Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
29-05-2007, 23:30
[E55A 2.0]Wymiana tarcz i klocy
Autor Wiadomość
bernie
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2006, 13:58   [E55A 2.0]Wymiana tarcz i klocy

Takie pytanie mam, proste chyba a okrągłe: czy ktoś wie albo ma stosowny schemat, jak wymienić przednie tarcze (z klocami oczywiście)? Chodzi mi w szczególności o to, czy tarcze są mocowane od zewnątrz i trzeba rozgrzebywać całą piastę? Jest jakiś chytry sposób na to? I na co trzeba być przygotowanym (np. wymiana łożysk, czy coś takiego)?
Pytam, bo nigdy tego jeszcze nie robiłem i wolę być przygotowany przed rozgrzebaniem.


A może w okolicach Warszawy (szczególnie od zachodu) jest jakiś fajny zakład gdzie mi tego nie zwalą?

Pozdrowienia
Bern

Galant 2.0/'93/4G63/E55
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-08-2006, 14:12   

Jeśli faktem jest, że hamulce w Galantach niewiele się zmianiały na przestrzeni lat, to - biorąc przykład z mojego Gala E32 - tarcze trzymają się piasty na śruby od kół.
Więc powinno być tak, że zdejmujesz stare, zakładasz nowe, ALE: u mnie musiałem użyć ściągaczy do łożysk, które i tak nie pomogły (tarcze się gięły a nie puściły) - tak były przez lata użytkowania "przyspawane". Dopiero naprawdę solidne walenie młotem w tarczę dało efekt.
Acha - trzeba ściągnąć jarzmo, żeby tarczę wyjąć.
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 09-08-2006, 22:11   

zawieszenie w E5 jest chyba takie samo jak w EA, więc schemat postępowania jest banalny.

pozostaje kwestia do wyjaśnienia - razem z tarczami zmieniasz klocki, nigdy samych tarcz.

- odkręcasz koło
- odkręcasz zacisk od jarzma - dwie śruby chyba 17 albo 19
- ściągasz zacisk
- wyciągasz klocki
- odkręcasz jarzmo od zwrotnicy (dwie śruby 17 lub 19 - nie pamiętam)
- ściągasz jarzmo
- jeżeli tarcza nie jest zapieczona to po prostu ją zdejmujesz
- jeżeli jest zapieczona to młotek zagra rolę pierwszoplanową
- wypadałoby przeczyścić piastę w miejscu jej styku z tarczą
- składasz wszystko w odpowiedniej kolejności i voila w drogę

żadna filozofia, pracy na 20 minut komplet

pozdr
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-08-2006, 09:49   

no ja bym dodał jeszcze posmarowanie tarczy w miejscu styku z piastą smarem wysokotemperaturowym (miedzianym) - jak to Bartek mówił: "warstwa grubości 1 atomu :) " - celem niezapiekania się tarczy
 
 
EciQ
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2007, 18:59   

Witam,

Mam problem bo rozłożyłem u siebie całe przednie zawieszenie ponad 2 tyg temu i nie wiem która śruba gdzie. Chodzi mi o te dwie skręcające zacisk z jarzmem. Mam dwie i jedna z nich jest z wypustką na końcu a druga jest gładka. Która u góry? Wydaje mi się że z wypustką na dole ale już nie jestem pewien. A może to bez różnicy?

Pozdrawiam EciQ
 
 
Peter_s
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 20:22   

szkoda pieniędzy na mechanika. Zrobisz to spokojnie sam. nawet na ulicy. Tylko przygotuj się na mocne walenie młotkiem. Ja mam już to za sobą. Postępuj zgodnie z kolejnością, którą masz podaną przez Sweesa, a będzie dobrze. Powodzenia :)
 
 
EciQ
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 22:09   

Co prawda samochód już złożyłem, ale że temat aktualny to ponowię swoje pytanie - czy śruba z wcięciem i gumką na końcu ma być u góry zacisku czy u dołu? :) Złożyłem tak, że równa, bez wcięcia, jest u góry a z wcięciem u dołu. Zdawać by się mogło, że wszystko jedno ale skoro jest różnica w śrubach to po coś ona jest.

Pozdrawiam EciQ
 
 
Peter_s
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2007, 08:25   

Ja załozyłem w jednym kole na górze, bo nie zwracałem uwagi jak były ale w drugim kole była na dole (ta z wcięciem) i tak załozyłem
Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.