Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Regeneracja zacisków hamulcowych tylnych
Autor Wiadomość
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
  Wysłany: 19-08-2009, 23:08   [EAxx] Regeneracja zacisków hamulcowych tylnych

Jakis miesiac temu wymienialem u jednego Mitsumaniaka tarcze tył wraz z klockami, zaciski byly niby zapieczone, przy wymianie zostały wyczyszczone przesmarowane. Efekt?? po takim czasie tarcze są nadal "matowe" jak byly nowe takie są, nie są tak wygładzone blyszczace ja z przodu.Po umyciu zrobiły sie ciemne kropki, troche rdzy i tak pozostaaa, wogóle nie dotarte. Teraz pytanie, jest jakis zestaw naprawczy/regeneracja tłoczków czy zostaje warsztat i niech oni czyszcza zaciski czy tłoczki? Powiem też że płyn hamulcowy po badaniu kwalifikuje sie tez do wymiany wiec bedzie to robione, ale pewnie on nie ma na to wpływu
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 20-08-2009, 00:49   

Wydaje mi sie, ze tloczki musialyby byc bardzo zapieczone zeby nie scisnac tarczy, predzej by scisnely i nie odpuscily... moze jest cos nie tak z cisnieniem plynu hamulcowego z tylu?
 
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-08-2009, 01:38   

No ale co moze byc moze nie tak z cisnieniem z tylu, pompa jest jedna , na przod daje rade wiec na tył tez powinna, sam niewiem co to :? . zmieniłem tarcze i klocki bo byly już do wymiany i wlasnie z nalotem rdzy.Znajomy powiedzial zapieczone zaciski, wymienil,niby zrobil a nowej tarczy i tak nie zbiera, wyglada tak samo jak byla w pudełku, jedynie troche rdzy przybylo :evil:
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-08-2009, 07:40   

jesli tyl jest zapowietrzony, to tez nie bedzie hamowal
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-08-2009, 07:45   

ewidentnie zapieczone tloczki. Sciagnij jeszcze raz zacisk wypchaj tloczek, wyczysc wszystko przeszlifuj i zloz na nowych uszczelnieniach i nowym plynie. Zestaw naprawczy jak najbardziej jest. Akurat bede zmienial uszczelnienia we wszystkich zaciskach no i plyn w calym obiegu bo uszczelnienia po 11 latach juz nie sa takie elastyczne jak powinny.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 20-08-2009, 12:25   

Dokładnie jak pisze kolega sampler. Zainteresuj się wymianą uszczelnień i gum ochronnych. Samo rozruszanie nie wiele pomoże, jeżeli są zapieczone tzn że już obecne gumy nie dają rady i szkoda roboty. Lepiej wymienić na nowe i przy okazji wszystko ładnie wyczyścić.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-08-2009, 20:13   

Ursus napisał/a:
Zainteresuj się wymianą uszczelnień i gum ochronnych
może ktoś podać dla przykładu jakis link do takiego zestawu naprawczego abym wiedział o co chodzi?? Szukałem w InterCarsie i jakos nie widze tego.Rano w sumie bede tam dzwonil to zapytam bo przy okazji gumy stabilizatora musze wziac i osłone przegubu od strony skrzyni bo pękła :? a i płyn hamulcowy od razu
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 20-08-2009, 20:32   

Sampler umieścił ten link w podobnym temacie(tylko on to zrobił lepiej :? ):
http://sklep.intercars.co...ic=0&lang_id=PL
Tutaj zobaczysz reperaturkę tylnego zacisku. Ja w sumie nie wiem skąd mi to ściągali w motoryzacyjnym, ale zamówili to bez problemu i na drugi dzień miałem reparaturki do odbioru.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-08-2009, 20:58   

Dzięki, jutro bedę załatwiał mam nadzieje że beda od reki dostepne :)
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-08-2009, 21:01   

W IC sa w e-sklepie ale problem polega na tym ze nie wiadomo ktore ida na tyl 35 czy 38 mm wg katalogu (manual podaje niby 35 ale trzeba to sprawdzic). Jak zmierzysz wczesniej odemnie srednice tloczkow to podaj na forum.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-08-2009, 21:08   

Jutro podjade jeszcze do sklepu z japońskimi czesciami to bede wiedział wszystko, gość ma tam katalog w głowie, uszczelniacz wału chciałem to podszedł do wieszaka i mi dał nie sprawdzając po katalogach :shock: zobacze jak u niego wyjdą graty a jak w IC ze zniżką. A zestaw już znalazłem w katalogu, cena śmieszna :wink: jak już bede wiedział to napisze :) a przy okazji wymiany płynu, ruszać też ten do sprzęgła?? Ostatnio ktoś mi odradzał żeby sie nie pchać jak działa sprzegło.
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
kkkarol 
Mitsumaniak
nie ma amatorki


Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 81
Skąd: Kalisz
Wysłany: 20-08-2009, 23:29   

sampler napisał/a:
W IC sa w e-sklepie ale problem polega na tym ze nie wiadomo ktore ida na tyl 35 czy 38 mm wg katalogu (manual podaje niby 35 ale trzeba to sprawdzic). Jak zmierzysz wczesniej odemnie srednice tloczkow to podaj na forum.


Dzisiaj własnie rozebrałem tylni tłoczek i mam srednice 35 mm w galancie z 1998r. 2,5l V6.
Moze ktos mi podac jaka grubosc powinna miec tylna tarcza, jak jest nowa i do jakiej grubosci mozna jezdzic.
pozdrawiam
_________________

 
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-08-2009, 23:38   

Typ tarczy hamulcowej: pełny
Średnica [mm]: 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10
Minimalna grubość [mm]: 8,4
średnica otworu centrujacego [mm]: 90
Wysokość [mm]: 60,1
Ilość otworów: 4
Wymiar gwintu: 12,6
średnica otworu [mm]: 114,3
Strona zabudowy: oś tylna
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 27-08-2009, 10:43   

A czy ktos pamieta jaka srednice ma tloczek w przednim zacisku w przed lifcie z tarczami 256mm ?? Katalogi podaja 43 lub 60 mm.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 27-08-2009, 11:33   

zuku3210, jak to wymienisz, to daj znać czy pomogło - mam ten sam problem w kombiku, tylko jakoś mi się wierzyć nie chce, że to to - tłoczek wciskam paluszkiem i wchodzi... płyn okej, zapowietrzony nie jest, mam nadzieję, że to nie jest coś z którąś pompą, ale przód hamuje dobrze...
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.