Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] chłodzenie
Autor Wiadomość
Tiesto2015 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19-05-2009, 17:20   [Cari 1.9DI-D] chłodzenie

Witam wszystkich ponownie !

Chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa temperatury cieczy chłodzącej w did.

Generalnie wiele osób na forum pytało się czy diesel tak długo się grzeje. Ja natomiast mam problem bo grzeje się szybko i wydaje mi się że temperatura na wskaźniku też jest za wysoka. Wydaje mi się że coś jest nie tak bo gdy kupiłem auto byłem zdziwiony że nawet przy dynamicznej jeździe wskazówka termometru na desce rozdzielczej nie wychylała się nigdy powyżej 1/4 skali(nawet w ciepłe dni).
Sytuacja zmieniła się po wymianie paska rozrządu i pompy wody. Teraz auto szybko się nagrzewa a termometr przekracza czasami nawet połowę skali. Połowa skali to jeszcze nie jest tak tragicznie ale jeżeli coś się ma stać to lepiej usunąć usterkę za wczasu.
Ogólnie rzecz biorąc silnik pracuje normalnie(prawidłowo), i nie ma z nim na razie większych problemów ale może ktoś z was spotkał się z tego typu sytuacją i wie czy to jest normalne czy nie.

Z góry dzięki i pozdrawiam :) !!!!!!!!!!!
 
 
ustas 
Mitsumaniak


Auto: Carisma DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 84
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2009, 18:52   

Mi podobnie jak wcześniej Tobie, nigdy nie zdarzyło się,żeby wskazówka osiągnęła pion, nawet w upalne dni.Sam będę robić rozrząd i interesują mnie marki,które są pewne.Jakich Ty użyłeś Tiesto2015?
_________________
Tomek
 
 
Tiesto2015 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19-05-2009, 19:05   

ustas, Marki, rozumiem że masz na myśli marki części.

Sam do końca nie wiem, oddałem auto i zrobili.

Mechanik dobierał części z katalogu renault więc możliwe że są to jakieś zamienniki.

Prawdopodobnie pasek continental.

Natomiast co do trwałości nie wiem bo po wymianie zrobiłem dopiero nie całe 10k km.

Poza tym myślę że coś tam się stało w warsztacie w związku z tą temperaturą
 
 
spooner
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2009, 20:33   

wskazowka na wskazniku tempartury ma byc w pionie i to jest jak najbardziej normalne
 
 
ustas 
Mitsumaniak


Auto: Carisma DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 84
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2009, 23:03   

Tiesto2015 napisał/a:
ustas, Marki, rozumiem że masz na myśli marki części.

Dokładnie o to mi chodziło.
_________________
Tomek
 
 
herflik95 
Forumowicz
Piotr


Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 254
Skąd: Dzierzkowice
Wysłany: 20-05-2009, 08:11   

Tiesto2015, może masz problem z termostatem - zacioł się i się nie otwiera, sprawdz jak auto się nagrzeje czy górny i dolny waż od chłodnicy jest gorący jeżeli tak jest to termostat masz w porządku ale jak wskażnik przekracza ci 1/2 skali a dolny wąż jest zimny to bym obstawiał zacięcie sie termostatu
_________________
 
 
 
siwyV40 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo V40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: B-stok
Wysłany: 20-05-2009, 08:17   

Panowie silnik w cyklu pracy stabilnym i już nagrzany ma mieć około 90*C więc to jest połowa skali - tak ma być.
Poniżej 90* termostat padnięty (cały czas otwarty) powyżej notorycznie jak jest to zaciął się gadzina i grozi to przegrzaniem silnika.
_________________
http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=15579
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 20-05-2009, 08:34   

Ewentualnie czujnik temperatury wariuje. Ale robiac termostat i czujnik (w 1,6 ok 60-80zl za obie czesci) ma sie pewnosc i mozna oba objawy wykluczyc.
 
 
Tiesto2015 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20-05-2009, 19:10   

Wczoraj byłem u mechanika i przedstawiłem mu ten problem.

Powiedział mi że to mogło być spowodowane wymianą pompy wody.

Pna jej wydajnośo prostu oryginalna mogła mieć inne parametry takie jak wielkość wirnika co wpływa ć.

Poza tym dodał że silnik potrzebuje temperatury w okolicach 85 stopni żeby sprawnie działać.

Na zakończenie dodał żebym się nie przejmował wskazaniami termometru bo jeżeli nie ma problemów z autem a wskazówka nie przekracza połowy skali, czyli wartości krytycznej raczej wszystko jest ok. :)

Dzięki za wszystkie komentarze!

Temat uważam za zamknięty.

Pozdrawiam!
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-05-2009, 19:37   

Tiesto2015 napisał/a:
Na zakończenie dodał żebym się nie przejmował wskazaniami termometru bo jeżeli nie ma problemów z autem a wskazówka nie przekracza połowy skali, czyli wartości krytycznej raczej wszystko jest ok.
A w pierwszym poście napisałeś:
Tiesto2015 napisał/a:
Teraz auto szybko się nagrzewa a termometr przekracza czasami nawet połowę skali.
No to jak jest :?:
Zwróć uwagę co pokazuje wskaźnik i czy włącza Ci się wentylator w czasie jazdy w korku lub po jeździe nie wyłączaj silnika tylko poczekaj czy włączy się wentylator i obserwuj co się dzieje na wskaźniku temp.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Tiesto2015 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Koszalin
Wysłany: 24-05-2009, 21:14   

właśnie chodzi o to że wentylator się nie włącza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.