 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Nadmierne chłodzenie silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Qwintus [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2006, 00:58 [CA4A 1.6] Nadmierne chłodzenie silnika.
|
|
|
Witam wszystkich!
Przeglądałem właśnie forum w poszukiwaniu pewnych informacji dotyczących mojego COLTa (1,6 16V 4G92 1993). Na niektóre problemy znalazłem rozwiązania, ale niektóre pozostają niewyjaśnione w związku z czym pozwole sobie na zadanie pytania.
Wydaje mi się, że coś jest u mnie nie tak z chłodzeniem silnika, ponieważ wentylator włącza się wg mnie stosunkowo bardzo szybko/wcześnie i praktycznie nie przestaje chłodzić, nawet jak samochód wyłączony postoi dłuższą chwilę (w tym momencie trudo mi sprecyzować ile dokładnie, ale myślę, że do godziny) to po ponownym przekręceniu stacyjki chłodzenie włacza się ponownie.
Czy to jest normalne?! |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 01:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-08-2006, 01:17
|
|
|
Trzeba sprawdzić czujnik temperatury. Procedurą jest opisana w service manualu który możesz ściągnąć z forum - dział Downloads / Colt |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Kryspian [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2006, 08:39
|
|
|
A według wskaźnikia temperatury to dobrą masz temp silnika, czy tylkko sam wentylator szaleje? |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2006, 08:42
|
|
|
jesli wskazuje Ci nieprawidlowo to bedzie czujnik temp, a jak tylko wentylator to jego wlacznik temperaturowy. |
|
|
|
 |
Qwintus [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2006, 11:26
|
|
|
Więc wskaźnik temperatury wg mnie działa dobrze, ponieważ jak silnik jest zimy to wskazówka "leży" i potem podnosi się po ok 1-2km do połowy (trochę ponad) i tak się utrzymuje.
Dzięki za radę, żebym sprawdził czujnik. Poszukam instrukcji, zrobię to i podzielę się refleksjami:) |
|
|
|
 |
Kryspian [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2006, 12:16
|
|
|
NO to wygląda jakby to był tylko czujnik wentylatora. Jak masz sprawny termostat to nie masię tym za bardzo co stresować. |
|
|
|
 |
Qwintus [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2006, 13:41
|
|
|
ale nie stresować = nic nie robić? czy moze jednak sprawdzić ten czujnik i wymienić w razie potrzeby? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-08-2006, 19:23
|
|
|
wymienić - po co masz zużywać wentylator? (szczotki, łożyska...) |
|
|
|
 |
Qwintus [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2006, 09:20
|
|
|
Jeszcze jedna sprawa. Czytam sobie "manuala" i znalazłem tylko opis sprawdzenia i wymiany termostatu, a o czujniku temperatury ani słowa:( wogole wydaje mi się, że mój czujnik jest umieszczony w niewłaściwym miejscu, jak jutro odzyskam aparat, to zrobię mu zdjęcie, wyślę link i poproszę o dalsze komentarze w tej sprawie. Dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-08-2006, 09:44
|
|
|
czujnik wentyla jest w chłodnicy - gdzieś na dole, pod wentylem poszukaj (na pewno będą szły kable elektryczne); to jest czujnik typu włącz/wyłącz, i po przekroczeniu pewnej temp. robi zwarcie, przy niższej jest rozwarcie |
|
|
|
 |
Qwintus [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2006, 09:45
|
|
|
ok.. a w jaki sposób stwierdzi czy działa czy nie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-08-2006, 09:56
|
|
|
Spuścić wodę z chłodnicy, wykręcić czujnik, zanieść do domu.
Podłączyć do styków omomierz i czujnik gotować w garnku. Po przekroczeniu pewnej temp. (bliskiej temp. wrzenia wody) omomierz powinien pokazać zwarcie. Przy studzeniu znów powinien się rozewrzeć.
ALE nawet bez wykręcania - zdejmij kable i podłącz omomierz. Jak na zimnym silniku masz zwarcie, to czujnik do wymiany. |
|
|
|
 |
tojek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2006, 10:03
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Spuścić wodę z chłodnicy, wykręcić czujnik, zanieść do domu.
Podłączyć do styków omomierz i czujnik gotować w garnku. Po przekroczeniu pewnej temp. (bliskiej temp. wrzenia wody) omomierz powinien pokazać zwarcie. Przy studzeniu znów powinien się rozewrzeć.
ALE nawet bez wykręcania - zdejmij kable i podłącz omomierz. Jak na zimnym silniku masz zwarcie, to czujnik do wymiany. |
a przy spuszczeniu plynu i napelnieniu jak sie odpowietrza caly uklad? gdzie sie znajduja "kraniki" i w jakiej kolejnosci to robic?
z gory dziekuje za odp |
|
|
|
 |
Qwintus [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2006, 10:03
|
|
|
wielkie dzięki Krzyzak! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-08-2006, 10:21
|
|
|
tojek napisał/a: | a przy spuszczeniu plynu i napelnieniu jak sie odpowietrza caly uklad? gdzie sie znajduja "kraniki" i w jakiej kolejnosci to robic?
z gory dziekuje za odp |
Nie wiem jakie masz auto, ale w Colcie C5x jest śruba odpowietrzająca 6mm (na klucz 10) obok termostatu. Mam na myśli silniki 4G13 i 4G15. Budowy pozostałych nie znam. Odkręcasz tę śrubkę i lejesz płyn do chłodnicy. Jak się zacznie przelewać to szybko zakręcasz. Potem odpalasz silnik na powiedzmy 15 min. Gasisz go i sprawdzasz poziom w chłodnicy. Napewno będzie za mało. Dolewasz do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Jak układ jest szczelny to więcej dolewek nie będzie
A propos kiedyś wymieniałem płyn nie wiedząc o tej śrubce i o mało nie dostałem szału. Zrobiła się "poduszka powietrzna" na dole chłodnicy i płyn wywalało przelewem. W dodatku płyn nie doszedł do parownika, który od razu zamarzł. Nie było szans odpowietrzyć układu bez odkręcenia tej śrubki lub "metodą" zdejmowania węży
EDIT: Już zauważyłem jakie masz auto. Moje uwagi mogą być potrzebne. Kranik jest pewnie na dole chłodnicy. |
|
|
|
 |
|
|