 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: Kmer 15-10-2009, 20:33 |
[97-04]Galant EAxA/W- Prosze o pomoc |
Autor |
Wiadomość |
xo83
Forumowicz
Auto: Narazie Polonia :P
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 27-04-2009, 21:38 [97-04]Galant EAxA/W- Prosze o pomoc
|
|
|
Witam serdecznie.
Jestem świeżym userem tego forum, jak i lakiem w kupowaniu samochodów więc prosze o wyrozumiałość.
Na wstępie chciałbym, abyście pomogli mi wybrać model Galka. Na początku byłem zainteresowany taką wersją:
2.4 GDI (150KM)
Kod: | http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8383205 |
byłem, nią zainteresowany bo wyczytałem, że silnik w tych wersjach ma 10% mocy wiecej i mniejsze spalanie (nawet gdzies tu na forum to przeczytałem, ale nie wiem do jakiego innego silnika był przyrównywany), z drugiej strony słyszałem od znajomego, ktory kupił taką wersje, że "ładnie mu to to pali"...; więc narazie jestem raczej nastawiony na wersje
2.0 TDI (90KM) i proszę o porównanie tych dwóch samochodów bo ten 2.4 GDI to jak to też tutaj wyczytałem benzynowy diesel i nawet byłbym skory go jeszcze raz kupić (już byłem pewien, że po niego pojade) gdyby ktoś mnie zapewnił, że jest to oszczędny samochód. Sam właściciel powiedział, że na długiej trasie przy ekonomicznej jeździe wyszło mu 7,5L/ 100km- to chyba troche dużo!?
Teraz wyjaśnijcie mi spalanie bo to jest dla mnie ważne:
Kod: | http://www.autocentrum.pl/spalanie/mitsubishi/galant/viii.html |
bo Dieselek tutaj pięknie wygląda, benzyniak tak sobie, a nie wiem jak na tle tego wychodzi GDI, bo jak pisałem, moge jeszcze jechać po niego...?
Teraz jesli chodzi o gazowanie:
"Na mieście" słyszałem, że gazowanie japońców to katastrofa, a jak już bede chciał gazować to tylko kuchenke! Jak tutaj piszecie, jesli już gazować to tylko 2.5 24V (163KM)
ale tych samochdów, jest jak na lekarstwo a i spalanie z linka powyżej jest troche mało przystępne, więc cały czas w rachube wchodziłby dieselek ewentualnie pojechałbym po tego 2.4 GDI, ale chyba jednak Diesel.
No dobra tyle, jeśli chodzi o wybór Miśka, mam nadzieję, że podpowiecie który model wyczekiwać.
Jak pisałem wyżej, jestem laikiem i kupuje swoj pierszy samochód, (nooo, kiedyś tam byłem raz w Niemczech kupić rodzicom, ale to była cała wataha i Oni wybierali)
Na forum znalazłem, na co zwracać uwagę przy kupnie samochodu, oraz dodalem swoich pare pytań i teraz jeszcze jedna prośba, dopiszcie co jeszcze ewentualnie można dopytać czy to przez komórke, na miejscu czy ze zdjęć.
A oto jaki mam przygotowany zestaw:
Kolejno:
Przez telefon:
1. Jaki jest stan blach
2. Czy wszystkie szyby mają te same numery
3. Zapytać czy któryś z elementów był malowany, jeśli tak czy są zdjęcia z przed malowania
4. Który właściciel
5. Ile kierowca ma lat!
6. Czy kierowca jest niepalący
7. Wysłać mailem zdjęcia nadkola przednie i tylnie, lewego przedniego boczka, pedałów, fajery, drążka do zmiany biegów,
8. Poprosić o dosłanie wszystkich zdjęć gdzie można spojrzeć na równe blachy
Sprawy kolizji:
1: Wszystkie szczeliny między elementami, mają być równe i nie większe niż ~0.3cm.
2: Reflektory STANLEY.
3: Komora silnika z reguły w tym samym kolorze, ale matowa.
4: Podłużnice gładkie, bez załamań i ostrych krawędzi.
5: Bagażnik: pod kołem zapasowym mata bitumiczna (bo na to mi to wygląda).
Blacharka:
1: Nadkola są słabą stroną galów, więc licz się z tym że tylne mogą być do roboty.
2: Odcienie kolorów. Są dopuszczalne niewielkie różnice w odcieniach, jeśli chodzi o : Tylny zderzak względem reszty, lub tylna klapa względem reszty. Reszta auta powinna być w tym samym odcieniu tego samego koloru.
