Jak działa instalacja sekwencyjna? |
Autor |
Wiadomość |
wegiel [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2009, 21:04 Jak działa instalacja sekwencyjna?
|
|
|
Hej,
Pytanie bardzo ogolne ale w szczegolach chodzi mi o mapy wtryskow i ew. dobor mieszanki.
Jak to dziala i czy np jesli jest to ustawione to moze sie to skasowac przez np reset ecu - odlaczajac akumulator itp?
Mam instalacje BRC 56 i mam tez pewne obawy co do jazdy na gazie - jak sobie pomysle o wypaleniu gniazd zaworow to mi sie slabo robi. Jezdzilem juz na gazie i jezdzi sie ok ale jakos ostatnio mnie takie przemyslenia nachodza czy napewno na tym zaoszczedze.
Mam niedlugo przeglad gwarancyjny reduktora to poprosze o zbadanie kompem mieszanki itp, ale jakby ktos moglby to wyjasnic to bylbym meeeega wdzieczny.
Dzieki |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 26-05-2009, 23:49
|
|
|
Ogolnie dziala to mniej wiecej tak ze komputer od gazu mierzy czas na jak dlugo ECU otwiera wtryski benzyny. Poniewaz gaz jest troche mniej kaloryczny mnoży ten czas przez jakąś stałą i przez ten czas otwiera wtrysk gazowy. W sumie ilosc wtryskiwanego gazu mozna regulowac nie tylko za pomoca czasu wtrysku ale tez wielkosci dyszy przy wtryskiwaczu wiec tutaj chyba jest cala tajemnica dobrej instalacji - odpowiednio duza dysza by czas wtrysku gazu byl jak najblizszy benzynowemu.
Najbardziej szkodzi silnikowi chyba nie sam gaz a zbyt uboga mieszanka (wypalony tlok) - skoro gaz jest mniej kaloryczny to poprawnie zamontowana (dajaca odpowiednio bogata mieszanke) instalacja powinna konsumowac jakies 1.2*ilosc benzyny.
W sumie to mnie tez zastanawia czemu mimo wszystko to dziala. Powiedzmy, ze benzyna jest otwarta na 2ms, mnoznik 1.5 czyli gaz otwiera sie na 3ms ale... gaz nie otwiera sie o.5ms przed benzyna i zamyka o.5ms po benzynie. Tak wiec jak na moj gust to zawor ssacy moze sie zamknac nim sie gaz wtrysnie. Czy nie moze? To ktos madrzejszy by powiedzial.
Nie wiem jak jest w BRC ale STAG sie nie kasuje po odlaczeniu zasilania - co prawda w diagnostyce wyskakuje okienko, ze byl resetowany ale dane wszystkie trzyma. Trzeba w BRC spytac albokogos kto ma.
ps. w katalogu swiec NGK jest ladna fotografia wypalonego tloka przez zbyt uboga mieszanke. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-05-2009, 23:56
|
|
|
A wtrysku nie dokonuję się przed otwarciem zaworu? Żeby paliwo było odparowane i wstępnie zmieszanie zanim się otworzy zawór? W sekwencji jeszcze jeszcze kawałek drogi między wtryskiem a zaworem więc moim zdaniem powinno się zacząć wcześniej wtryskiwać gaz. Zresztą jeśli nawet nie zassa wszystkiego to zostanie na drugi cykl tam też nie zassa wszystkiego więc to się wyrówna. Ideałem jest ciekły wtrysk gazu ale to drogie a po za tym przy złym montażu mogą marznąć ścianki.... |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 28-05-2009, 19:48
|
|
|
No to ja tym bardziej nie rozumiem tutaj czegos. Benzyne jak napisales wtryskuje sie zeby odparowac czyli w stanie cieklym jest zle i dazy sie do jak najlepszego wymieszania paliwo - powietrze a jak gaz wtryskujemy jako gaz to tez zle bo lepiej jak w stanie cieklym jest wtryskiwany. WTF? |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
|