[2.8 TD] Zabezpieczenie turbiny ? |
Autor |
Wiadomość |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2009, 21:55 [2.8 TD] Zabezpieczenie turbiny ?
|
|
|
Witam
Zalozylem manometr i podnioslem cisnienie w turbo.
Jak podczas postoju wczesniej wciskalem gaz to mialem chwilowe doladowanie moze kolo 0.6-0.7 bar a pozniej okolo 0.5 bar.
Podczas jazdy max 0.85 - 0.9 bar.
Po podniesieniu cisnienia na postoju mam przy przygazowaniu max ok 0.9 bar a podczas jazdy przy powolnym przyspierzaniu okolo 1bar, przy raptownym wcisnieciu gazu lekko przekracza 1.2bar i slychac ssssssssssssss, cisnienie wtedy spada do okolo 0.8bar.
Czy jest jakis zawor bezpieczenstwa w ukladzie ktory sie otwiera po przekroczeniu 1.2 bar ? Mam odczucie jakby sie rozszczelnial na chwile uklad ale na postoju nie ma tego efektu a podczas jazdy ciezko jest siedziec pod maska zeby zlokalizowac skad to sssssssssssssssss.
Zawor regulacyjny mam skrecony na minimum
Ma ktos pomysl gdzie szujac nieszczelnosci ?
-----------------------------------------------------
Chyba juz znalazlem. Na kolektorze ssacym od tylnej strony jest jakis zawor. W pdf'ie do silnika pisze "relief valve". Da sie ten zawor jakos "podrasowac chocby 0.1, 0.2 bar czy to jest nierozbieralne i musze pokombinowac i zmniejszyc doladowanie ?
Zaslepiac bym raczej nie chcial bo gdyby cos sie zepsulo i turbo by pocisnelo na maxa to moglo by byc nie ciekawie |
|
|
|
 |
estewes28
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 2.8 td
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 48 Skąd: london.uk
|
Wysłany: 15-06-2009, 23:52
|
|
|
chciałbym ci pomóc ponieważ też myslę o manometrze ale nie mogę bo nie wiem.
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 16-06-2009, 00:18
|
|
|
Na zaworze przy turbo zwiekszyc cisnienie moge ale zmniejszyc sie juz nie da.
Skrocilem sprezynke i odrobine mniej pompuje i zadziej sie zdaza ze ten zawor bezpieczenstwa sie otwiera. Jutro skroce jeszcze troche sprezynke i powinno byc ok.
Ale jesli daloby sie ten zawor bezpieczenstwa podregulowac na 1.3 lub 1.4 bar to by bylo najlepiej. Moglbym zwiekszyc cisnienie na 1.2 do 1.25bar |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 19-06-2009, 03:26
|
|
|
NIE WIEM JAK W II ale w jedynce na kolektorze ssącym jest taki "grzybek" - ciśnieniowy zawór jednokierunkowy, który otwiera sie jak ciśnienie wzrośnie zbyt mocno. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 19-06-2009, 15:25
|
|
|
w II tez jest taki grzybek ktory otwiera sie po przekroczeniu 1.2 bar. Da sie go w jakis sposob podregulowac zeby otwieral sie powiedzmy przy 1.4 bar, czy to jest czesc nierozbieralna bez mozliwosci regulacji ? |
|
|
|
 |
|