dlatego zapytalem bo jesli to nie mam wplywu na osiagi to i tu bym zalozyl bo dzwiek jest faktycznie swietny |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 21-05-2009, 15:05
|
|
|
Ja tez stalem przed takim dylematem.I w koncu zalozylem.Wiadoma sprawa ,ze lepiej wyglada pod maska i lepiej brzmi. Slawekpurc ma racje ze auto lapie cieplejsze powietrze i co za tym idzie slabnie,ale zawsze mozna cos do tego stozka dolaczyc ,co tez slawek zaproponowal.Ale jak ci zalezy na wygladzie i dobrym brzmieniu to nie ma zadnych przeciwskazan.Ja osobiscie mam jeszcze specjalna oslone na stozek z nierdzewki,ale brak czasu na montaz,moze w ten weekend.Oczywiscie nawiew zimnego powietrza z poza maski poprawi osiagi,wyglad i brzmienie naszych bolidow,tak wiec mozesz spokojnie montowac!!!
A tak poza tym to jezeli chodz i orginalna puszke filtra to ciagnie powietrze zza chlodnicy,ograniczajaca przeplyw powietrza rura konczaca sie za lampa(brak wyprowadzenia poza komore silnika),to w miom mniemaniu stozek jest i tak duzo lepszy,nawet jezeli moc pozostaje taka sama,a tego nie sprawdzimy nie wjezdzajac na hamownie.
Ale jak by polaczyl stozek z zimnym nawiewem............
Podsumujac :stozek daje wieksze mozliwosci niz pozostanie przy seryjnej puszce. |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
Ostatnio zmieniony przez udi 21-05-2009, 15:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vtiii
Forumowicz
Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 50 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-05-2009, 15:15
|
|
|
a to zmulenie bedzie bardzo odczuwalne? dziwiek jest kozacki ale nie chcialbym, zeby cos mnie na swiatlach objezdzalo:) |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 21-05-2009, 15:27
|
|
|
Ja osobiscie nie zauwazylem roznicy,moze dlatego ze wiekszosc przebywam w trasie a w miescie nie ruszam z piskiem pod swiatlami.Pamietaj ze zawsze mozesz doprowadzic zimne powietrze bardzo prostym sposobem.
Poprzedni moj wpis zostal lekko zmieniony--SPRAWDZ |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
vtiii
Forumowicz
Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 50 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-05-2009, 18:41
|
|
|
ale o jaki zimny nawiew Ci chodzi? a da sie w ogole ruszyc miskime z piskiem ze swiatel? bo mi cos to ne idzie:) moze mam za malo mocy...tak czy siak dzieki za rade |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 21-05-2009, 19:42
|
|
|
Chodzi o to zeby stozek lapal powietrze nie z komory silnika,ktore jest cieplejsze niz powietrze znajdujace sie poza autem.Mozna zrobis jakis wlot na masce i skierowac strumien powietrza na stozek.Albo wykorzystac jakas rure zamocowana we wlocie zdrzaka tak aby lapala powietrze i ta rure skierowac na stozek.Wtedy jak bedziesz jechal to silnik bedzie zaopatrywany w powietrze duzo zimniejsze niz to w komorze silnika,a wiadomo im powietrze zimniejsze tym zawiera wiecej tlenu ,a czym wiecej tlenu w powietrzu to mieszanka duzo lepiej i efektywniej sie spala.
Oczywiscie jak masz jakis wlocik to wtedy odgradzasz stozek od komory silnika tak aby stozek lapal tylko powietrze z zewnatrz.
