 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Podłączenie halogenów w CJ0 po liftingu - krok po kroku |
Autor |
Wiadomość |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-06-2009, 14:28 Podłączenie halogenów w CJ0 po liftingu - krok po kroku
|
|
|
Tak jak obiecałem, postaram się jeszcze raz w miarę dokładnie opisać jak podłączyć halogeny w Colcie CJ0 - wersja po liftingu, który takowych fabrycznie nie posiadał. Do przygotowania tej instrukcji skłoniły mnie prośby kilku osób z forum jakie otrzymałem na PM, a także to, że kilka osób które deklarując się wcześniej że takowe halogeny z powodzeniem zainstalowały, nagle dostało pomroczności jasnej, nie potrafiąc odpowiedzieć na najprostsze pytania (krótko mówiąc - windows je zakładali), ale do rzeczy.
Do założenia halogenów potrzebujemy rzecz jasna:
- samych halogenów. Najprostsza sprawa jest w przypadku halogenów fabrycznych. Najwygodniej do tego celu jest zdjąć przedni zderzak, gdyż od dołu nie będziemy mieli dostępu do dwóch górnych śrub mocujących. Sama ramka halogenu, przykręcana jest do zderzaka na cztery krótkie wkręty. Bez problemu zobaczymy które. Instalacja (w postaci dwupinowej kostki) podciągnięta jest pod sam zderzak. Jeśli dysponujemy halogenami fabrycznymi, to po prostu po przykręceniu i zamontowaniu wpinamy kostkę męską w żeńskie gniazdo kostki przymocowane do ramki halogenu. Sprawa załatwiona. Dla osób które podłączają halogeny nieoryginalne, przekazuję informację, że czerwony przewód w kostce to +, natomiast czarny - masa.
-Przełącznika dwu pozycyjnego, w miejsce oryginalnego, jedno pozycyjnego. Uwaga! Przełącznik w wersji przed liftingiem i po jest inny! Wersja po liftingu zawiera przełącznik elektroniczny, natomiast poprzednia - mechaniczny. Różnią się też kostki elektryczne. Wersja po liftingu posiada jedną, większą kostkę, natomiast wcześniejsza - dwie mniejsze. Być może da się jakoś stary przełącznik przystosować do nowszego CJ0, jednak konieczna jest przeróbka kostki przy włączniku. Z racji tego że posiadałem nowszy wyłącznik, nie sprawdzałem tego.
-Przekaźnika Omron MB629083 (lub inny pasujący i odpowiadający parametrami) Jest to dokładnie taki sam przekaźnik jak do świateł mijania, tylnego przeciwmgielnego, świateł tylnych oraz sygnału dźwiękowego).
Dobrze jest też mieć starą kostkę z wiązki, którą możemy bez problemu rozwalić (posłuży nam za dawcę pinów żeńskich).
Bezpiecznik do przednich halogenów znajduje się w skrzynce bezpieczników i przekaźników pod maską, i powinien być tam fabrycznie. Jest to pierwszy bezpiecznik w rzędzie(od góry), patrząc przód samochodu(stosownie oznaczony z resztą na obudowie puszki).
Jako że cała instalacja jest prawie gotowa, pozostaje nam jeszcze drobna zabawa w uzupełnienie kostki przyłączeniowej o dwa brakujące przewody. Najwygodniej do tego celu zdjąć dolną osłonę plastikową kokpitu (pod kolumną kierownicy).
Przy skrzynce bezpieczników pod deską znajduje się kostka przyłączeniowa. Na rysunku oznaczyłem numerami kolejne potrzebne przewody.
1 - jasnozielono-czarny znajduje się już w kostce fabrycznie.
2 - jasnozielono-czarny w kostce przyłączeniowej do włącznika. Tego przewodu w wersji bez halogenów nie ma, a zatem musimy ten przewód dołożyć. Ja znalazłem przewód tego samego koloru. Przylutowałem do przewodu dwa piny żeńskie(wyjęte z kostki-dawcy). Wpinamy jeden w kostkę przy skrzynce bezpieczników, w miejsce oznaczone na rysunku (przewód już wpięty).
3- ciemnozielono-biały. Ten przewód znajduje się zarówno w wiązce głównej jak i przyłączeniowej do włącznika. Służy również jako impuls do włączania światła przeciwmgłowego tylnego. Przy kostce włącznika nacinamy ten przewód, i przylutowujemy do niego przewód z pinem żeńskim (rozdwajając go), miejsce lutowania oczywiście izolujemy. Wpinamy ten przewód w kostkę włącznika w miejsce obok ciemno zielono-białego (jedno wolne). Po wyjęciu włącznika jest to pierwszy przewód od góry.
Następnie przewód wpięty uprzednio w kostkę przy skrzynce bezpieczników(fabrycznie i u mnie jasnozielono-czarny), wpinamy w ostanie wolne miejsce przy kostce włącznika, gdzie znajduje się pin.
Przekaźnik wpinamy w gniazdo pod deską, oznaczone strzałką.
Pozostaje spiąć ładnie wszystkie przewody, złożyć wszystko....
I cieszyć się działającymi halogenami, bez zbędnego druciarstwa i kombinowania. |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-06-2009, 20:18
|
|
|
Kaleid, niestety pomógł nie mogę dać więc pozostaje mi tylko bardzo serdecznie podziękować w imieniu wszystkich tych, których Twoje FAQ może się przydać, w wolnym czasie zostanie temat umieszczony w CJ0 FAQ |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
|
|