[Cari 1.6] Urwana rurka bagnetu przy bloku silnika |
Autor |
Wiadomość |
repet
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 46 Skąd: KRK
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:20 [Cari 1.6] Urwana rurka bagnetu przy bloku silnika
|
|
|
Witam
Panowie mam wielki problem otóż dziś zauważyłem że mam plamy po oleju dookoła bagnetu wczesniej miałem wszystko suchutkie dlatego rzuciło mi się to w oczy.Po krótkich ogledzinach znalazłem przyczynę która mnie torche zmartwiła bo nie wiem jak ją rozwiazać rurka która wychodzi z bloku w ktorej jest bagnet zaraz przy wyjściu z bloku ukruszyła się i nie przylega wogóle do bloku silnika co za tym idzie nie dużo ale olej ucieka..
Zastanawiam się teraz jak rozwiązać ten problem i proszę o pomoc
Jeśli coś jest nie jasna mogę pstryknąć fotke bo nie bardzo umiem się wysłowić w spr części mechanicznych ale wydaje mi się że zrozumiecie o co kaman
Pozdr |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:49
|
|
|
Ta rurka ma mieć delikatny luz, na jej końcu jest oring uszczelniający |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2009, 20:44
|
|
|
dokladnie - rurka jest montowana do miski i nie jest jej stalym elementem
mozna ja wyrwac i wlozyc a na koncu ma oring(i) uszelniajace |
|
|
|
 |
repet
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 46 Skąd: KRK
|
Wysłany: 07-07-2009, 10:43
|
|
|
Dzieki Panowie
Bedę starał się to jakoś wyrwać choć już wiem że nie będzie to łatwe...
A nie orientujecie się gdzie można kupić tą rurkę bo pytałem już w kilku motoryzacyjnych i nie ma szans więc pewnie ratuje mnie jakis szrot.
Pozdr |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 08-07-2009, 16:19
|
|
|
posiadam taka rurke do carismy wiec jak cos to pisz na PW lub gg 3566733 |
|
|
|
 |
repet
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 46 Skąd: KRK
|
Wysłany: 08-07-2009, 18:12
|
|
|
A ma ktoś pomysł jak ją wyciągnąć ?? urwana jest przy samym wyjsciu z bloku i nawet jej nie idzie niczym chwycić.... i narasta duży problem..
Pozdr |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-07-2009, 12:51
|
|
|
Wypuszczasz olej zdejmujesz miskę olejową, na fotce widać ile mniej więcej ma rurka:
Wypychasz od środka pozostały fragment, montujesz nową rurkę od bagnetu, montujesz miskę uszczelniając ją jednocześnie specjalnym silikonem w sposób pokazany na zdjęciu:
Nalewasz olej i OK. Problemów może dostarczyć wydech,który przechodzi akurat przez środek miski, co utrudnia trochę jej demontaż.
Edit: jest też sposób bez demontażu miski, ale ryzykowny (do oleju może się dostać jakiś opiłek). Polega na wkręceniu w rurkę wykrętaka do złamanych śrub i wyciągnięciu go razem z rurką. Należy sprawdzić czy rurka jest ferromagnetyczna, jeżeli tak to przed wkręceniem wykrętak trzeba namagnesować. Jeżeli nie masz przyrządu do magnesowania wkrętaków, to chociażby pocierając o magnes od jakiegoś głośnika do momentu, aż zacznie chwytać stalowe przedmioty. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-07-2009, 13:33
|
|
|
Mniej uciążliwa metoda - dopasować pręt, który wszedłby w obłamany kawałek z niewielkim luzem, zbyknąć migomatem go do resztki rurki i wyjąć - szansa, że coś wpadnie do środka znikoma, lekkie przypunktowanie nie spowoduje naprężenia bloku, bo rurka nie ma z nim dobrego kontaktu (guma słabo przewodzi ciepło) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|