swap 1.8 gti do 1.5 mpi |
Autor |
Wiadomość |
voytekk1
Nowy Forumowicz
Auto: Pony GSI
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 13-07-2009, 23:45 swap 1.8 gti do 1.5 mpi
|
|
|
Witam, jestem posiadaczem Poniacza, 3d, silnik jak wyżej, 94 rok, ogólnie stan mega zajefajny, niecałe 100kkm przebiegu raczej nie kręconego, bardzo zadbany przezemnie, ogólnie malina. Interesuje mnie taka rzecz jak swap na silnik 1.8 z C50 GTI, jest taki ciekawy na allegro trup: http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9031605 , wiem że wygląda fatalnie ale mi by tylko przód z niego był potrzebny, a on wg opisu jest ok. Z tym silnikiem to by pewnie sete robił poniżej 8s . Sam nie mam za bardzo możliwości tego robić, zapał i zdolności są, ale miejsca ani doświadczenia nie ma. Słyszałem że Misiek w Katowicach takiego czegoś się chyba podejmował i z jego opinii najlepiej na swapa do poniacza nadaje się 1.8 gti z CA0, jest tam 4G93, a w tym C50 jest 4G67. Jutro zadzwonię i się zapytam czy by się podjął i za ile. Co o tym myślicie? Jest sens? Pewnie dostane odpowiedź że nie, że lepiej od razu sobie gti kupić, no ale głównie mi chodzi o orginalność, o to że będę miał jednego z niewielu (jeśli nie jedynego) poniacza gti. Razem z silnikiem by przeszły półosie, skrzynia, sprzęgło i cały osprzęt. Cała komora silnika jest bardzo podobna do mojej. Pozdrawiam i zapraszam do rozmowy, póki co czysto hipotetycznej |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-07-2009, 21:47
|
|
|
swapuj |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 21-07-2009, 08:48
|
|
|
Tego z ogłoszenia już nie ma. Zaczyna nowe życie w colcie jednego z coltmaniakow ;] Ale pomysł bardzo pozytywny! Nie ma to jak zlać małolata w szajsownym golfie 3 |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-07-2009, 09:40
|
|
|
rus_one napisał/a: | Tego z ogłoszenia już nie ma. Zaczyna nowe życie w colcie jednego z coltmaniakow ;] Ale pomysł bardzo pozytywny! Nie ma to jak zlać małolata w szajsownym golfie 3 |
eee, co tak nisko poprzeczkę ustawiasz - lepiej zlej małolata w Golfie V 2.0 TDI |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 23-07-2009, 20:20
|
|
|
no to juz pierwsza klasa by było ;] |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
H.T.G [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2009, 21:18
|
|
|
golfa V moglo by byc bardzo ciezko one po wirusie potrafia miec duzo a pozatym to disel wiec zapewne dostal by klapsa ... nie wazne. Moim skromnym zdaniem przekladanie gti do poniacza jest slaba opcja z powodu malej mocy ( to tylko 140 km) moglbys np przelozyc silnik z s-coupe turbo seria 118 km po czym zakladasz turbo gerrety T 25 dmuchasz bar i pieknie wyskakuje okolo 170-180 km i wowczas jest sens tej zabawy oczywiscie inwestujac okolo 1500 tys w tłoki dmuchasz 1,5 bara i lapiesz okolo 230 km i wowczas mozesz latac ... bo wlozysz gti fajnie bedziesz mial orginalne auto ale ono nadal bedzie mialo 140 km co tak naprwde jest dzis standartem ... przemysl to dobrze bo sie narobisz a pozniej bedzie slabo pozdrawiam |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-08-2009, 20:24
|
|
|
H.T.G napisał/a: | okolo 230 km i wowczas mozesz latac |
Taaa i wielkie problemy z trakcją .
Wpisz sobie w youtube Colt 4g63T...będziesz wiedział o co chodzi... |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
H.T.G [Usunięty]
|
Wysłany: 04-08-2009, 11:08
|
|
|
bez przesady zakladasz 195 r888 i po prolemie jak ktos nie umie wciskac gazu to i 1.3 bedzie sie slizgal |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 04-08-2009, 16:38
|
|
|
140 km jest dziś standardem,standardem jest też 1300-1500 kg a pony nawet z 4-ema grubasami tyle ważyc nie będzie zresztą co tu pisać ty masz 100 km i fruwasz(wiem bo jechałem) To przy 140 aż strach mysleć.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
voytekk1
Nowy Forumowicz
Auto: Pony GSI
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 18-08-2009, 12:28
|
|
|
jakoś ogłoszenie cały czas jest na motoallegro, więc chyba jeszcze jest aktualne. 140KM to mało? Teraz przy 84 to większość aut i tak dostaje, oczywiście że zawsze znajdzie się większy kozak. Pony waży 935kg, a z większym silnikiem to na pewno by poniżej 1000kg się utrzymał. Swap na silnik turbo od s-coupe jest moim zdaniem nie opłacalny bo to jest zupełnie inny silnik, zupełnie inne ułożenie pod maską wszystkiego. Jak wypłata będzie to się zobaczy co będzie robione. Jak się orientowałem to inne zabiegi są nieopłacalne raczej (nitro, turbo, kompresor) |
|
|
|
 |
|