Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ4A 1.6] problem z biegami
Autor Wiadomość
Komar84 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT, 1600ccm 16V, CJ_0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-06-2009, 11:23   [CJ4A 1.6] problem z biegami

Witam, problem jest następujący:

Na początku była tylko trudność przy redukcji z wyższych biegów na 2, nie wchodził bieg (jakby się blokował).

Później temat się rozkręcał i zaczynał powoli łapać inne biegi.

Mój magik "mechanik" powiedział "Panie sprzęgło, wymieniamy" no uczyniłem tak ale niestety tylko po to aby Pan sobie zarobił ponieważ NIE POMOGŁO :-X (przy wymianie olej też odświeżyłem).

Po narastaniu ciągłym problemu zdecydowałem się na innego mechaniora który stwierdził że to - tuleja przy cięgnach (od skrzyni)

Po wgłębieniu się w temat okazuje się że to częsty problem i sama tuleja nie wystarczy i gumki też by się przydało zmienić.

znalazłem coś takiego czy to będzie pasowało do mojego Colta? (sprzedawca nie jest pewien)

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=662762039


proszę o pomoc, opinię., ew. namiary na części do Colta

dzięki.
_________________
Pozdrawiam!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2009, 12:06   

Komar84, nie bedzie, bo to sa tulejki do skrzyni francuskiej (stosowanej w Cari), ktora ma 1 drut do zmiany biegow a Mitsu stosuje w swoich skrzyniach zupelnie inne rozwiazanie - 2 elastyczne ciegna - i tam tulejek NIE MA
 
 
Komar84 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT, 1600ccm 16V, CJ_0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-06-2009, 12:28   

Krzyzak napisał/a:
Komar84, nie bedzie, bo to sa tulejki do skrzyni francuskiej (stosowanej w Cari), ktora ma 1 drut do zmiany biegow a Mitsu stosuje w swoich skrzyniach zupelnie inne rozwiazanie - 2 elastyczne ciegna - i tam tulejek NIE MA



To nie ma rozwiązania mojego problemu ?, nie wierzę, może jakaś alternatywa, wyczytałem że od volvo s40 pasują. ale nie mam potwierdzenia co i jak (dokładne dane produktu)

Musi być jakieś rozwiązanie przypadłości - liczę na Was :)

A.... nie doczytałem, z tym że nie ma tulejek... mechanik powiedział mi że przy skrzyni (gdzieś pomiędzy jakimiś śrubami) przy lizakach mocujących cięgna jest tuleja.... (gumowa bodajże) ..... teraz to już zgłupiałem :/
_________________
Pozdrawiam!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2009, 12:32   

alez jest - rozebrac skrzynie i wymienic co trzeba
ale nie poprzez tulejki, bo ich tam nie ma! - koniec i kropka
co do volvo - tez stosowalo skrzynie francuskie...
 
 
Komar84 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT, 1600ccm 16V, CJ_0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-06-2009, 12:39   

Krzyzak napisał/a:
alez jest - rozebrac skrzynie i wymienic co trzeba
ale nie poprzez tulejki, bo ich tam nie ma! - koniec i kropka
co do volvo - tez stosowalo skrzynie francuskie...



Coś się chyba nie rozumiemy... mechanik sprawdził skrzynie, sprzęgło twierdząc że na 100% to nic mechanicznego... twierdząc również .. powyższe... skąd pewność że trzeba rozebrać skrzynię ? że to coś w środku ? nie wątpię oczywiście w trafność diagnozy ale rzucenie hasła mnie nie ratuję bo nie chcę skończyć na rozebraniu skrzyni i rozłożeniu rąk bo wszystko będzie ok.. i oczywiście niepotrzebnych kosztach.

potrzebuję konkretów. aby nie generować niepotrzebnych wydatków.
_________________
Pozdrawiam!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2009, 14:33   

doskonale to rozumiem, ale mozesz mi wierzyc, ze problem zalatwi prawdopodobnie wymiana synchronizatora 1 i 2 biegu (bo maja wspolna przesuwke) oraz niektorych lozysk
jesli oczywiscie po rozebraniu skrzyni nie bedzie innych widocznych winowajcow

tansze rozwiazanie to sie przyzwyczaic :) , co niniejszym uczynilem
u mnie tez bywa podobnie a jezdzilem juz wieloma Mitsu i niestety czesto sa tam problemy z 2 biegiem...
jak zalalem olej BG Synchroshift II (sprowadzony z USA) to sie poprawilo i to znacznie, ale nadal w zimie wrzucam 2 bieg przez luz lub w inny magiczny sposob, ktory czlowiek zauwazy podczas eksploatacji auta (ze tak lepiej wchodzi i nie zgrzyta)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-06-2009, 11:37   

Wymień skrzynię i po problemie. Najprościej i najtaniej.
 
 
Twaróg 
Mitsumaniak
Śmigamy ulicami ;)


Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-06-2009, 11:33   

Dołączę się do tematu, gdzie można dostać linki (cięgna) do CJ4A?

Bylem u mechaniora i powiedział ze to właśnie to - objawem jest to, że nie da rady wcale zmienić biegu drążkiem (cały lata), facet zmieniał biegi ręcznie pod maska.. i powiedział ze trzeba wymienić te linki/cięgna. W necie szukałem ale nie mogę nic znaleźć. Jakiś sklep, strona, polecany user? Sprawa bardzo pilna ;/
_________________
Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie ;)
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.