[2.5 TD] Lampki/Kontrolki |
Autor |
Wiadomość |
rogal [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:11 [2.5 TD] Lampki/Kontrolki
|
|
|
Witam wszystkich. Pajero kupiłem wczoraj i mam kilka usterek, pytań i prosze was o pomoc.
1. Do czego służy numerek 3 ? co on nam pokazuje ?
2. Po włączeniu zapłonu pokazują się takie kontrolki... kontrolka numer 1 i 2 są dla mnie tajemnicą i proszę o objaśnienie...
3. Założyłem dwa halogeny na kangur które działały i teraz nie działają ani halogeny ani nie działają szyby i podejrzewam przepalenie bezpiecznika... tylko nie wiem które bezpieczniki odpowiadają za działanie halogenów i szyb... wy wiecie ;p ( halogeny włączam guzikiem na desce znajdującym się po lewej stronie zegarów ) może jeszcze ktoś wie co mogło spowodować taką usterkę ?
4. Kontrolki ;p
Czy w waszych Pajerach po załączeniu na reduktorze przełożenia 4HLc i 4LLc kontrolka blokady centralnego dyfra mruga kolorem pomarańczowym ? czy świeci światłem ciągłym ?
Czy na przełożeniu 2H kontrolki napędów świecą się tak że tylne koła świecą się światłem ciągłym na zielono a przednie koła wraz z blokadą centralnego dyfra mrugają ? jak tak to po co to mruga ?
5. Czym różni się easy select od super select ?
Wiem że dużo pyań może zbędnych ale proszę o pomoc ;p |
Ostatnio zmieniony przez Gene 15-06-2009, 17:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2009, 16:10
|
|
|
rogal napisał/a: | 1. Do czego służy numerek 3 ? co on nam pokazuje ? |
Altimeter - wysokościomierz, działa na zasadzie pomiaru ciśnienia powietrza, można odczytywać z niego ciśnienie powietrza a hPa.
rogal napisał/a: | 2. Po włączeniu zapłonu pokazują się takie kontrolki... kontrolka numer 1 i 2 są dla mnie tajemnicą i proszę o objaśnienie... |
1. Woda w filtrze paliwa.
2. Sprawdź poziom oleju w silniku.
rogal napisał/a: | 4. Kontrolki ;p
Czy w waszych Pajerach po załączeniu na reduktorze przełożenia 4HLc i 4LLc kontrolka blokady centralnego dyfra mruga kolorem pomarańczowym ? czy świeci światłem ciągłym ? |
Świeci światłem ciągłym.
rogal napisał/a: | Czy na przełożeniu 2H kontrolki napędów świecą się tak że tylne koła świecą się światłem ciągłym na zielono a przednie koła wraz z blokadą centralnego dyfra mrugają ? jak tak to po co to mruga ? |
Na 2H powinien świecić tylko "tył". Mruganie może sygnalizować usterkę bądź niestykające styki.
rogal napisał/a: | 5. Czym różni się easy select od super select ? |
Wystarczy poszukać i poczytać
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=192
http://forum.mitsumaniaki...p=398839#398839 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-06-2009, 16:36
|
|
|
Rogal napisał/a: | 1. Do czego służy numerek 3? Co on nam pokazuje ? |
Altimeter jak sama nazwa wskazuje to wysokosciomierz. Pokazuje wysokosc na jakiej sie auto znajduje a dokladnie mierzy cisnienie podajac przyblizona wysoksc. Jak sadze jest wyskalowany co 100 m. Czesto bywaly wersje z kompasem zamiast altimetru.
Kontrolki:
Lampka ostrzegawcza filtra paliwa (tylko diesel). Zapala sie przy uruchamianiu silnika. Po chwili powinna gasnac. Jesli nie lub jesli zapala sie w czasie jazdy oznacza, ze w filtrze znajduje sie woda. Usun wode i oczysc filtr. Najlepiej zmien na nowy.
Lampka ostrzegawcza poziomu oleju silnikowego. Ta sama historia. Zapala sie gdy wlacznik zaplonu jest w pozycji "on". Gasnie chwile po uruchomieniu silnika. Jesli sie pali ciagle, zgas silnik i sprawdz poziom oleju. Dolewaj troszke az kontrolka przestanie sie swiecic.
