Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] KLEKOT , dźwięki metaliczne - dramat
Autor Wiadomość
virago500 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-11-2010, 10:10   [Cari 1.8 GDI] KLEKOT , dźwięki metaliczne - dramat

Witam!
W dniu wczorajszym spotkała mnie ciekawa przygoda. Wracając wieczorem z zakupów mój silnik bez wyraźnej przyczyny zmienił się ( do względem odgłosu) w diesla! Chodzi mniej więcej jak 1,9 TD 75 koni - klekot niesamowity. Praktycznie na wolnych obrotach biegu jałowego nie da się tego zagłuszyć nawet radiem. Jestem 2 tysiące kilometrów przed wymianą oleju . Od razu na postoju sprawdziłem stan i faktycznie było na równo z dolną kreską. Wiem z tematów o oleju że preferowany jest stan do górnej kreski.
dodatkowo dziś do dzięków dołączył dość intensywny metaliczny dźwięk ( bardziej dzwonienie) powyżej 3 tyś problem znika.
Pytanie 1 : czy popychacze padły na amen?
Pytanie 2 : czy warto przejść przy przebiegu 200 000 km na mobil 5w50? czy to coś da?
Pytanie 3: co tak naprawdę się stało że klekot powstał z dnia na dzień ( wcześniej nic nie było słychać).
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2010, 14:14   

A autko pali normalnie, nie dymi czy coś podobnego? 1.9 td ma 90 kM
 
 
virago500 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-11-2010, 16:08   

pali normalnie , nie dymi , zużycie paliwa w normie

[ Dodano: 14-11-2010, 17:04 ]
1.9 TD ma 90 koni? kolego doczytaj troszkę !

[ Dodano: 14-11-2010, 21:11 ]
Proszę o ocenę czy mój plan działania w waszej ocenie ma sens:
1. Przyspieszona wymiana olej wraz z płukaniem silnika ( jaki środek możecie polecić?) Planuje również wymianę na Mobil 1 5W50 - dotąd Castrol Magnatec 10W40 - nie wiem czy wyjdzie to na dobre przy przebiegu 200 000. ale podejmę ryzyko - najbardziej zależy mi na wyciszeniu klekota.
2. I tu dylemat: czy po mobilu wrócić do półsyntetyka ( w sytuacji gdyby brał olej lub miał przedmuchy) ? czy dać może ceramizer?
3. Rozbierać i bebeszyć silnik?

Powiedzcie co lepsze?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 15-11-2010, 19:49   

Po pierwsze trzeba było lać coś innego niż castrola. Ten olej nie ma dobrej opinii.
A i sprecyzujcie o jakie TD wam chodzi:P Bo u VW miało faktycznie 75 a w mitsu 90:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
virago500 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-11-2010, 23:44   

Panowie klekota dramatycznie i co zauważyłem im silnik bardziej nagrzany tym wrażania akustyczne większe. Już potem nie sam klekot ale również to irytujące dzwonienie tak do 2 000 obrotów... planuję jutro wymianę na Mobila 5W50 i zobaczymy. Szukam też dobrego środka do przepłukania silnika. Może ktoś coś poleci?
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2010, 16:06   

A możesz mniej więcej zlokalizować te stuki (która strona, dół czy góra)?
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-11-2010, 17:21   

virago500 napisał/a:
na Mobila 5W50


Wybierz coś z mobila 5w40 np albo 5w30, chociaż prędzej 5w40 :)
 
 
 
virago500 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2010, 19:42   

Cytat:
A możesz mniej więcej zlokalizować te stuki (która strona, dół czy góra)?

Jest to raczej góra silnika bardziej od strony napędu rozrządu.
Co do oleju to też trochę się waham ..czy mobila czy może valvoline max life -ze względu na 200 000 przebiegu.


[ Dodano: 16-11-2010, 19:42 ]
ciekawe dlaczego cytat się zrobił...:)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-11-2010, 19:46   

A może panewka się obróciła? W 4g93 to nierzadki przypadek....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
virago500 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2010, 19:54   

Dlatego w pierwszej kolejności wymiana oleju a potem, jeżeli klekot nie zniknie do warsztatu. Trzeba będzie rozebrać i zobaczyć. Ktoś się orientuje w kosztach? Troszkę boje się najgorszego że koszty będą wysokie...

[ Dodano: 17-11-2010, 22:19 ]
Bez względnej zwłoki auto zostawiłem u specjalisty. Już wiadomo na 100 % że napinacz jest totalnie rozsypany ( wymieniany 5 000 km temu - za rozrząd z wymianą dałem 950 PLN) . Jutro ma się okazać czy nie narobiło się bałaganu w silniku ... koszty mogą być znaczne....
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 19-11-2010, 20:30   

nie chce dramatyzować ale jakby co to na ebay.co.uk silniki do carismy z przebiegiem 60 tyś mil w dobrym stanie stoją koło 200 funtów nie wiem czy nie warto by było sprowadzić
 
 
virago500 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-11-2010, 22:08   

Problem rozwiązany - usterka usunięta. Wadliwą częścią powodującą dieslowski klekot oraz metaliczne dźwięki był hydrauliczny napinacz rozrządu i uszkodzona za jego sprawą rolka. Sprytny mechanik szybko zlokalizował usterkę. Co prawda zaproponował mi napinacz za 810 zł , lecz po krótkiej rozmowie z Japaneze doszukaliśmy się napinacza za 420 PLN do tego wymieniona rolka oraz pasek ( dla bezpieczeństwa - choć rozrząd był robiony 5 tyś, temu). Całe szczęści silnik chodzi jak igła. Ucichł, mniej jest już dziwnych dzięków które wcześniej uważałem za normalne... może napinacz dawał już znać o sobie od dłuższego czasu...? Cieszę się że skończyło się tylko taką naprawą:)
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-11-2010, 22:10   

hehe ten napinacz to fajna sprawa.. taka kosztowna :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.