3: Potrafią rdzewieć kielichy przednich amortyzatorów, od strony komory silnika.
Silnik 2.0 16V:
1: Nie powinny "klepać" popychacze.
2: Nie powinno być wycieków oleju (choć coraz trudniej o takie)
3: Chodzi dość cicho (przy zamkniętej masce lekki szumik)
Skrzynia manual:
1: Powinna chodzić lekko i płynnie, wręcz powinna "zabierać" spod ręki drążek przy wrzucaniu biegu (biegi powinny wyczuwalnie wskakiwać)
2: Potrafi się zdarzyć (słyszałem i nie jest to moje zdanie) że pomiędzy 2 i 3 biegiem czasem zgrzytnie. Podobno niedopracowane synchronizatory. ( czy jest to przy wszystkich wersjach?)
Na Miejscu
1. Sprawdzić jak chodzi skrzynia biegów
2. Sprawdzić czy wszystkie kontrolki gasną po przekręceniu kluczyka (za długo się nie świecą)
3. ???
Noi co jeszcze na miejscu bo to jest chyba najważniejsze a mechanika napewno nie bede brał ze soba!
P.S. Znajomy, który mówił, że mu c"ładnie to to poli", że ta wersja jest awaryjna, czy to prawda
Liczeę na Waszą pomoc i rzetelne.
Pozdrawiam
Cu
Edit: Jeszcze gdzieś tu na forum, przeczytałem, że Dieselka są bardziej awaryjne od Benzyniaczków, jeśli tak to juz wogóle załamka; potwierdzacie?
Edit II: Kasa do 14000 PLN, jeśi macie jakieś ofery, chętnie popatrzę
Edit III: Własnie zobaczyłem posta, podemną a jakby takiego wziął (tylko 9900 PLN) i go zagazował, chcociaż boje się takich cen
Kod: | http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8519749 |
i przy okazji, sam mechanik powiedział, żebym nie brał V6 bo coś tam, że one są na podwójnym rozrządzie i jak coś pójdzie to się płaci za zrobie jak za zboże.
Przy okazji II- wytłumaczcie mi co to znaczy V6 oraz 26V.
V6 to coś tam że silnik jest w litere V i ma lepszą moc oraz 24V to to, że ma po 4 wtryski na każdy cylinder? Nie śmiać się! :]
Nie chyce mi się czytac naukowego języka wikipedii, dlatego proszę Was. |
Ostatnio zmieniony przez xo83 27-04-2009, 21:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
shinai
Mitsumaniak

Auto: , Galant 2,5 V6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 292 Skąd: Guildford
|
Wysłany: 27-04-2009, 21:46
|
|
|
No jak dla ciebie spalanie 7,5 l z silnika 2,4l jest za dużo to watpie żebys znalazł samochód dla siebie.Mja cari pali wiecej a ma silnik 1.6l. Ja jestem w niebo wziety bo mój galant 2,5 v6 w weekend na trasie 360 mil spalil 40 litrów przy sredniej 80-90 mil /h mysle że cari by wiecej wziela.pozdrawiam i zycze owocnych poszukiwań może Colcik on mało pali |
_________________ Wake up and drive - Mitsubishi
 |
|
|
|
 |
xo83
Forumowicz
Auto: Narazie Polonia :P
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 27-04-2009, 21:53
|
|
|
shinai napisał/a: | No jak dla ciebie spalanie 7,5 l z silnika 2,4l jest za dużo to watpie żebys znalazł samochód dla siebie.Mja cari pali wiecej a ma silnik 1.6l. Ja jestem w niebo wziety bo mój galant 2,5 v6 w weekend na trasie 360 mil spalil 40 litrów przy sredniej 80-90 mil /h mysle że cari by wiecej wziela.pozdrawiam i zycze owocnych poszukiwań może Colcik on mało pali |
Jak pisałem, jestem laikiem...7,5L skoro jak piszesz, że to mał spalanie z silnika 2,4 to zapewne tak jest, ale jak patrze na na spalanie Diesla to az cos się robi, chociaż fakt, tamten 2,4 i 150KM.
