Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
RadziX 
Mitsumaniak
RadziX


Auto: Carisma 1.8Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-07-2009, 10:54   Wyciek płynu chłodzącego

Witam.
Oto problem: Wczoraj sobie jadę ,nagle na światłach patrze zaczyna się żarzyc kontrolka od oleju (za chwilę już się świeciła). Po zwiększeniu obrotów kontrolka gaśnie. Patrzę na temperaturę silnika Full na czerwonym polu. Zjechałem na pobocze, macha w góre, silnik gorący jak piec. Sprawdziłem olej-OK, dotykam chłodnicy-zimna. Zero płynu w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym. Zaczekałem aż ostygnie silnik i ryszyłem dalej (wymagała tego sytuacja na drodze). Nagle temperatura spadła (do normalnej wartości) i było OK. Po jakiś 2 km temperatura zaczęła rosnąc i zgasł silnik ( prawdopodobnie komputer go wyłączył), więc dalszej jazdy nie było. Czekając na pomoc dogową zacząłem szukac przyczyn wycieku. Znalazłem skorodowaną i pękniętą obejme od rury na dole chłodnicy, więc pewnie tamtędy płyn uciekł. A teraz pytania:

1. Czy dolewając płyn do chłodnicy trzeba układ odpowietrzyc???
2. Jak odpowietrzy taki układ???
3.Czy mogłem zniszczyc silnik (przegrzac)???
4. Czy przegrzany olej trzeba wymienic???

Proszę o pomoc :)

[ Dodano: 18-07-2009, 16:36 ]
OK. Sam sobie odpowiem :)

1. Nie trzeba bo układ sam się odpowietrza :)
2. Sam się odpowietrza, w najgorszym przypadku można to zrobic ręcznie :)
3. Raczej nie, aby nie zniszczyc silnika komputer wyłączył zapłon :)
Ewentualnie wyjdzie w praniu czy uszczelka pod głowicą jest cała. Narazie jest OK. :)
4. Zależy jaki olej, podobno przy moim Shell 10W60 Ultra racing NIE trzeba :)

Miłego dnia :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.