Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Urwana rurka bagnetu przy bloku silnika
Autor Wiadomość
repet 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: KRK
Wysłany: 06-07-2009, 19:20   [Cari 1.6] Urwana rurka bagnetu przy bloku silnika

Witam
Panowie mam wielki problem otóż dziś zauważyłem że mam plamy po oleju dookoła bagnetu wczesniej miałem wszystko suchutkie dlatego rzuciło mi się to w oczy.Po krótkich ogledzinach znalazłem przyczynę która mnie torche zmartwiła bo nie wiem jak ją rozwiazać rurka która wychodzi z bloku w ktorej jest bagnet zaraz przy wyjściu z bloku ukruszyła się i nie przylega wogóle do bloku silnika co za tym idzie nie dużo ale olej ucieka..
Zastanawiam się teraz jak rozwiązać ten problem i proszę o pomoc :)
Jeśli coś jest nie jasna mogę pstryknąć fotke bo nie bardzo umiem się wysłowić w spr części mechanicznych :P ale wydaje mi się że zrozumiecie o co kaman :mrgreen:
Pozdr
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-07-2009, 19:49   

Ta rurka ma mieć delikatny luz, na jej końcu jest oring uszczelniający
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-07-2009, 20:44   

dokladnie - rurka jest montowana do miski i nie jest jej stalym elementem
mozna ja wyrwac i wlozyc a na koncu ma oring(i) uszelniajace
 
 
repet 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: KRK
Wysłany: 07-07-2009, 10:43   

Dzieki Panowie
Bedę starał się to jakoś wyrwać choć już wiem że nie będzie to łatwe... :|
A nie orientujecie się gdzie można kupić tą rurkę bo pytałem już w kilku motoryzacyjnych i nie ma szans więc pewnie ratuje mnie jakis szrot.
Pozdr
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 08-07-2009, 16:19   

posiadam taka rurke do carismy wiec jak cos to pisz na PW lub gg 3566733
 
 
 
repet 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: KRK
Wysłany: 08-07-2009, 18:12   

A ma ktoś pomysł jak ją wyciągnąć ?? urwana jest przy samym wyjsciu z bloku i nawet jej nie idzie niczym chwycić.... i narasta duży problem..
Pozdr
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-07-2009, 12:51   

Wypuszczasz olej zdejmujesz miskę olejową, na fotce widać ile mniej więcej ma rurka:



Wypychasz od środka pozostały fragment, montujesz nową rurkę od bagnetu, montujesz miskę uszczelniając ją jednocześnie specjalnym silikonem w sposób pokazany na zdjęciu:



Nalewasz olej i OK. Problemów może dostarczyć wydech,który przechodzi akurat przez środek miski, co utrudnia trochę jej demontaż.


Edit: jest też sposób bez demontażu miski, ale ryzykowny (do oleju może się dostać jakiś opiłek). Polega na wkręceniu w rurkę wykrętaka do złamanych śrub i wyciągnięciu go razem z rurką. Należy sprawdzić czy rurka jest ferromagnetyczna, jeżeli tak to przed wkręceniem wykrętak trzeba namagnesować. Jeżeli nie masz przyrządu do magnesowania wkrętaków, to chociażby pocierając o magnes od jakiegoś głośnika do momentu, aż zacznie chwytać stalowe przedmioty.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-07-2009, 13:33   

Mniej uciążliwa metoda - dopasować pręt, który wszedłby w obłamany kawałek z niewielkim luzem, zbyknąć migomatem go do resztki rurki i wyjąć ;) - szansa, że coś wpadnie do środka znikoma, lekkie przypunktowanie nie spowoduje naprężenia bloku, bo rurka nie ma z nim dobrego kontaktu (guma słabo przewodzi ciepło)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.