Colcik odpada, wogóle mi sie nie podoba. :/
Poczekam na opinie innych, ale thx. |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2009, 21:55
|
|
|
xo83, ... jak kolega wyzej napisal dla ciebie 7.5 litra za duzo ? wolisz dieselka 2.0 ea6x ? pali 9 litrow, 2.4 gdi mozna zejsc do 6 jak sprawny silnik i lekka noge. Ja proponuje ci zakup jakiegos Uno albo Punto czy Micre. Bedziesz mial male spalanie. |
|
|
|
 |
xo83
Forumowicz
Auto: Narazie Polonia :P
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:09
|
|
|
miziek napisał/a: | xo83, ... jak kolega wyzej napisal dla ciebie 7.5 litra za duzo ? wolisz dieselka 2.0 ea6x ? pali 9 litrow, 2.4 gdi mozna zejsc do 6 jak sprawny silnik i lekka noge. Ja proponuje ci zakup jakiegos Uno albo Punto czy Micre. Bedziesz mial male spalanie. |
Nie naskakujcie tak na mnie, bo to oznacza, że się mylę i bede zmuszony pojechac po niego.
Edit: Musze dużo poprawek wstawiać bo co chwila mi się coś przypomina.
Cytat z innego posta:
Rudy napisał/a: | Tak jak pawlos wyzej napisal, to wersja amerykanska, ja bym sobie odpuscil, mozesz miec problem z czesciami, bo napewno sa jakies roznice miedzy wersja EU i amerykanska. |
|
Ostatnio zmieniony przez xo83 27-04-2009, 22:25, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
shinai
Mitsumaniak

Auto: , Galant 2,5 V6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 292 Skąd: Guildford
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:17
|
|
|
Spoko nikt na ciebie nie naskakuje a jesli tak odebrałes moja wypowiedz to przepraszamjednak polecam poszukaj na necie jakie spalanie maja samochody w różnych przedziałach tzn od Micry do Sigmy i bedziesz w tedyw iedzial czy 7,5 to duzo czy malo. Co do GDI to jeli sie o niego dba jest to znakomity silnik tylko wymagajacy od właściciela.
Poszukaj sobie jakiegos fajne wrzuc linka a tyu chłopaki ci powiedza o nim inawet pewnie ktos poskoczy go obejzec dla Ciebie. Powodzenia
Pozdrawiam Leszek
Edit: nie wiem do czego jest twój edit ale 2.4 GDI to nie jest wersja Amerykanska na ameryke były 3.0 V6 Chyba że 2,4GDI byly tez w US? |
_________________ Wake up and drive - Mitsubishi
 |
|
|
|
 |
xo83
Forumowicz
Auto: Narazie Polonia :P
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Skarżysko
|
|
|
|
 |
shinai
Mitsumaniak

Auto: , Galant 2,5 V6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 292 Skąd: Guildford
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:33
|
|
|
http://www.allegro.pl/ite...galant_2_4.html tu jest ze zdjeciami wydaje mi sie ze było coś robione z błotnikami i maską bo maska wychodzi przed blotniki (chyba że amerykance tak miały ) tak to ładny jesli ktos lubi stylistyke z hameryki bo mnie te szare plastiki odstraszają wzyciu bym nie kupil amerykanczyka ale to tylko moje zdanie i sie nim nie sugeruj poczekaj może ktos mądżejszy sie wypowie |
_________________ Wake up and drive - Mitsubishi
 |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:38
|
|
|
ja mam 2.5 v6 i 2.4 gdi i według mnie GDI to bardzo rozsądny wybór - jest to silnik trochę skomplikowany ale bardzo nowoczesny
oczywiście nie świszczy jak v6 troche potrafi poklepac zaworkami ale spalanie jest stosunkowo niskie ( na trasie wręcz bardzo niskie) jak na masę samochodu i osiągi
v6 to taki wariat , a GDI to równie dynamiczny samochód choć nie odczuwa się tak przyspieszen
co do silnika 2.4 to w USA były takie Galanty (nie mylić z 2.4 gdi to inna technologia)
pozdrawiam i życzę udanego zakupu |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
Ostatnio zmieniony przez pawlos 27-04-2009, 23:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
xo83
Forumowicz
Auto: Narazie Polonia :P
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:42
|
|
|
Więc co myślicie o tym Miśku- proszę o sprawdzenie, nawet jeśli ktoś by mógł i miał ochote to z bliska
Kod: | http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8383205 |
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 27-04-2009, 23:31
|
|
|
