Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czy można założyc stożek bez dolotu?
Autor Wiadomość
vtiii 
Forumowicz

Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 50
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-05-2009, 09:39   czy można założyc stożek bez dolotu?

jak w temacie.chcialbym założyć stożek jednak nie chodzi mi tu już o poprawę osiągów tylko o zmiane dzwięku silnika.wczesniej do hondy zakładałem stożek bez dolotu i sprawował sie zupełnie nieżle jednak tam nie było przepływomierza i nie wiem czy nie będzie on tu przeszkadzał
 
 
slawekpurc 
Forumowicz


Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: wroclaw
Wysłany: 21-05-2009, 11:15   

czesc. ja gdy kupilem auto to mialem juz stozek.. ale slyszalem aut bez stozka i moze lekka zmiana dzwieku jest, zwlaszcza w ok 4 tys obr.. jest takie ...woooooooo , czy cos takiego.
ogolnie uwazam ze to jest sredni pomysl ze stozkiem pod maska. planuje cos zmienic, moze uszczlka odgradzajaca komore od filtra , ewentualnie dodatkowe wywiewy ,wloty na masce. Tak jak jest teraz, tzn sam stozek moze i fajnie wyglada , ale tam jest poprostu za goraco pod maska. przmysl sprawe.
gdy sie jedzie ok 60km/h lub wiecej to temp dolotu to u mni ok 20-25st. , natomiast jesli chwile postoisz na swiatlach to odrazu robi sie 40-50.... a wiadomo...osiagi leca w dol.
_________________
galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4 :)

modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI

zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa
 
 
 
vtiii 
Forumowicz

Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 50
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-05-2009, 11:41   

wiesz co w hondzie mialem zalozony zwykly filt i jak zalozylem stozek to wcale nie odczuwałem, zeby samochod sie mulil nawet przy wyzszych obrotach bylo lepiej a stozek byl tez pod maska, wiec dlatego zapytalem bo jesli to nie mam wplywu na osiagi to i tu bym zalozyl bo dzwiek jest faktycznie swietny
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 21-05-2009, 15:05   

Ja tez stalem przed takim dylematem.I w koncu zalozylem.Wiadoma sprawa ,ze lepiej wyglada pod maska i lepiej brzmi. Slawekpurc ma racje ze auto lapie cieplejsze powietrze i co za tym idzie slabnie,ale zawsze mozna cos do tego stozka dolaczyc ,co tez slawek zaproponowal.Ale jak ci zalezy na wygladzie i dobrym brzmieniu to nie ma zadnych przeciwskazan.Ja osobiscie mam jeszcze specjalna oslone na stozek z nierdzewki,ale brak czasu na montaz,moze w ten weekend.Oczywiscie nawiew zimnego powietrza z poza maski poprawi osiagi,wyglad i brzmienie naszych bolidow,tak wiec mozesz spokojnie montowac!!!

A tak poza tym to jezeli chodz i orginalna puszke filtra to ciagnie powietrze zza chlodnicy,ograniczajaca przeplyw powietrza rura konczaca sie za lampa(brak wyprowadzenia poza komore silnika),to w miom mniemaniu stozek jest i tak duzo lepszy,nawet jezeli moc pozostaje taka sama,a tego nie sprawdzimy nie wjezdzajac na hamownie.
Ale jak by polaczyl stozek z zimnym nawiewem............ :mrgreen:
Podsumujac :stozek daje wieksze mozliwosci niz pozostanie przy seryjnej puszce.
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
Ostatnio zmieniony przez udi 21-05-2009, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vtiii 
Forumowicz

Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 50
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-05-2009, 15:15   

a to zmulenie bedzie bardzo odczuwalne? dziwiek jest kozacki ale nie chcialbym, zeby cos mnie na swiatlach objezdzalo:)
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 21-05-2009, 15:27   

Ja osobiscie nie zauwazylem roznicy,moze dlatego ze wiekszosc przebywam w trasie a w miescie nie ruszam z piskiem pod swiatlami.Pamietaj ze zawsze mozesz doprowadzic zimne powietrze bardzo prostym sposobem.
Poprzedni moj wpis zostal lekko zmieniony--SPRAWDZ
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
vtiii 
Forumowicz

Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 50
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-05-2009, 18:41   

ale o jaki zimny nawiew Ci chodzi? a da sie w ogole ruszyc miskime z piskiem ze swiatel? bo mi cos to ne idzie:) moze mam za malo mocy...tak czy siak dzieki za rade
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 21-05-2009, 19:42   

