Carisma 1.6 POTRZEBNA POMOC !!! |
Autor |
Wiadomość |
Mustafa
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 30 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-06-2009, 13:02 Carisma 1.6 POTRZEBNA POMOC !!!
|
|
|
Witam.
Ze względu na bardzo niski stan mojej wiedzy na temat samochodów liczę na waszą pomoc.
Mam trzy problemy które mnie bardzo irytują i niestety nie mam zielonego pojęcia co może być ich przyczyną.
WSZYSTKIE PROBLEMY DOTYCZĄ SAMOCHODU: CARISMA 1.6 16V 1995R. HB KOD SILNIKA TO 4G92
PROBLEM NR.1 > Szarpanie silnika po wilgotnej nocy jak i zarówno po deszczowych dniach, silnik szarpie dopóki się nie rozgrzeje natomiast przy ciepłej i słonecznej pogodzie nic mu nie dolega. Wczoraj wymieniłem przewody WN oraz świece i niestety dzisiaj rano stwierdziłem że problem nadal występuje.
PROBLEM NR.2 > Zauważyłem urwany przewodzik. Dany przewodzik znajduje się przy wtyczce która jest umiejscowiona przy zbiorniku z płynem hamulcowym, udało mi się jeszcze zlokalizować że ów przewodzik tak jak by był podłączony do pompy hamulcowej. Moje pytanie do was to co to jest za przewodzik i za co jest odpowiedzialny ?
Po pracy dołączę zdjęcia z lokalizacją tego przewodu.
http://zapodaj.net/84dd2b6cf9db.jpg.html
PROBLEM NR.3 > ZAPEWNE BANALNY ale niestety na samochodach to ja się nie znam.
Otóż chodzi o to że płynu do wspomagania w moim zbiorniczku jest minimum i pasowało by cosik tam dolać. NIESTETY PANOWIE NIE MAM ZIELONEGO POJĘCIA JAKI PŁYN MAM KUPIĆ.
ZA JAKĄKOLWIEK POMOC BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY |
Ostatnio zmieniony przez Mustafa 27-06-2009, 22:51, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-06-2009, 14:30
|
|
|
Ad 1. Prawdopodobnie gdzieś jest jakieś przepięcie spowodowane wilgocią.
Ad 2. Najlepiej wrzuć zdjęcie.
Ad 3. Zobacz, jaki masz kolor płynu do wspomagania. Jak nie będziesz pewny, to poczytaj forum, ew. opcja szukaj. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-06-2009, 15:46
|
|
|
Ad 1 - do wymiany kopułka rozdzielacza zapłonu
Ad 2 - to zapewne przewód od czujnika niskiego poziomu płynu hamulcowego ( przy okazji sprawdź jego poziom !! ), zapala kontrolkę tą samą co przy zaciąganiu ręcznego, dla pewności wrzuć foto.
Ad 3 - Dexron II |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 27-06-2009, 19:19
|
|
|
jolly69 napisał/a: | Ad 1 - do wymiany kopułka rozdzielacza zapłonu |
no wlasnie plus - te kable ktore kupiles moga byc gorsze niz te ktore miales
takie przypadki tez tu mielismy
zmien kopulke i zobacz co sie bedzie dzialo, na nowych i starych kablach
z ciekawosci jakie kupiles kabelki ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Mustafa
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 30 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-06-2009, 22:40
|
|
|
sentech |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 27-06-2009, 22:48
|
|
|
problem nr 3- Dexron II |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-06-2009, 21:57
|
|
|
według mnie bardzo dobre kabelki - polska produkcja, miałem je w Colcie, jeździły 3 latka bez jakichkolwiek problemów, i pewnie dalej polatają u nowego właściciela.. cena nieporównywalna z NGK, jedyny minus - trochę je za bardzo"unifikują" np. jeden model kabli jest przystosowany do kilkunastu aut i nieraz w jednym aucie kable są trochę za długie, a w innym na styk (u mnie właśnie było na styk), fajki też miałem proste a w oryginale były zakrzywione, na ale to detale, generalnie jakość samych przewodów bardzo dobra. |
|
|
|
 |
|