[EA5W 2.5] Czy da się włożyć A/T tiptronic do przedliftowego |
Autor |
Wiadomość |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-06-2009, 19:56 [EA5W 2.5] Czy da się włożyć A/T tiptronic do przedliftowego
|
|
|
Panowie, pytanie jak w temacie. Numery skrzyń się różnią ale może da się założyć skrzynię tiptronic do przedliftowego Gala z 98 roku? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 07-06-2009, 20:16
|
|
|
Pewnie tak, kompa skrzyni też podmień |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Redlucas
Forumowicz Redlucas

Auto: Galant EA5A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-06-2009, 14:41
|
|
|
Się da... wszystko się da.
Potrzebujesz "tylko": skrzyni, wiązki silnika, komputery dwa, immo, kluczyki oraz zamki.
Części + wymiana... powinieneś się w trzech tysiącach złotych ze spokojem zmieścić.
A no i olej... to dodatkowe 500 zł. |
_________________ Chevrolet - dokładnie nie pamiętam - rozbity przez mamę :/
Mercedes 124 2.0 [benz.] ('88) - sprzedany
Mitsu Galant V6-24 2.5l ('97) |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-06-2009, 14:53
|
|
|
No i wajcha zmiany biegów....
Jak już bierzesz Tiptronica, spróbuj trafić tego z zewnętrznym filtrem. Masz przynajmniej pełną władzę nad filtrowaniem oleju |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2505 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-06-2009, 15:03
|
|
|
ja mam po lifcie na manualnej skrzyni to sie da zmienic na tip tronic? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-06-2009, 15:06
|
|
|
eremita, ja wyżej. Te same zabiegi. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-06-2009, 23:13
|
|
|
Dzięki Koledzy za odpowiedzi. Pytałem w imieniu kolegi który wyjechał nad morze i ukręcił się konwerter podczas pierwszego dnia urlopu. Znalazł tiptronica w pobliżu ale bez reszty zabawek więc trzeba szukać dalej skrzyni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-06-2009, 00:24
|
|
|
Jakbyś znalazł coś na Sląsku to 21-22 jadę do Koszalina |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
trawkins [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:55
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | .. i ukręcił się konwerter podczas pierwszego dnia urlopu.. |
Jak padł tylko konwerter to można go zregenerowac Dwa Galanty już śmigają na regenerowanych i jest OK, chociaż propozycja zmiany na TipTronic jest kusząca |
|
|
|
 |
Rados [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2009, 23:05
|
|
|
Ja jeżdżę już od roku na regenerowanym konwerterze, i odpukać póki co wszystko w jak najlepszym porządku - na pewno o niebo lepiej i pewniej, niż przed regeneracją. |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 16-06-2009, 16:05
|
|
|
A jakie sa objawy padajacego konwertera? |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
Rados [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2009, 23:24
|
|
|
Dodajesz gwałtownie gaz i potrafi na ułamek sekundy wkręcić silnik na maksymalne obroty, tak jak byś to robił na jałowym biegu. Poza tym wyciek oleju ze skrzyni, który może nastąpić bardzo gwałtownie - jeżeli na obudowie konwertera jest jakaś nieszczelność/pęknięcie - nawet minimalne. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-06-2009, 08:23
|
|
|
Rados, zapomniałeś o podstawowym objawie - auto na wszystkich położeniach dżwigni nie jedzie tylko minimalnie terkoce - był wieloklin na konwerterze....... Niestety dzieje się to bez najmniejszego ostrzeżenia...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 17-06-2009, 21:52
|
|
|
Hmmm czyli padajacy konwerter daje znaki natomiast wieloklin jak rozumiem pada nagle i po jezdzie (jak kojarze wieloklin to on dwojkowa ma postac dziala albo nie dziala). Rozumiem ze skoro u mnie obroty nie skacza same w gore (auto nawet przyspiesza przy spadajacych) to konwerter raczej w porzadku? Tylko czasem na zimnym po ruszeniu przy pierwszej zmianie na dwojke tak zawyje i podniesie obroty jakby poczatkujacy kierownik sprzeglo wycisnal i gazu nie odpuscil.
Co do wymiany skrzyni natomiast: Bartek w tym swoim autobusie wymienial silnik 2.4 na v6 i automatu chyba nie zmienial ani kompa od niego czyli daloby sie chyba wsadzic tip-tronic + wiazka + komp od skrzyni a od silnika zostawic ten co jest? |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-06-2009, 22:14
|
|
|
Kompa mam do 2.5, wiązkę custom - w 90% z Wagona - brakowało w niej 2 kabli, 2 wchodziły w inne piny kompa.
Twój objaw brodzky, to klasyka, jak masz za mało płynu - sprawdź poziom po 15-20 km jazdy na pracującym silniku - dolej do samej góry hot. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|