Pajero nawiew |
Autor |
Wiadomość |
Gobio
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Polski Radom
|
Wysłany: 21-07-2010, 10:41 Pajero nawiew
|
|
|
Witam. W związku, że na dworze zrobiło się ciepło i nie każdy ma szczęście posiadać w swoim misku klimę zacząłem przyglądać się pracy nawiewu w moim aucie. Pojarka krótka 95rok. Co zauważyłem, mianowicie brak reakcji na ustawienie różnych trybów nawiewu. Wentylator działa w różnych zakresach natomiast nawiew nie reaguje w żaden sposób. Jak się domyślam nawiew jest elektrychny(nie na linki) więc się zastanawiam czy nie odpowiada za to spalony jakiś bezpiecznik, chodź wszystkie po sprawdzeniu okazały się sprawne. Macie może jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Gobio |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 21-07-2010, 11:53
|
|
|
Myślę że sam przełącznik jest uszkodzony. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 21-07-2010, 13:43
|
|
|
jezeli masz pokretla to jest raczej mechaniczna wersja z linkami, mogla spasc i tyle. Wersje z wyswietlaczem predzej maja elektryczne sterowanie ale te chyba juz maja klime w standardzie. |
|
|
|
 |
Gobio
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Polski Radom
|
Wysłany: 21-07-2010, 13:59
|
|
|
Zgadza się to jest wersja z pokrętłami. Zaglądałem tam i nigdzie nie widziałem linek ani przy sterowaniu nawiewem jak i przy sterowaniu temperaturą. Ale może słabo patrzyłem bo tylko po zdjęciu schowka. Przy okazji czy w tych rocznikach Pajero był gdzieś montowany filtr pyłkowy? |
Ostatnio zmieniony przez Gobio 21-07-2010, 15:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 21-07-2010, 14:15
|
|
|
Wyciągnij schowek przed siedzeniem pasażera (opróżnij go, przekręć boczne zęby plastikowe, schowek będzie wisiał na zawiasie). Wtedy wszystko widać: linki, dmuchawę, reakcję urządzeń na pokrętła, itd. W moim nie ma filtra kabinowego. Po prostu powietrze wchodzi z zewnątrz do skrzynki z dmuchawą i jest rozprowadzane zgodnie ze wskazaniami pokręteł.. |
|
|
|
 |
Gobio
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Polski Radom
|
Wysłany: 21-07-2010, 15:11
|
|
|
No właśnie tak sprawdzałem jak podpowiada altmarcin tylko regulacja nawiewu jest ostatnia i tam juz nie wiele widać. No nic bedę musial jeszcze raz zobaczyć. Ciekawe jak jest tam zaczepiona ta linka?
[ Dodano: 25-07-2010, 13:12 ]
Aby zakończyć temat kilka słów jak sobie poradziłem z problemem. Jak pisałem na początku nie dawało mi spokoju, że nawiew nie reaguje na kręcenie pokrętłem. Wczoraj rozebrałem cały panel(nie jest to skomplikowane 20min roboty) i okazało się, że faktycznie sterowanie jest na linkę. W panelu było wszystko na swoim miejscu tylko linka spadła z bolca ulokowanego nad pedałem hamulca. Po założeniu wszystko działa jak należy. |
|
|
|
 |
richat
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.5 V6 i 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Kosarzyn
|
Wysłany: 02-12-2010, 22:32
|
|
|
a czy ktoś wie gdzie w II jest filtr kabinowy, cos mi spadla wydajnosc nawiewu i widocznie cos sie przytkalo, a za cholere nie wiem gdzie moglby być filtr kabinowy. |
_________________ pozdr. Richat
Pajero II '99 2.8 TDI - Dupowóz
Pajero II '97 3.5 V6 24 DOHC do taplania  |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-12-2010, 22:49
|
|
|
richat napisał/a: | a czy ktoś wie gdzie w II jest filtr kabinowy, cos mi spadla wydajnosc nawiewu i widocznie cos sie przytkalo, a za cholere nie wiem gdzie moglby być filtr kabinowy. |
P2 nie ma filtra kabinowego.
Może masz syf na parowniku klimy, albo na nagrzewnicy i przytkane są lamelki przez które przelatuje powietrze? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
richat
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.5 V6 i 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Kosarzyn
|
Wysłany: 03-12-2010, 17:02
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: |
P2 nie ma filtra kabinowego. |
W katalogu intercars do P2 jest niby taki filtr http://je.pl/xwp5 Natomiast w katalogu Mann wygląda to tak http://je.pl/lyk8
Dziś to rozebrałem częściowo i wyczyściłem ile się dało, ale dokładnie żeby wyczyścić trzeba odkręcić rurki z parownika (wersja z klimą) od strony silnika i całość wyjąć zza schowka. W lamelkach jest bardzo dużo cicików - wacików z Topoli.
U mnie wersja bez filtra kabinowego, ale da się zrobić na przyszłość gęstą siateczkę na podszybiu. |
_________________ pozdr. Richat
Pajero II '99 2.8 TDI - Dupowóz
Pajero II '97 3.5 V6 24 DOHC do taplania  |
|
|
|
 |
Goliasz
Forumowicz
Auto: Pajero I wagon 3000 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 70 Skąd: Wielkopolska/powiat śremski
|
Wysłany: 23-07-2015, 19:27
|
|
|
Witam,
mam problem z głównym (przednim) nawiewem, a mianowicie: dmuchawa chodzi na wszystkich biegach, lecz nawiew jest bardzo słaby. Po zamknięciu obiegu jest tak samo.
Przełącznik ustawiania kierunków również działa jak powinien. Nawiew na najwyższym biegu chodzi mniej więcej jak na drugim biegu w większości samochodów ze sprawnym nawiewem.
Ogrzewanie także jest słabe, sprawdzałem przewody od nagrzewnicy i oba - zasilający i odpływ są równo gorące.
Wszystko wygląda na to, jakby coś blokowało przewód od dmuchawy do kratek.
Jeżeli to jest przyczyna, to czy można się dostać do tego bez rozbierania połowy deski rozdzielczej?
Jeżeli tak, to jak to zrobić, a może ktoś miał podobny przypadek i była to inna przyczyna?
Nikt nic nie wie?
Dzisiaj wziąłem się za nawiew: rozebrałem schowek i dotarłem za wiatrak dmuchawy - pomiędzy nim, a przewodem do kratek jest "chłodniczka", która wygląda jak nagrzewnica, ale na pewno nią nie jest, bo ona jest na podszybiu.
Otóż ta "chłodniczka" była mocno zabrudzona i było w niej pełno syfu.
Odkurzyłem ile się dało odkurzaczem, nawiew trochę się poprawił, ale nie zadowalająco.
Co to jest za "chłodniczka" i do czego ona służy? |
_________________ "How I've waited for you to come
I've been here all alone
Now that you've arrived
Please stay a while
And I promise I won't keep you long
I'll keep you forever"
 |
|
|
|
 |
|