 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 29-05-2007, 23:30 |
[E55A 2.0]Wymiana tarcz i klocy |
Autor |
Wiadomość |
bernie [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 13:58 [E55A 2.0]Wymiana tarcz i klocy
|
|
|
Takie pytanie mam, proste chyba a okrągłe: czy ktoś wie albo ma stosowny schemat, jak wymienić przednie tarcze (z klocami oczywiście)? Chodzi mi w szczególności o to, czy tarcze są mocowane od zewnątrz i trzeba rozgrzebywać całą piastę? Jest jakiś chytry sposób na to? I na co trzeba być przygotowanym (np. wymiana łożysk, czy coś takiego)?
Pytam, bo nigdy tego jeszcze nie robiłem i wolę być przygotowany przed rozgrzebaniem.
A może w okolicach Warszawy (szczególnie od zachodu) jest jakiś fajny zakład gdzie mi tego nie zwalą?
Pozdrowienia
Bern
Galant 2.0/'93/4G63/E55 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 22:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-08-2006, 14:12
|
|
|
Jeśli faktem jest, że hamulce w Galantach niewiele się zmianiały na przestrzeni lat, to - biorąc przykład z mojego Gala E32 - tarcze trzymają się piasty na śruby od kół.
Więc powinno być tak, że zdejmujesz stare, zakładasz nowe, ALE: u mnie musiałem użyć ściągaczy do łożysk, które i tak nie pomogły (tarcze się gięły a nie puściły) - tak były przez lata użytkowania "przyspawane". Dopiero naprawdę solidne walenie młotem w tarczę dało efekt.
Acha - trzeba ściągnąć jarzmo, żeby tarczę wyjąć. |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 09-08-2006, 22:11
|
|
|
zawieszenie w E5 jest chyba takie samo jak w EA, więc schemat postępowania jest banalny.
pozostaje kwestia do wyjaśnienia - razem z tarczami zmieniasz klocki, nigdy samych tarcz.
- odkręcasz koło
- odkręcasz zacisk od jarzma - dwie śruby chyba 17 albo 19
- ściągasz zacisk
- wyciągasz klocki
- odkręcasz jarzmo od zwrotnicy (dwie śruby 17 lub 19 - nie pamiętam)
- ściągasz jarzmo
- jeżeli tarcza nie jest zapieczona to po prostu ją zdejmujesz
- jeżeli jest zapieczona to młotek zagra rolę pierwszoplanową
- wypadałoby przeczyścić piastę w miejscu jej styku z tarczą
- składasz wszystko w odpowiedniej kolejności i voila w drogę
żadna filozofia, pracy na 20 minut komplet
pozdr |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-08-2006, 09:49
|
|
|
no ja bym dodał jeszcze posmarowanie tarczy w miejscu styku z piastą smarem wysokotemperaturowym (miedzianym) - jak to Bartek mówił: "warstwa grubości 1 atomu " - celem niezapiekania się tarczy |
|
|
|
 |
EciQ [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 18:59
|
|
|
Witam,
Mam problem bo rozłożyłem u siebie całe przednie zawieszenie ponad 2 tyg temu i nie wiem która śruba gdzie. Chodzi mi o te dwie skręcające zacisk z jarzmem. Mam dwie i jedna z nich jest z wypustką na końcu a druga jest gładka. Która u góry? Wydaje mi się że z wypustką na dole ale już nie jestem pewien. A może to bez różnicy?
Pozdrawiam EciQ |
|
|
|
 |
Peter_s [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2007, 20:22
|
|
|
szkoda pieniędzy na mechanika. Zrobisz to spokojnie sam. nawet na ulicy. Tylko przygotuj się na mocne walenie młotkiem. Ja mam już to za sobą. Postępuj zgodnie z kolejnością, którą masz podaną przez Sweesa, a będzie dobrze. Powodzenia |
|
|
|
 |
EciQ [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2007, 22:09
|
|
|
Co prawda samochód już złożyłem, ale że temat aktualny to ponowię swoje pytanie - czy śruba z wcięciem i gumką na końcu ma być u góry zacisku czy u dołu? Złożyłem tak, że równa, bez wcięcia, jest u góry a z wcięciem u dołu. Zdawać by się mogło, że wszystko jedno ale skoro jest różnica w śrubach to po coś ona jest.
Pozdrawiam EciQ |
|
|
|
 |
Peter_s [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2007, 08:25
|
|
|
Ja załozyłem w jednym kole na górze, bo nie zwracałem uwagi jak były ale w drugim kole była na dole (ta z wcięciem) i tak załozyłem
Pozdro |
|
|
|
 |
|
|