| [EAxx] Regeneracja zacisków hamulcowych tylnych | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zuku3210   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 492
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |    Wysłany: 19-08-2009, 22:08   [EAxx] Regeneracja zacisków hamulcowych tylnych |   
 |  
               | 
 |  
               | Jakis miesiac temu wymienialem u jednego Mitsumaniaka tarcze tył wraz z klockami, zaciski byly niby zapieczone, przy wymianie zostały wyczyszczone przesmarowane. Efekt?? po takim czasie tarcze są nadal "matowe" jak byly nowe takie są, nie są tak wygładzone blyszczace ja z przodu.Po umyciu zrobiły sie ciemne kropki, troche rdzy i tak pozostaaa, wogóle nie dotarte. Teraz pytanie, jest jakis zestaw naprawczy/regeneracja tłoczków czy zostaje warsztat i niech oni czyszcza zaciski czy tłoczki? Powiem też że płyn hamulcowy po badaniu kwalifikuje sie tez do wymiany wiec bedzie to robione, ale pewnie on nie ma na to wpływu |  
				| _________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
 to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
 do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
 tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
 pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:27, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-08-2009, 23:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wydaje mi sie, ze tloczki musialyby byc bardzo zapieczone zeby nie scisnac tarczy, predzej by scisnely i nie odpuscily... moze jest cos nie tak z cisnieniem plynu hamulcowego z tylu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zuku3210   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 492
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 00:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ale co moze byc moze nie tak z cisnieniem z tylu, pompa jest jedna , na przod daje rade wiec na tył tez powinna, sam niewiem co to  . zmieniłem tarcze i klocki bo byly już do wymiany i wlasnie z nalotem rdzy.Znajomy powiedzial zapieczone zaciski, wymienil,niby zrobil a nowej tarczy i tak nie zbiera, wyglada tak samo jak byla w pudełku, jedynie troche rdzy przybylo   |  
				| _________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
 to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
 do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
 tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
 pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 06:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | jesli tyl jest zapowietrzony, to tez nie bedzie hamowal |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sampler   Forumowicz
 
  
 Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 62 razy
 Dołączył: 08 Gru 2005
 Posty: 2355
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 06:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | ewidentnie zapieczone tloczki. Sciagnij jeszcze raz zacisk wypchaj tloczek, wyczysc wszystko przeszlifuj i zloz na nowych uszczelnieniach i nowym plynie. Zestaw naprawczy jak najbardziej jest. Akurat bede zmienial uszczelnienia we wszystkich zaciskach no i plyn w calym obiegu bo uszczelnienia po 11 latach juz nie sa takie elastyczne jak powinny. |  
				| _________________ BYŁY:
 GALANT E34 1.8 TD
 GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
 GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
 Xsara 1.4i
 
 SĄ:
 CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 Peugeot 308 2.0 HDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ursus   Mitsumaniak
 Zbieram na Gala
 
 Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 05 Wrz 2007
 Posty: 680
 Skąd: Skoczów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 11:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie jak pisze kolega sampler. Zainteresuj się wymianą uszczelnień i gum ochronnych. Samo rozruszanie nie wiele pomoże, jeżeli są zapieczone tzn że już obecne gumy nie dają rady i szkoda roboty. Lepiej wymienić na nowe i przy okazji wszystko ładnie wyczyścić. |  
				| _________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zuku3210   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 492
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 19:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | może ktoś podać dla przykładu jakis link do takiego zestawu naprawczego abym wiedział o co chodzi?? Szukałem w InterCarsie i jakos nie widze tego.Rano w sumie bede tam dzwonil to zapytam bo przy okazji gumy stabilizatora musze wziac i osłone przegubu od strony skrzyni bo pękła 	  | Ursus napisał/a: |  	  | Zainteresuj się wymianą uszczelnień i gum ochronnych | 
  a i płyn hamulcowy od razu |  
				| _________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
 to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
 do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
 tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
 pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ursus   Mitsumaniak
 Zbieram na Gala
 
 Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 05 Wrz 2007
 Posty: 680
 Skąd: Skoczów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 19:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sampler umieścił ten link w podobnym temacie(tylko on to zrobił lepiej  ): http://sklep.intercars.co...ic=0&lang_id=PL
 Tutaj zobaczysz reperaturkę tylnego zacisku. Ja w sumie nie wiem skąd mi to ściągali w motoryzacyjnym, ale zamówili to bez problemu i na drugi dzień miałem reparaturki do odbioru.
 |  
				| _________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zuku3210   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 492
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki, jutro bedę załatwiał mam nadzieje że beda od reki dostepne   |  
				| _________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
 to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
 do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
 tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
 pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sampler   Forumowicz
 
  
 Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 62 razy
 Dołączył: 08 Gru 2005
 Posty: 2355
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | W IC sa w e-sklepie ale problem polega na tym ze nie wiadomo ktore ida na tyl 35 czy 38 mm wg katalogu (manual podaje niby 35 ale trzeba to sprawdzic). Jak zmierzysz wczesniej odemnie srednice tloczkow to podaj na forum. |  
				| _________________ BYŁY:
 GALANT E34 1.8 TD
 GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
 GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
 Xsara 1.4i
 
 SĄ:
 CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 Peugeot 308 2.0 HDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zuku3210   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 492
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jutro podjade jeszcze do sklepu z japońskimi czesciami to bede wiedział wszystko, gość ma tam katalog w głowie, uszczelniacz wału chciałem to podszedł do wieszaka i mi dał nie sprawdzając po katalogach  zobacze jak u niego wyjdą graty a jak w IC ze zniżką. A zestaw już znalazłem w katalogu, cena śmieszna  jak już bede wiedział to napisze  a przy okazji wymiany płynu, ruszać też ten do sprzęgła?? Ostatnio ktoś mi odradzał żeby sie nie pchać jak działa sprzegło. |  
				| _________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
 to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
 do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
 tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
 pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kkkarol   Mitsumaniak
 nie ma amatorki
 
  
 Auto: Galant 2,5 V6 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Lut 2007
 Posty: 81
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | sampler napisał/a: |  	  | W IC sa w e-sklepie ale problem polega na tym ze nie wiadomo ktore ida na tyl 35 czy 38 mm wg katalogu (manual podaje niby 35 ale trzeba to sprawdzic). Jak zmierzysz wczesniej odemnie srednice tloczkow to podaj na forum. | 
 
 Dzisiaj własnie rozebrałem tylni tłoczek i mam srednice 35 mm w galancie z 1998r. 2,5l V6.
 Moze ktos mi podac jaka grubosc powinna miec tylna tarcza, jak jest nowa i do jakiej grubosci mozna jezdzic.
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zuku3210   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 492
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Typ tarczy hamulcowej: pełny Średnica [mm]: 262
 Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10
 Minimalna grubość [mm]: 8,4
 średnica otworu centrujacego [mm]: 90
 Wysokość [mm]: 60,1
 Ilość otworów: 4
 Wymiar gwintu: 12,6
 średnica otworu [mm]: 114,3
 Strona zabudowy: oś tylna
 |  
				| _________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
 to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
 do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
 tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
 pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sampler   Forumowicz
 
  
 Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 62 razy
 Dołączył: 08 Gru 2005
 Posty: 2355
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2009, 09:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy ktos pamieta jaka srednice ma tloczek w przednim zacisku w przed lifcie z tarczami 256mm ?? Katalogi podaja 43 lub 60 mm. |  
				| _________________ BYŁY:
 GALANT E34 1.8 TD
 GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
 GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
 Xsara 1.4i
 
 SĄ:
 CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 Peugeot 308 2.0 HDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Koyocik   Mitsumaniak
 Kuba
 
  
 Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 23 Sty 2009
 Posty: 631
 Skąd: BB
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2009, 10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | zuku3210, jak to wymienisz, to daj znać czy pomogło - mam ten sam problem w kombiku, tylko jakoś mi się wierzyć nie chce, że to to - tłoczek wciskam paluszkiem i wchodzi... płyn okej, zapowietrzony nie jest, mam nadzieję, że to nie jest coś z którąś pompą, ale przód hamuje dobrze... |  
				| _________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" -  Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
 Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
 "All is hardcore when made with love"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |