Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] sprzęgło PILNE!
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 09:06   [CA4A 1.6] sprzęgło PILNE!

Witasm,
Mam CA0 1.6 z 93 roku. Od soboty pojawił mi się dziwny problem. Gdy po nocy lub dłuższym postoju wsiadam do samochodu to sprzęgło łapie dosłownie od samej ziemi, wystarczy że popuszcze je z 0,5 cm i już łapie, mało tego muszę z cała siłą je wciskać żeby biegi nie chrupały, sadzę że nierozsprzęgla (trudne slowo :D ) do końca i biegi cięzko wchodzą lub zgrzytają przy zmianie. Jako ze większość z mojej godzinnej jazdy do pracy to stop jedynka dwójka stop jedynka dwója itd to po ok 40 minutach jazdy zaczynają biegi wchodzić lepiej i sprzęgło łapie wyżej. Czego to może być przyczyna???

Mam własna teorię ale nie wiem jak ją sprawdzić. Kiedyś gdzies mi się obiło że sprzęgło w tym samochodzie jest hydrauliczne i gdzieś jest wlew płynu do sprzęgła. Czy mam hydraulika? Jeśli tak to co wlać i gdzie??
Szukałem na forum ale nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony przez karolgt 29-06-2009, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 25-06-2009, 09:55   

Co prawda mam Cj0, ale u Ciebie zapewne też jest hudraulika. Do hydrauliki ATF Dexron III, ale niech ktoś to potwierdzi jeszcze.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 25-06-2009, 10:14   

Dexron to o ile dobrze kojarze do wspomagania i automatycznych skrzynek.
Do hydrauliki sprzegla wlej DOT4
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 11:57   

Ok, a teraz najbardziej kretyńskie pytanie, gdzie to się wlewa?? :cry:
 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 25-06-2009, 12:34   

Pisze z pamieci wiec moze nie byc to idealny opis.
Wlewasz do takiego malego zbiorniczka z biala pokrywa po lewej od zbiorniczka na plyn hamulcowy, blisko sciany grodziowej
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 13:05   

Ok. Zbiorniczek jest całkowicie pusty.

Czy powinienem odpowietrzyć układ przed wlaniem płynu??
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 25-06-2009, 13:10   

Wydaje mi się, że jak już to odpowietrzysz po wlaniu płynu ;) (ale potrzebujesz do tego drugą osobę aby pompowała sprzęgłem).
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 16:08   

Ok. jeszcze jedno pytanko, gdzie jest odpowietrznik i czy powinienem obrać jakąś konkretną technike tego zabiegu :D ??
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 25-06-2009, 17:16   



śrubka odpowietrzająca.
Co do techniki, to... do końca nie wiem bo ja byłem tą drugą-pompującą sprzęgłem osobą podczas zabiegu:P Ale zapewne zbyt dużej filozofii tu nie ma- zalewasz płyn, odkręcasz delikatnie śrubkę, a druga osoba pompuje sprzęgłem;) Wiadomo trochę płynu stracisz, więc później dolewasz do odpowiedniego poziomu. Ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę:)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-06-2009, 21:11   

najlatwiej odpowietrzenie sprzegla zrobic tak:
odkrecasz odpowietrznik przy wysprzegliku (przy skrzyni biego) i wlewasz plyn do zbiorniczka
czekasz az zacznie wyciekac grawitacyjniei zakrecasz odpowietrznik
bez pompowania
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2009, 00:04   

Dzięki,
Widzę że bez kanałku to chyba się nie obejdzie, wleję puki co skoro trochę kiepsko działa z zupełnym brakiem w zbiorniczku to z płynem i małym zapowietrzeniem też powinno.
A jeśli nie to będę kombinował jak wpełznąć pod miśka.

Dzięki jeszcze raz.
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2009, 00:15   

na upartego to i bez kanalu dasz rade. Musisz tylko wyzej podniesc samochod :P
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-06-2009, 08:01   

tttwm, absolutnie bez kanalu - wszystko ladnie dostepne od gory, wystarczy otworzyc maske
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2009, 08:33   

Krzyżak ale bez kanału odpowietrzyć nie dam rady, bo z zdjęcia wyżej widze że to jest gdzieś pod spodem. Chyba że mogę dotrzeć tam inaczej. Pod podnośnik nie odważę się wejść chyba że w ostateczność, może poszukam jakiegoś krawężnika wysokiego.

A tak apropo doalłem płynu i skrzynia chodzi cacy, ale jest dziwna rzecz. Jeżeli np redukuję lub z luzu wrzucam na dwójkę to jest elegancko lekko itd, a jeżeli się rozpędzam (nawet łagodnie) to z jedynki na dwójkę blokuje się po drodze i muszę czekać aż bardzo obroty spadną żeby wrzucić bez chrupnięcia. Sądzę że jeżeli był by to synchronizator to prędzej przy redukcji by się odezwał. W sobotę spóbuję odpowietrzyć, ale może macie pomysł na tą dwójkę?
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-06-2009, 09:53   

no jak nie dasz, jak to jest dostepne od gory??? swiece tez chcez z kanalu zmieniac? :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.