Rogal napisał/a: | Wiem że dużo pyań może zbędnych ale proszę o pomoc. | Co do dalszych pytan, wysil sie troszke i poszukaj. Bylo "tysiace" razy. Jesli nie znajdziesz to masz Pajero FAQ |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-06-2009, 16:45
|
|
|
Rogal, postaraj sie w jednym temacie poruszac tylko jedno zagadnienie techniczne. To ulatwi wszystkim zycie i bedzie stanowic na przyszlosc latwo rozpoznawalny punkt wyjscia do dalszej dyskusji.
Witaj na forum i postaraj sie zastosowac do zalecen regulaminu. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2009, 19:04
|
|
|
Gene napisał/a: | Czesto bywaly wersje z kompasem zamiast altimetru. |
W/g obrazków z niemieckiej instrukcji do "II" jeśli występowały dodatkowe wskaźniki to kompas był w termometrze, lub sam termometr, a altimeter był we wszystkich wersjach.
Dołączam zdjęcie z instrukcji, troszkę nieczytelne, ale można dostrzec różnicę.
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 16-06-2009, 00:53
|
|
|
Wysokosciomierzem mozesz mniej wiecej okreslic wysokosc wzniesienia.
Bedac na dole ustawiasz pokretlem skale na 0.
Wjezdzasz na wzniesienie i odczytujesz wysokosc.
Jesli na wzniesieniu postoisz pol dnia to moze sie okazac ze wzniesienie uroslo albo zmalalo o 50 czy 100m a to dla tego ze zmienilo sie cisnienie. Wiec nalezy spojzec na wskaznik w miare krotkim okresie czasu aby przeklamanie bylo jak najmniejsze.
A tak wogole to ladnie wygladaja te budziki w kolorze srebrnym, wszystkie ktore dotad widzialem byly szare albo takie niebieskawe - zawsze w kolorze tapcerki.
Wiecej elementow masz srebrnych ? Mozesz fotki zrobic jak wyglada wnetrze ze srebrnymi dodatkami ? Ktos to psiknal spayem czy fabrycznie srebrne robili ? |
|
|
|
 |
rogal [Usunięty]
|
Wysłany: 17-06-2009, 09:54
|
|
|
Dziękuję wszystkim wam za pomoc ;p jeżeli chodzi o napędy to kontrolki wariują ale sprawdzałem w terenie i napędy są sprawne ;p
Jeżeli chodzi o srebrne dodatki to do tej pory myślałem że są one oryginalne lecz jak się przyjrzałem z bliska to zauważyłem że na górnej części obudowy zegarów są dwa zacieki może nie tyle zacieki co lakier spłyną taką szeroką falą i koło lewarka zmiany biegów wystąpił efekt skórki z pomarańcza ale na spraya to raczej nie wygląda bo jest w miarę profesjonalnie to zrobione i trzeba się przyjrzeć żeby dostrzec że to nie jest oryginał więc raczej lakiernik to psikał pistoletem i moje Pajero ma w tym kolorze co te dodatki zderzaki i nakładki na błotniki, progi i drzwi dokładnie jak kolega Faraonix na swoim avatarku w swoim Pajero a tutaj zdjęcie o które prosił...
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-06-2009, 11:44
|
|
|
Hmm ładnie to wygląda kuś dalej, to sam rozbiorę dechę i do lakiernika zaniosę |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 17-06-2009, 12:34
|
|
|
Ladnie wyglada, ja tak malowalem tyle ze sprayem zegary, plastiki kolo radia i lusterek w astrze. Nestety nie mam fotek ale tez dobrze wyszlo i udalo sie bez zaciekow. Nie mam fotek. Auto mialem sprzedac ale zgubilem kluczyki i pojechalem do polski. Konczyl sie tax wiec zadzwonilem do szefa zeby scholowal z drogi i zezlomowal. Troche szkoda bo fajnie jezdzilo i mialo fajnie zrobione alufelgi ale trudno... |
|
|
|
 |
|