 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ4A 1.6] problem z biegami |
Autor |
Wiadomość |
Komar84
Nowy Forumowicz
Auto: COLT, 1600ccm 16V, CJ_0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-06-2009, 11:23 [CJ4A 1.6] problem z biegami
|
|
|
Witam, problem jest następujący:
Na początku była tylko trudność przy redukcji z wyższych biegów na 2, nie wchodził bieg (jakby się blokował).
Później temat się rozkręcał i zaczynał powoli łapać inne biegi.
Mój magik "mechanik" powiedział "Panie sprzęgło, wymieniamy" no uczyniłem tak ale niestety tylko po to aby Pan sobie zarobił ponieważ NIE POMOGŁO (przy wymianie olej też odświeżyłem).
Po narastaniu ciągłym problemu zdecydowałem się na innego mechaniora który stwierdził że to - tuleja przy cięgnach (od skrzyni)
Po wgłębieniu się w temat okazuje się że to częsty problem i sama tuleja nie wystarczy i gumki też by się przydało zmienić.
znalazłem coś takiego czy to będzie pasowało do mojego Colta? (sprzedawca nie jest pewien)
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=662762039
proszę o pomoc, opinię., ew. namiary na części do Colta
dzięki. |
_________________ Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2009, 12:06
|
|
|
Komar84, nie bedzie, bo to sa tulejki do skrzyni francuskiej (stosowanej w Cari), ktora ma 1 drut do zmiany biegow a Mitsu stosuje w swoich skrzyniach zupelnie inne rozwiazanie - 2 elastyczne ciegna - i tam tulejek NIE MA |
|
|
|
 |
Komar84
Nowy Forumowicz
Auto: COLT, 1600ccm 16V, CJ_0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-06-2009, 12:28
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Komar84, nie bedzie, bo to sa tulejki do skrzyni francuskiej (stosowanej w Cari), ktora ma 1 drut do zmiany biegow a Mitsu stosuje w swoich skrzyniach zupelnie inne rozwiazanie - 2 elastyczne ciegna - i tam tulejek NIE MA |
To nie ma rozwiązania mojego problemu ?, nie wierzę, może jakaś alternatywa, wyczytałem że od volvo s40 pasują. ale nie mam potwierdzenia co i jak (dokładne dane produktu)
Musi być jakieś rozwiązanie przypadłości - liczę na Was
A.... nie doczytałem, z tym że nie ma tulejek... mechanik powiedział mi że przy skrzyni (gdzieś pomiędzy jakimiś śrubami) przy lizakach mocujących cięgna jest tuleja.... (gumowa bodajże) ..... teraz to już zgłupiałem :/ |
_________________ Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2009, 12:32
|
|
|
alez jest - rozebrac skrzynie i wymienic co trzeba
ale nie poprzez tulejki, bo ich tam nie ma! - koniec i kropka
co do volvo - tez stosowalo skrzynie francuskie... |
|
|
|
 |
Komar84
Nowy Forumowicz
Auto: COLT, 1600ccm 16V, CJ_0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-06-2009, 12:39
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | alez jest - rozebrac skrzynie i wymienic co trzeba
ale nie poprzez tulejki, bo ich tam nie ma! - koniec i kropka
co do volvo - tez stosowalo skrzynie francuskie... |
Coś się chyba nie rozumiemy... mechanik sprawdził skrzynie, sprzęgło twierdząc że na 100% to nic mechanicznego... twierdząc również .. powyższe... skąd pewność że trzeba rozebrać skrzynię ? że to coś w środku ? nie wątpię oczywiście w trafność diagnozy ale rzucenie hasła mnie nie ratuję bo nie chcę skończyć na rozebraniu skrzyni i rozłożeniu rąk bo wszystko będzie ok.. i oczywiście niepotrzebnych kosztach.
potrzebuję konkretów. aby nie generować niepotrzebnych wydatków. |
_________________ Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2009, 14:33
|
|
|
doskonale to rozumiem, ale mozesz mi wierzyc, ze problem zalatwi prawdopodobnie wymiana synchronizatora 1 i 2 biegu (bo maja wspolna przesuwke) oraz niektorych lozysk
jesli oczywiscie po rozebraniu skrzyni nie bedzie innych widocznych winowajcow
tansze rozwiazanie to sie przyzwyczaic , co niniejszym uczynilem
u mnie tez bywa podobnie a jezdzilem juz wieloma Mitsu i niestety czesto sa tam problemy z 2 biegiem...
jak zalalem olej BG Synchroshift II (sprowadzony z USA) to sie poprawilo i to znacznie, ale nadal w zimie wrzucam 2 bieg przez luz lub w inny magiczny sposob, ktory czlowiek zauwazy podczas eksploatacji auta (ze tak lepiej wchodzi i nie zgrzyta) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-06-2009, 11:37
|
|
|
Wymień skrzynię i po problemie. Najprościej i najtaniej. |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-06-2009, 11:33
|
|
|
Dołączę się do tematu, gdzie można dostać linki (cięgna) do CJ4A?
Bylem u mechaniora i powiedział ze to właśnie to - objawem jest to, że nie da rady wcale zmienić biegu drążkiem (cały lata), facet zmieniał biegi ręcznie pod maska.. i powiedział ze trzeba wymienić te linki/cięgna. W necie szukałem ale nie mogę nic znaleźć. Jakiś sklep, strona, polecany user? Sprawa bardzo pilna ;/ |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
|
|