 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
FMIC, jak to jest zrobione... |
Autor |
Wiadomość |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 03-06-2009, 20:08 FMIC, jak to jest zrobione...
|
|
|
Witam.
Zdaje sobie sprawe ze slaby ze mnie mechanik, ale sprobowalem zamontowac duzy intercooler z przodu.. mialo byc pieknie prosto i przyjemnie.. niestety...ale najpierw fotki :
podsumowanie.
niestety nie zlozylem tego za dobrze. sa tam pewne bledy.obejmy ktorych uzylem okazaly sie za slabe i w paru miejscach jest nieszczelnosc. Jesli ktos zamierza to robic to proponuje zakupic kilkanascie porzadnych obejm stalowych. niestety te ktore dostalem do kolanek i lacznikiow to niezla chinszczyzna. One moze i by dobzre dzialaly pod warunkiem idealnego polaczenie 90/90st , 120/120 st. Jesli jest mala odchylka - a w gąszczu przewodow w mitsu nie da sie tego idealnie zrobic to one nie trzymaja. Inna sprawa ze nie byly to laczniki renomowanej firmy. Cena samco czy innych jest znacznie wieksza. Mysle ze dobre obejmy zalatwilyby sprawe. moj blad... teraz juz wiem.
Trojnik robilem z aluminium, uzywajac durafix do spawania i teraz zaluje. Proponuje Zrobic go ze zwyklej stali uzywajac zwyklej spawarki- chocby elektrodowej. Roznica w wadze to nie az taki problem, tego i tak nei widac , a problemow z obrobka aluminum nie ma..
Uzylem czesciowo istniejacego systemu rur. Od tylnego turbo do lewego coolera oraz od przedniego turbo uzylem systemu dolotu od lewego intercoolera.
Dopoki nie wcisnalem pedalu gazu w podloge (tzn dopoki jeszcze byl uklad w miare szczelny) to wskazaniaa temp mialem nastepujace.
postoj korek goracy silnik ok 40st - kiedys bywalalo ze pod 60 podchodzilo
jazda ok 60-70km/h ok 20 st.kiedys przy ok 100km/h-120km/h w nocy mialem temp. ok 19 st-ale ogolnie bylo zimno na dworze . Szybciej nie jechalem. Stare intercoolery mialy duzo powyginanych blaszek. Wiec w tym aspekcie napweno to sie oplaca bo temperatura dolotu znaczaco spadla. na minus mozna zaliczyc gorsze chlodzenie
cieczy bo jest poprostu przeslonieta , ale wiatraki daja rade , choc czesciej sie wlaczaja.
Po paru probach na 0.6 bara poszlo mi pare obejmy w trudno dostepnych miejscach i dalem sobie spokoj bo juz byla noc.
Niestety trzeba bylo usunac zbiorniczek (w sumie to zbiornik ) od przednich spryskiwaczy swiatel, swiatla przeciwmgielne, lape do holowania - trzeba ja przerobic , oraz przesunac klaksony np w miejsce bylych swiatel przeciwmgielnych.
Jest pare trudno dostpenych miejsc np mocowanie zdezaka srubka srodkowa(!) do blotnika oraz ciezko usunac lewy intercooler.
Niestety musze to poprawic w warsztacie z kanalem i zdjac cala dolna oslone zeby dostac sie do tych cholernych obejm. Tym razem musi to zrobic prawdziwy mechanik, a nie amator hehe. |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 03-06-2009, 20:40
|
|
|
Gratuluje pomyslu ,ktory powstal jak sadze po wspolnych dyskusjach,na tematy bolidu.
Wlasnie tego brakuje temu autu,super wygladu poteznego intercoolera ,bo wiadomo ze auto moc posiada.Bardzo podobaja mi sie te rurki doprowadzajace powietrze do coolera.
Nic tylko przyklasnac za odwage podjecia sie nie latwego przetsiewziecia,bo wiadomo ze kawalek wolnego miejsca pod maska w tym aucie mozna szukac ze swieczka.
Jeszcze raz gratuluje wykonania,a drobne poprawki zawsze mozna wykonac,zreszta na chinskich objemkach juz nie jeden sie przejechal.
Ja na pewno wkrotce to zrobie!!! |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
Bogdan9999
Forumowicz
Auto: Probe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 40 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 03-06-2009, 23:47
|
|
|
No faktycznie kolego mechanik z ciebie słaby ale + za podjecie próby |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 04-06-2009, 08:18
|
|
|
hehe. dzieki w kazdym razie.. moze ktos bedzie robil cos takiego, to przynajmniej bedzie wiedzial czego powinien unikac.. mnie niestety zgubilo brak doswiadczenia. Nie ma tragedii, da sie to naprawic, a drugi raz gdybym to robil, napewno poszlo by lepiej.
Jesli kogos interesuja ceny uzytych materialow i gdzie je dostac to poprosze na priva. |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
|
|