Tak dla wyobrazenia sobie tego podam link,niestety nie w misku ale sens jest ten sam:
http://www.google.pl/imgr...snum=1&ct=image |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
vtiii
Forumowicz
Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 50 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-05-2009, 21:54
|
|
|
to jest do zrobienia i to nieduzym kosztem:)
[ Dodano: 21-05-2009, 21:56 ]
spotykalem sie z takimi rozwiazaniami, ze byl dolot do zdrzaka i tam byl stozek ale to bylo w hondach bo w misku nie ma za bardzo jak tego zrobic ale wlot powietrza mozna zrobic |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 22-05-2009, 10:19
|
|
|
pozwolilem sobie uzyc fotki jednego z forumowiczow....hehe
wiec ja tak to widze...
przy okazji wizyty w warsztacie deo mi podsunal ta mysl..
tylko jest sprawa taka ze poza wlotem (rura od przodu) gdzies powinien byc jeszcze wylot..np na masce.. w przeciwnym razie jakies podcisnienia tam sie moga robic.. i gzdies moze nam zasysac powietrze niekoniecznie zimne
jesli chodzi o odizolowanie sie od silnika to powinna byc na gorze jakas gumowa uszczelka tak zeby w miare ladnei do maski pasowalo+ spawarka lub wkreatka i kawalki czegos..plexi...blacha..nie wiem i cos takiego tanim kostem mozna zrobic..
jest troche dlubaniny ale efekt moze byc bardzo wymierny w stosunku do kosztow, zwlaszca jesli ktos podkreca doladowanie.. nizsza temp dolotu - mniejsza szansa na spalanie stukowe , lub jego granica bedzie na wyzszym doladowaniu. |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 22-05-2009, 23:22
|
|
|
ho ho
Bardzo znajome zdjecie!!!!!
Wlasnie takie cos mialem na mysli,dokladnie z jakas gumka do gory zeby maska dobrze przylegala.Prawda ze mozna zrobic to tanim kosztem,kwestia troche pokombinowac.W pelni sie z Toba zgadzam.Ale musze to przelozyc na dalszy plan ,poniewaz dzis dotarly do mnie downpipe i kilka rurek eliminujacych katy.Ale pozniej sie tym na pewno zajme.W glowie juz jest koncepcja. |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 23-05-2009, 20:34
|
|
|
hehe , przynajmniej nie ejstem sam..
u mnie co pradaw komora silinika nie wyglada tak ladnie.. no ale...
w niedziele sprobuje wlasnorezcnie zamontowac FMIC.. zobaczymy jakie beda roznice w osigach.. i sprobuje zalozyc MBC i doladowanie na 0.9 bara. |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
wujekwaldus
Forumowicz
Auto: BMW 320d 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 47 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-06-2009, 16:42
|
|
|
Witam Panowie mi się ostatnio pojawił pewien problemik, miałem zwykły stożek, teraz zakupiłem dolot HKS-u (dźwięk bajka ) sęk w tym że na ciepłym silniku na wolnych obrotach "bawi się nimi" po czym gaśnie, tzn: np: stoje na światłach, obroty są 600-700, potem spadają na 200, znowu na 600 znowu na 200 i zero i gaśnie,
czego może to być wina i jak to sprawdzić? podejżewam przepływomież (na stożku też bawił się obrotami ale nie gasł...) może to być co innego? jak tak to co? i jak to sprawdzić:
moja machina to: SL 95 r. |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 02-06-2009, 21:35
|
|
|
Wedlug mnie za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy,znajduje on sie pod przepustnica.
Jezeli problem wystepuje tylko i wylacznie na wolnych obrotach(bez wcisnietego pedala gazu) to poszukiwania rozpoczolbym wlasnie od silniczka krokowego.
Jezeli jest tez jakis problem podczas jazdy np czasem przerwie to wtedy bardziej prawdopodobne bylaby przeplywka,oczwiscie nie mozna tego wykluczyc ,ale zacznij od silniczka.
Po trzecie sprawdz szczelnosc dolotu bo to tez moze byc przyczyna. |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
wujekwaldus
Forumowicz
Auto: BMW 320d 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 47 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-06-2009, 22:47
|
|
|
Dzieki za odp,:) Tak tez myslalem ale potrzebowalem jakiegos potwierdzenia, sam na mechnice sie znam tyle co nic, wiec wole popytac Was..
Ile moze kosztowac naprawda tego? lub kupno nowego? |
|
|
|
 |
|
|