Przesunięty przez: karolgt 18-10-2007, 00:13 |
drżenie kierownicy przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
Mirage1 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 10:39 drżenie kierownicy przy hamowaniu
|
|
|
Witajcie niby stary i prosty temat a jednak.
Po wymianie klocków i tarcz objawy nie ustąpiły!
I co teraz? |
|
|
|
 |
rami1000 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 10:43
|
|
|
kilkukrotnie pisałem że trzęsienie przy chamowaniu to nie wina tarcz, wyważ koła i sprawdż czy stabilizator wachacza nie ma wybitych jest sztywny ( czy gumy które go trzymają sie nie wybiły) możesz odrazu sprawdzic jego końcówki. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 11:10
|
|
|
sprawdz tez plyn hamulcowy czy przypadkiem nie stracil swoich wlasciwosci. |
|
|
|
 |
Mirage1 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2006, 09:04
|
|
|
Jeszcze jedno to drżenie kierownicy występuje podczas hamowania ale tylko powyżej prędkości 80 km/h. |
|
|
|
 |
SEBULBON [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2006, 16:45
|
|
|
mozliwe że blokuje ci jeden z tłoczków hamulcowych lub tarcze są krzywe |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-08-2006, 16:51
|
|
|
Draganie kierownicy przy hamowaniu jest mozliwe gdy:
1. Masz krzywe tarcze hamulcowe - większość przypadków
2. masz zapieczone prowadnice w zacisku
3. masz problemy z zawieszeniem czyli jak napisał rami1000 napisał/a: | stabilizator wachacza nie ma wybitych jest sztywny ( czy gumy które go trzymają sie nie wybiły) możesz odrazu sprawdzic jego końcówki. |
Ale rami1000 pamiętaj o tym że przy hamowaniu jeżeli drży kierownica to pierwsze co sprawdzamy to własnie tarcze. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
JACA_1978
Forumowicz

Auto: gal GLXi wagon 2.0 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 1045 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-08-2006, 13:57 jesli nie tarcze to najpierw
|
|
|
sprawdz
cale zaciski bo jesli kupiles dobre tarcze to moze wlasnie cos z zaciskami moze byc najpredzej |
_________________ JACA_1978
dwa blekitne diamenty
Colt 1.3 95r.
Lancer 1.3 GLX 98r.
Galant 2.0 GLXi wagon 99r.
Premacy 2.0 citd 101 KM 03r.
Bydgoszcz
marcin [']
[edit]  |
|
|
|
 |
owoc666 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2006, 15:18
|
|
|
Może dynamiczne wyważanie..? |
|
|
|
 |
leon79
Forumowicz
Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 50 Skąd: okolice Częstochowy
|
Wysłany: 14-08-2006, 18:25
|
|
|
Sprawdz też stan opon. Źle zużyte również mogą powodować podobne efekty + trzęsienie kierownicy powyżej pewnej prędkości. Jakiej? Zależy. Musisz sprawdzić sam. |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 15-08-2006, 21:02
|
|
|
Jak juz piszecie o oponach to dodam ze po jakichś pęknięciach czy szybkim wjechaniu na krawężnik moga sie uszkodzić i pózniej efektem jest drżenie kierownicy, wiec jezeli to by było to tylko wymiana opon pomoże.Niestety. |
_________________
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-08-2006, 14:48
|
|
|
witam ja mialem to samo w colcie , najpierw jeden z tloczkow sie przypiekl i nie odskakiwal (efektem bylo to ze po 1 miesiacu jezdzenia znosilo mnie na prawa strone przy hamowaniu i klocek oczywiscie do wywalenia ) ,,, a drgania przy hamowaniu , to nic innego jak wybite zawieszenie przednie (albo tarcze krzywe ale nie mozliwe bo jak maja sie skrzywic ) jezeli jedziesz i ci stuka zawiecha na malutkich dziurkach , to pewnie to |
|
|
|
 |
pudel [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2006, 10:54
|
|
|
Delikatnie odświerzę temat, bo mam podobny problem.
Przy hamowaniu drga mi kierwownica.
Wymieniłem tarcze hamulcowe i klocki na nowe, łączniki stabilizatora, a wczoraj końcówki drążków kierowniczych. Oczywiści nie pomogło (tylko już się mniej tłucze zawieszenie)
Co mam teraz zrobić? Mechanik rozkałada ręce, sprawdzał mi zawieszenie, mówi że nie ma już luzów...
Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość, że drgania nasilaja się po rozgrzaniu hamulców, ale czy to możliwe że tarcze za 800zł zniszczyłem po pierwszym delikatnym hamowaniu |
|
|
|
 |
|