Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Lampki/Kontrolki
Autor Wiadomość
rogal
[Usunięty]

  Wysłany: 15-06-2009, 15:11   [2.5 TD] Lampki/Kontrolki

Witam wszystkich. Pajero kupiłem wczoraj i mam kilka usterek, pytań i prosze was o pomoc.

1. Do czego służy numerek 3 ? co on nam pokazuje ?


2. Po włączeniu zapłonu pokazują się takie kontrolki... kontrolka numer 1 i 2 są dla mnie tajemnicą i proszę o objaśnienie...


3. Założyłem dwa halogeny na kangur które działały i teraz nie działają ani halogeny ani nie działają szyby i podejrzewam przepalenie bezpiecznika... tylko nie wiem które bezpieczniki odpowiadają za działanie halogenów i szyb... wy wiecie ;p ( halogeny włączam guzikiem na desce znajdującym się po lewej stronie zegarów ) może jeszcze ktoś wie co mogło spowodować taką usterkę ?

4. Kontrolki ;p
Czy w waszych Pajerach po załączeniu na reduktorze przełożenia 4HLc i 4LLc kontrolka blokady centralnego dyfra mruga kolorem pomarańczowym ? czy świeci światłem ciągłym ?

Czy na przełożeniu 2H kontrolki napędów świecą się tak że tylne koła świecą się światłem ciągłym na zielono a przednie koła wraz z blokadą centralnego dyfra mrugają ? jak tak to po co to mruga ?

5. Czym różni się easy select od super select ?

Wiem że dużo pyań może zbędnych ale proszę o pomoc ;p
Ostatnio zmieniony przez Gene 15-06-2009, 17:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2009, 16:10   

rogal napisał/a:
1. Do czego służy numerek 3 ? co on nam pokazuje ?


Altimeter - wysokościomierz, działa na zasadzie pomiaru ciśnienia powietrza, można odczytywać z niego ciśnienie powietrza a hPa.

rogal napisał/a:
2. Po włączeniu zapłonu pokazują się takie kontrolki... kontrolka numer 1 i 2 są dla mnie tajemnicą i proszę o objaśnienie...


1. Woda w filtrze paliwa.
2. Sprawdź poziom oleju w silniku.

rogal napisał/a:
4. Kontrolki ;p
Czy w waszych Pajerach po załączeniu na reduktorze przełożenia 4HLc i 4LLc kontrolka blokady centralnego dyfra mruga kolorem pomarańczowym ? czy świeci światłem ciągłym ?


Świeci światłem ciągłym.

rogal napisał/a:
Czy na przełożeniu 2H kontrolki napędów świecą się tak że tylne koła świecą się światłem ciągłym na zielono a przednie koła wraz z blokadą centralnego dyfra mrugają ? jak tak to po co to mruga ?


Na 2H powinien świecić tylko "tył". Mruganie może sygnalizować usterkę bądź niestykające styki.

rogal napisał/a:
5. Czym różni się easy select od super select ?


Wystarczy poszukać i poczytać :wink:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=192
http://forum.mitsumaniaki...p=398839#398839
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2009, 16:36   

Rogal napisał/a:
1. Do czego służy numerek 3? Co on nam pokazuje ?

Altimeter jak sama nazwa wskazuje to wysokosciomierz. Pokazuje wysokosc na jakiej sie auto znajduje a dokladnie mierzy cisnienie podajac przyblizona wysoksc. Jak sadze jest wyskalowany co 100 m. Czesto bywaly wersje z kompasem zamiast altimetru.

