Przesunięty przez: Gene 26-05-2009, 17:46 |
[2.8TD] Silnik - Ciśnienie Oleju |
Autor |
Wiadomość |
jas18
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 2 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 22-05-2009, 14:10 [2.8TD] Silnik - Ciśnienie Oleju
|
|
|
Witam
Mam problem z powyższym autkiem. Mianowicie Po rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Sprawdzałem manometrem i rzeczywiście go nie ma. Olej jest nowy Poziom oleju wzorcowy. Auto nie bierze oleju.
Dodam że gdy silnik jest zimny pracuje idealnie ciśnienie oleju w normie wszystko działa jak należy. Gdy jednak się nagrzeje ciśnienie znika.
Czy kos wie gdzie może tkwić przyczyna?? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 26-05-2009, 17:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 22-05-2009, 15:29
|
|
|
Witaw
Manometrem mierzyłeś na zimnym i na gorącym ?
Jeżeli tak i nie ma ciśnienia na rozgrzanym to wynika że pompa jest ok. tylko pomiędzy pompą a blokiem jest rurka doprow. olej do bloku i dalej kanałami do wału i głowicy .
Po rozgrzaniu olej jest jak woda i znajduje wszystkie nieszczelności i nie płynie całym ciśnieniem dalej a że czujnik jest zazwyczaj na jkońcu ukł.olej. to brak ciśnienia
Pozostaje dostać się tam od strony miski i sprawdzić uszczelki i jak będziesz mieć da wierzchu wał to możesz sprawdzić panweki wału (wskazane)
Niemiła robota no ale cóż tak mi się wydaje może kto inny ma co
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 29-07-2009, 22:38
|
|
|
Wszystko jest w normie. Po rozgrzaniu oleju Ciśnienie się podnosi jak mu wciskasz w pedał. U mnie na zimnym jest wszystko wzorcowo czyli około 43psi a na rozgrzanym około 10/20psi (bieg jałowy) |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
behemot
Forumowicz bubu

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 88 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-07-2009, 20:36
|
|
|
No niewiem czy w normie . jeżeli zapala sie kontrolka to znaczy że ciśnienie jest za niskie.
pewnie panewki sa wytarte, a to smutne jest. |
_________________ Stokrotka |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-07-2009, 22:33
|
|
|
Możesz spróbować jakiegoś zagęszczacza typu motodoctor - ale nie zwalnia cię to od szybkiego zlokalizowania problemu! te preparaty są fajne jak coś się sypnie w trasie, albo musisz chwilkę pojeździć przed mechanikiem, ale nic więcej zbytnia ufność w cuda potrafi w tym wypadku dobić silnik do końca |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-08-2009, 23:52
|
|
|
może skończy się na wymianie panewek. a może pompa oleju? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|