 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zawór upustowy turbospreżarki. |
Autor |
Wiadomość |
mamba99
Forumowicz

Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 14-07-2009, 23:17 Zawór upustowy turbospreżarki.
|
|
|
Witam!
Ostatnio trochę poczytałem o całej specyfice działnia róznych turbospreżarek wraz z zaworami upustowymi "west gate", lub blow-off" jak kto woli.
W zwiazku z tym że mój Misiek 2.0 TD z mojego punktu widzenia nie miał takiego odejścia jak porównywalne TD postanowiłem podregulować wspomniany zawór.
Pytanie jakie chce zadań, to czy regulujac ten zawór odczuwalnie mogę uzyskać silniejsze dołądowanie turbosprężarki, czy jest to tylko moja chwilowa ułuda?
Po podkręceniu odniosłem wrażenie, ze przy zakresie obrotów 2 - 3,5 obr/min. auto pnie do przodu bardziej niozwcześniej), a za to ze 120 km/h jakby trochę słabiej przyśpiesza..
Ponadto słychać poracę turbo - nie jakieś gwizdy świsty itd itp, tylko dźwiek rozpędzania sie turbiny, i później przy zmainie biegów upus powietrza...
Generalnie podkręciłem ten zawór upustowy tak, że dźwigienka od niego jest bardizej wysynięta (jest baridzej naciagnięta), co znaczyłoby, że kanał dolotowy spalin do części gorącej turbosprężarki jest dłuzęj zamknięty i mnie j sieostatecznie otwiera, a za tem doładowanie trwa przy szersyzm zakresie obrotów bardziej efektywnie.
Czy jest osoba, która mogła by to zweryfikować i ogólnie wypowiedzieć się na temat regulacji tego zaworu i skutkó tego? bądż powiedizeć, jak działą regulacja w drówga strone, czyli popuszczanie zaworu
pzdr:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|