Kontrolki:


Lampka ostrzegawcza filtra paliwa (tylko diesel). Zapala sie przy uruchamianiu silnika. Po chwili powinna gasnac. Jesli nie lub jesli zapala sie w czasie jazdy oznacza, ze w filtrze znajduje sie woda. Usun wode i oczysc filtr. Najlepiej zmien na nowy. :wink:


Lampka ostrzegawcza poziomu oleju silnikowego. Ta sama historia. Zapala sie gdy wlacznik zaplonu jest w pozycji "on". Gasnie chwile po uruchomieniu silnika. Jesli sie pali ciagle, zgas silnik i sprawdz poziom oleju. Dolewaj troszke az kontrolka przestanie sie swiecic. :wink:

Rogal napisał/a:
Wiem że dużo pyań może zbędnych ale proszę o pomoc.
Co do dalszych pytan, wysil sie troszke i poszukaj. Bylo "tysiace" razy. Jesli nie znajdziesz to masz Pajero FAQ
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2009, 16:45   

Rogal, postaraj sie w jednym temacie poruszac tylko jedno zagadnienie techniczne. To ulatwi wszystkim zycie i bedzie stanowic na przyszlosc latwo rozpoznawalny punkt wyjscia do dalszej dyskusji.
Witaj na forum i postaraj sie zastosowac do zalecen regulaminu. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2009, 19:04   

Gene napisał/a:
Czesto bywaly wersje z kompasem zamiast altimetru.


W/g obrazków z niemieckiej instrukcji do "II" jeśli występowały dodatkowe wskaźniki to kompas był w termometrze, lub sam termometr, a altimeter był we wszystkich wersjach.
Dołączam zdjęcie z instrukcji, troszkę nieczytelne, ale można dostrzec różnicę.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 16-06-2009, 00:53   

Wysokosciomierzem mozesz mniej wiecej okreslic wysokosc wzniesienia.
Bedac na dole ustawiasz pokretlem skale na 0.
Wjezdzasz na wzniesienie i odczytujesz wysokosc.
Jesli na wzniesieniu postoisz pol dnia to moze sie okazac ze wzniesienie uroslo albo zmalalo o 50 czy 100m :) a to dla tego ze zmienilo sie cisnienie. Wiec nalezy spojzec na wskaznik w miare krotkim okresie czasu aby przeklamanie bylo jak najmniejsze.


A tak wogole to ladnie wygladaja te budziki w kolorze srebrnym, wszystkie ktore dotad widzialem byly szare albo takie niebieskawe - zawsze w kolorze tapcerki.
Wiecej elementow masz srebrnych ? Mozesz fotki zrobic jak wyglada wnetrze ze srebrnymi dodatkami ? Ktos to psiknal spayem czy fabrycznie srebrne robili ?
 
 
rogal
[Usunięty]

Wysłany: 17-06-2009, 09:54   

Dziękuję wszystkim wam za pomoc ;p jeżeli chodzi o napędy to kontrolki wariują ale sprawdzałem w terenie i napędy są sprawne ;p

Jeżeli chodzi o srebrne dodatki to do tej pory myślałem że są one oryginalne lecz jak się przyjrzałem z bliska to zauważyłem że na górnej części obudowy zegarów są dwa zacieki może nie tyle zacieki co lakier spłyną taką szeroką falą i koło lewarka zmiany biegów wystąpił efekt skórki z pomarańcza ale na spraya to raczej nie wygląda bo jest w miarę profesjonalnie to zrobione i trzeba się przyjrzeć żeby dostrzec że to nie jest oryginał więc raczej lakiernik to psikał pistoletem :lol: i moje Pajero ma w tym kolorze co te dodatki zderzaki i nakładki na błotniki, progi i drzwi dokładnie jak kolega Faraonix na swoim avatarku w swoim Pajero a tutaj zdjęcie o które prosił...

 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-06-2009, 11:44   

Hmm ładnie to wygląda :) kuś dalej, to sam rozbiorę dechę i do lakiernika zaniosę :D
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 17-06-2009, 12:34   

Ladnie wyglada, ja tak malowalem tyle ze sprayem zegary, plastiki kolo radia i lusterek w astrze. Nestety nie mam fotek ale tez dobrze wyszlo i udalo sie bez zaciekow. Nie mam fotek. Auto mialem sprzedac ale zgubilem kluczyki i pojechalem do polski. Konczyl sie tax wiec zadzwonilem do szefa zeby scholowal z drogi i zezlomowal. Troche szkoda bo fajnie jezdzilo i mialo fajnie zrobione alufelgi ale trudno...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.