Chodzi o to zeby stozek lapal powietrze nie z komory silnika,ktore jest cieplejsze niz powietrze znajdujace sie poza autem.Mozna zrobis jakis wlot na masce i skierowac strumien powietrza na stozek.Albo wykorzystac jakas rure zamocowana we wlocie zdrzaka tak aby lapala powietrze i ta rure skierowac na stozek.Wtedy jak bedziesz jechal to silnik bedzie zaopatrywany w powietrze duzo zimniejsze niz to w komorze silnika,a wiadomo im powietrze zimniejsze tym zawiera wiecej tlenu ,a czym wiecej tlenu w powietrzu to mieszanka duzo lepiej i efektywniej sie spala.
Oczywiscie jak masz jakis wlocik to wtedy odgradzasz stozek od komory silnika tak aby stozek lapal tylko powietrze z zewnatrz.
Tak dla wyobrazenia sobie tego podam link,niestety nie w misku ale sens jest ten sam:

http://www.google.pl/imgr...snum=1&ct=image
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
vtiii 
Forumowicz

Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 50
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-05-2009, 21:54   

to jest do zrobienia i to nieduzym kosztem:)

[ Dodano: 21-05-2009, 21:56 ]
spotykalem sie z takimi rozwiazaniami, ze byl dolot do zdrzaka i tam byl stozek ale to bylo w hondach bo w misku nie ma za bardzo jak tego zrobic ale wlot powietrza mozna zrobic
 
 
slawekpurc 
Forumowicz


Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: wroclaw
Wysłany: 22-05-2009, 10:19   

pozwolilem sobie uzyc fotki jednego z forumowiczow....hehe

wiec ja tak to widze...


przy okazji wizyty w warsztacie deo mi podsunal ta mysl..

tylko jest sprawa taka ze poza wlotem (rura od przodu) gdzies powinien byc jeszcze wylot..np na masce.. w przeciwnym razie jakies podcisnienia tam sie moga robic.. i gzdies moze nam zasysac powietrze niekoniecznie zimne
jesli chodzi o odizolowanie sie od silnika to powinna byc na gorze jakas gumowa uszczelka tak zeby w miare ladnei do maski pasowalo+ spawarka lub wkreatka i kawalki czegos..plexi...blacha..nie wiem i cos takiego tanim kostem mozna zrobic..

jest troche dlubaniny ale efekt moze byc bardzo wymierny w stosunku do kosztow, zwlaszca jesli ktos podkreca doladowanie.. nizsza temp dolotu - mniejsza szansa na spalanie stukowe , lub jego granica bedzie na wyzszym doladowaniu.
_________________
galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4 :)

modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI

zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 22-05-2009, 23:22   

ho ho
Bardzo znajome zdjecie!!!!!
Wlasnie takie cos mialem na mysli,dokladnie z jakas gumka do gory zeby maska dobrze przylegala.Prawda ze mozna zrobic to tanim kosztem,kwestia troche pokombinowac.W pelni sie z Toba zgadzam.Ale musze to przelozyc na dalszy plan ,poniewaz dzis dotarly do mnie downpipe i kilka rurek eliminujacych katy.Ale pozniej sie tym na pewno zajme.W glowie juz jest koncepcja. :mrgreen:
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
slawekpurc 
Forumowicz


Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: wroclaw
Wysłany: 23-05-2009, 20:34   

hehe , przynajmniej nie ejstem sam..
u mnie co pradaw komora silinika nie wyglada tak ladnie.. no ale...

w niedziele sprobuje wlasnorezcnie zamontowac FMIC.. zobaczymy jakie beda roznice w osigach.. i sprobuje zalozyc MBC i doladowanie na 0.9 bara.
_________________
galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4 :)

modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI

zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa
 
 
 
wujekwaldus 
Forumowicz

Auto: BMW 320d 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-06-2009, 16:42   

Witam Panowie mi się ostatnio pojawił pewien problemik, miałem zwykły stożek, teraz zakupiłem dolot HKS-u (dźwięk bajka :lol: ) sęk w tym że na ciepłym silniku na wolnych obrotach "bawi się nimi" po czym gaśnie, tzn: np: stoje na światłach, obroty są 600-700, potem spadają na 200, znowu na 600 znowu na 200 i zero i gaśnie,
czego może to być wina i jak to sprawdzić? podejżewam przepływomież (na stożku też bawił się obrotami ale nie gasł...) może to być co innego? jak tak to co? i jak to sprawdzić:
moja machina to: SL 95 r.
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 02-06-2009, 21:35   

Wedlug mnie za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy,znajduje on sie pod przepustnica.
Jezeli problem wystepuje tylko i wylacznie na wolnych obrotach(bez wcisnietego pedala gazu) to poszukiwania rozpoczolbym wlasnie od silniczka krokowego.
Jezeli jest tez jakis problem podczas jazdy np czasem przerwie to wtedy bardziej prawdopodobne bylaby przeplywka,oczwiscie nie mozna tego wykluczyc ,ale zacznij od silniczka.
Po trzecie sprawdz szczelnosc dolotu bo to tez moze byc przyczyna.
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
wujekwaldus 
Forumowicz

Auto: BMW 320d 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-06-2009, 22:47   

Dzieki za odp,:) Tak tez myslalem ale potrzebowalem jakiegos potwierdzenia, sam na mechnice sie znam tyle co nic, wiec wole popytac Was..
Ile moze kosztowac naprawda tego? lub kupno nowego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.