Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3W 2.4] Ustawienie TPS 2,4 GDI
Autor Wiadomość
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2009, 18:07   [EA3W 2.4] Ustawienie TPS 2,4 GDI

Witam,
Czy ktoś mógłby opisać dokładną procedurę ustawienia TPS przepustnicy ( oczywiście elektornicznej ) znalazłem tylko do 1,8 GDI a nie wiem czy wygląda tak samo.
Chodzi mi dokładnie : w jakie piny się wpiąć, jakie napięcie ustawić, czy przy zamkniętej przep., czy odpinać przy tym siłownik itp.....
drugie pytanko - co z Fixed SAS? jak powinno byc ustawione?

u mnie obroty są idealne dopóki autko sie nie rozgrzeje. Jak osiągnie już temp. właściwą to obroty są jak najbardziej stabilne lecz na poziomie 500 obr. ( troszkę za niskie )

POZDRo
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-05-2009, 18:50   

Jest dokładnie tak samo. Po russki ustawiasz na gorącym silniku 0.42 V (odpięty siłownik, przepustnica domknięta palcem)....

I tak jak w 1.8 - jak poruszyłeś Fixed SAS - wymieniasz przepustnicę - nie ma procedury jej ustawiania, co gorsze, nawet bracia Rosjanie nie wymyślili takiej....

500 obrotów na obrotomierzu, czy na MUT II?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2009, 18:54   

co do TPS - wszystko jasne
SAS - nie ruszyłem - hehe
500 obrotów... - pytanie jak oznaczone sa obroty na zegarach HC ....
najpierw jest 0 ; mała kreseczka - ? ; duża kreseczka - ? ; duża kreseczka - ? ; bardzo duuuża kreseczka - 1000 obr. ( hehe fajnie opisane :) )

Jak mam między dużą kreseczką a dużą kreseczka dokładnie w połowie. nie wiem ile to jest
ale wiem że trzęsie mi budką lekko :)

na MUT II prawie napewno 500 obr.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-05-2009, 19:40   

Może trząść budą przez którąć poduszkę silnika. Obrotomierz nie jest zbyt dokładnym miernikiem - licz się z tym, że może kłamać nawet o 20-30%....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2009, 19:46   

ok. mysle jednak ze 500 to za nisko. ( MUT II)
zobaczymy - jak narazie wiem ze moj TPS jest uszkodzony bo mierzac oporność i wychylajac przep. wartosci nie zmieniaja sie łagodnie tylko skaczą jak chcą ( po drugie szarpanie silnikiem podczas jazdy tez raczej o tym mowi )
jeszcze jedno - w serwice manual opisuja ustawienie TPS na kanale I czyli 2 i 3 port. Ty piszesz za na 1 i 3....
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 26-05-2009, 01:12   

Tutaj masz dokładnie opisane

musisz ustawic jak najmniejsze napięcie najbliższe 400mv

ja ustawiłem wg. tej instrukcji i wszystko cacy ,
u mnie najmniejsze napięcie jakie udało się ustawić to ~ 430mv ale miałem chinski miernik :)
poniżej tej wartości silnik przechodził w stan awaryjny :axe:
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2009, 16:48   

wszystko rozumieć!
tylko dalej nie rozumieć do którego pinu mam sie podłączyć.
Bartek pisze 1 i 3
pożniej widze 2 i 3

.....
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-05-2009, 17:47   

Lideek napisał/a:
widze 2 i 3


i tak ma być..... howgh.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2009, 11:37   

Więc,
TPS wymieniony na dobry. ustawiony 1 kanał - 0,43, 2 kanał - 4,6.
komp nauczony, przep. wyczyszczona na cacy, EGR wyczyszczony na cacy, wszystko ładnie ustawione i zrobione.

Niestety - obroty dalej są niskie ( ale to jeszcze bym przeżył ) a najgorsze jest to że silnik jak szarpał przy stałej prędkości tak szarpie dalej........

jeszcze jakies pomysły ktoś może ma czy zostaje tylko jedno wyjście? sprzedać......

Pozdrawiam
Zawiedziony Lideek
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 27-05-2009, 12:53   

wiesz co ja miałem takie szarpanie jak nalałem raz paliwo na Shelu, wymieniłem filtr paliwa i narazie jest ok i leje na Orlenie

działo sie tak przy około 2000obr przy stałej predkości
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2009, 14:35   

filtr paliwa wymieniłem miesiąc temu. paliwo leje cały czas 98 na BP

.........?
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 27-05-2009, 15:39   

to spróbuj nalac 95 na orlenie , gdi jest bardzo czuły na paliwo
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2009, 15:55   

ok . w takim razie spróbuje 95.
jeszcze jedno zauwazylem

- silnik pracuje na biegu jałowym
- wciskam pedał gazu do pewnej predkości np 2 tys obrot.
- mimo że utrzymuje pedał w jednej pozycji wskazówka obrotomierza wacha sie raz lekko w dół raz lekko w górę i wyraznie słychać że paliwo nie jest dawkowane w równym stopniu.

trzymajac gaz w jednej pozycji na biegu jałowym silnik powinien pracować równo a tak nie jest.
może to jest jakis trop.

P.S dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.