Jeśli chodzi o Galanty USDM (amerykańce) to odradzam pod względem dostępności części. Tylko nazwa i kształt budy wspólny z naszymi Galantami. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 28-04-2009, 08:53
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Jeśli chodzi o Galanty USDM (amerykańce) to odradzam pod względem dostępności części. Tylko nazwa i kształt budy wspólny z naszymi Galantami. |
Tak jak napisał swinks UK dostęp do części mizerny u nas w kraju,Tomek popraw mnie o ile się mylę,ale na ameryke 2,4 silniki to nie były GDI tylko zwykle,stad ten gaz w nim zamontowany. |
|
|
|
 |
xo83
Forumowicz
Auto: Narazie Polonia :P
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 28-04-2009, 11:20
|
|
|
Chłopaki, pomóżcie i powiedzcie który wybrać, bo przed chwilą pojawiła się inna aukcja i samochodzik też się bardzo ładnie prezentuje, ten drugi to ten:
Kod: | http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8376951 |
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-04-2009, 12:28
|
|
|
miziek napisał/a: | xo83, ... jak kolega wyzej napisal dla ciebie 7.5 litra za duzo ? wolisz dieselka 2.0 ea6x ? pali 9 litrow, 2.4 gdi mozna zejsc do 6 jak sprawny silnik i lekka noge. Ja proponuje ci zakup jakiegos Uno albo Punto czy Micre. Bedziesz mial male spalanie. |
Miziek ja Ci dam troszkę obiektywizmu by się przydało
Owszem spali 9 litrów ale to maksymalne spalanie w ciągłej jeździe po miescie i to dość dynamicznej. Ursus swoim dieslem na trasie bez 4tego biegu schodził chyba nawet poniżej 6 litrów.
Tak jak koledzy pisali, amerykańce omijaj z daleka. Kupując tak duże auto, to niezależnie od silnika musisz się spodziewać że spalanie nie będzie małe. Mój diesel w cyklu miejskim wciąga 9 litrów na bardzo krótkich odcinkach. (lancer 1,5 na tych samych trasach potrafił mi spalić 13l LPG)
Wybór silnika zależy od Twoich wymagań, jeśli koszty eksploatacji są najważniejsze to myślę że diesel w tym względzie będzie odpowiedni.
To nie prawda, że jest bardziej awaryjny od benzyny, ma swoje wady i czułe punkty ale można wszystko sprawdzić.
2,4 GDi to specyficzny silnik, jest o nim sporo na forum. Jak dbasz to możesz się cieszyć bezawaryjną jazdą, a jeśli nauczysz się nim jeździć to będzie mało palił.
Ogólnie jak przeczytałem Twój pierwszy post to zastanawiam się czy Galant to dobry wybór na pierwsze auto. Widzę, że Twój priorytet to głownie ekonomia, a auta tej klasy i masy nie będą ekonomiczne.
Jak chcesz naprawdę ekonomiczne auto to polecam VW polo 1,9 diesel, fabie z tym silnikiem lub jakimś małym benzynowym. To są auta użytkowe. Galanta kupiłem nie za bezawaryjność czy niskie koszty utrzymania, a za to że ma charakter i lubię duże auta.
Co do auta z linku, to zdjęcia są średnie, ale widać, że tylny prawy blotnik był naprawiany. Lekkie wgięcie na masce. Zastanawiam się czy nie był cały malowany.
Na zdjęciu wygląda jakby nie było płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Hak w tym przypadku nie jest dobrym znakiem. Jeśli ktoś używał żeby przewieźć wersalkę albo regał to ok, ale jak ciągał ciężki przyczepy to już gorzej.
W instrukcji jest napisane, że aby ciągać przyczepy powyżej jakiejś tam masy (nie pamiętam ile) trzeba zainstalować specjalny układ zwiększający wydajność chłodzenia. Jak tego nie ma to można przegrzać silnik.
Jeśli zdecydujesz się na diesla to mogę napisać co sprawdzić w tym aucie. Aczkolwiek tego z linku nie polecam. |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 28-04-2009, 12:58
|
|
|
Cześć
Jeśli chodzi ci o spalanie to możesz poszukać i sprawdzić co jest najtaniej
Myślę ze diesel, gdi wychodzi finansowo tak samo ale najtrudniej z częściami
Jak już chcesz tanio to najlepszym wyborem była by opcja 2.0 i gaz spali ci 12 L gazu i będzie Oki a z częściami tez nie masz problemu no i jest w miarę zrywny
Ale jeśli nie lubisz gazu to gdi jest najlepszym wyborem
I jedz sobie go zobacz może akurat się trafi
na pewno będziesz miał juz jakieś doświadczenie jesli chodzi o oglądanie galantow
pozdrawiam
i powodzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|