Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bardzo słabe hamulce
Autor Wiadomość
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-07-2006, 09:16   Bardzo słabe hamulce

Mam takie dość pilne pytanie do Was - bo wczoraj omal nie rozjechałem kobiety na przejściu :oops:

Niewiem, co się u mnie stało, ale pedał hamulca zaczął wpadać niemal w podłogę i podczas nagłego hamowania, auto pokonuje 2/3-krotnie dłuższy odcinek.
Sytuacja występuję, gdy podczas jazdy wciskam pedał hamulca na maksa, natomiast, gdy podczas hamowania "podpompuję" pedałem parę razy, to wówczas hamowanie jest OK.
Dodam jeszcze:
- że płynu hamulcowego mam full w zbiorniczku
- że z 2 miesiące temu wymieniałem przednie klocki hamulcowe
- hamulec ręczny działą bardzo dobrze

Co może być nie tak?? Czy to może być zapowietrzenie układu hamulcowego?? Jęśli tak to jak go odpowietrzyć??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2006, 09:23   

Padaka pompy hamulcowej - poszły uszczelnienia - też tak miałem. Co prawda w Toyocie ale było to cholernie nieprzyjemne.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-07-2006, 09:34   

Hubeeert, Można naprawić jakoś te uszczelniacze, czy muszę wymienić całą pompę hamulcową. Napisz mi proszę jeszcze gdzie mam szukać tej pompy :mrgreen:
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2006, 09:37   

Pompa hamulcowa - takie cóś długie wystające z płyty czołowej (pomiędzy kabiną a silnikiem) Przymocowane do takiego okrągłego średnicy około 20-30cm. ;-)
Uszczelniacze da się wymienić

Service manual przejżyj a potem tel Japaneze.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-07-2006, 09:45   

Dzięki za sugestię i opis poglądowy pompy :mrgreen: Idealny jak dla mnie :mrgreen: - powinienem sobie poradzić.
Dzięki
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-07-2006, 09:50   

Jakby co:

1 - pompa hamulcowa
2 - serwomechanizm wspomagania
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-07-2006, 10:07   

Widzę Darek, że znasz mój poziom wiedzy jako mechanika samochodowego :mrgreen: Wielkie dzięki za fotkę

... ale przyznam się, że po opisie Huberta, nie zaglądając pod maskę domyśliłem się że to o tą część chodzi - z czego jestem z siebie trochę zadowolony :mrgreen: :mrgreen: a jak to już sam naprawię to będę całkiem dumny z siebie :mrgreen: :mrgreen:
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-07-2006, 10:08   

eeee akbiemu pewnie chodzi o mozliwosc jak najszybszej naprawy - komplet naprawczy powinienes dostac w sklepach JC albo IC - no jak nie dostaniesz to wtedy kontakt z MM :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-07-2006, 10:17   

akbi napisał/a:
Widzę Darek, że znasz mój poziom wiedzy jako mechanika samochodowego :mrgreen: Wielkie dzięki za fotkę

Zaopatrz się w naprawdę dobre narzędzia - szczególnie klucze do przewodów hamulcowych - 10 mm o ile pamiętam. Jak tego nie zrobisz, to będziesz musiał miedziane przewody wymieniać, bo zwyczajnie zniszczysz nakrętki zaciskowe. Reszta porządnych kluczy też się przyda (10, 12, 14, 17, 19).
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-07-2006, 10:38   

Cytat:
Zaopatrz się w naprawdę dobre narzędzia - szczególnie klucze do przewodów hamulcowych - 10 mm o ile pamiętam. Jak tego nie zrobisz, to będziesz musiał miedziane przewody wymieniać, bo zwyczajnie zniszczysz nakrętki zaciskowe. Reszta porządnych kluczy też się przyda (10, 12, 14, 17, 19).

Cały zestaw kluczy mam w Gdańsku i tam też przewaznie coś naprawiam, ale teraz muszę sobie mały zestawik sprawić jeszcze tu w Opolu i to szybko naprawić, bo niechcę powtórki z wczoraj, gdzie kobieta zaparła mi się na masce :mrgreen: ... a mogło być gorzej ... uff

[ Dodano: 27-07-2006, 11:10 ]
.. a mam jeszcze jedno pytanie, Czy po wymianie takich uszczelniaczy muszę później odpowietrzać układ??
I czy przed odkęcenie tej pomy, muszę spuścić płyn hamulcowy, czy wystarczy jak "jakoś" zacisnę przewody z płynem - tak aby nie wyciekł??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 27-07-2006, 11:27   

akbi, a ile lat juz ma twoj plyn ? Bo moze juz jezdzisz na h20 i ci sie gotuja hamulce.
Jakby poszlo ci serwo-to musialbyms uzywac duuuzej sily na pedal a hamulec bylby slabiutki. 1 klient kiedys tak cisnal przy padnietym serwie ze zlamal pedal :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2006, 11:38   

Powinieneś odpowietrzyć cały układ a najlepiej jak to mój Szanowny Przedmówca stwierdził - wymień płyn bo nie wiadomo czy gdzieś w układzie nie krążą jakieś "farfocle" z uszczelniaczy
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-07-2006, 11:40   

hm.. przyznam że płynu nie wymieniałem od momentu zakupu (czyli 7 miesięcy).
No dobra, to jak go wymienić??
Miesiąc temu dolałem płynu do maxa bo był przy kresce min i zauważyłem, że podczas wciskania pedału, hamulec zaczął łapać wcześniej.
Teraz jest tak, że pedał wchodzi niemal do samej podłogi beż zupełnie luźno, łapie może jakieś 3-4 cm przed końcem, ale tak mały docik nie wystarcza na dobre hamowanie auta
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2006, 11:49   

No to masz płyn który hamulcowy jest tylko z nazwy
Droga postępowania:
1. Kupic zestaw naprawczy
2. Naprawić pompę
3. Wymienic płyn
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 28-07-2006, 10:41   

akbi napisał/a:
hm.. przyznam że płynu nie wymieniałem od momentu zakupu (czyli 7 miesięcy).
No dobra, to jak go wymienić??
Miesiąc temu dolałem płynu do maxa bo był przy kresce min i zauważyłem, że podczas wciskania pedału, hamulec zaczął łapać wcześniej.
Teraz jest tak, że pedał wchodzi niemal do samej podłogi beż zupełnie luźno, łapie może jakieś 3-4 cm przed końcem, ale tak mały docik nie wystarcza na dobre hamowanie auta


Wyciagasz jak najwiecej przez zbiorniczek wyrownawczy (np. strzykawka).
Dolewasz nowy plyn.
Pozniej zaczyna sie odpowietrzanie (tradycyjnie ktos popmuje, ktos odpowietrza przy nacisnietym pedale itd.)
Zaczynasz od kola tyl prawy, tyl lewy, przod prawy, przod lewy.
Caly czas kontrolujesz poziom plynu i dolewasz do max.
Najlepiej odpowietrzac az zacznie leciec czysty plyn.

PS. Od razu zalatw plyn w ukl. sprzedla. Ten sam plyn mozesz dac.
Bo pewnie tez nie wymieniales :)

Chcialem zrobic fotorelacje bo niedawno u siebie robilem, ale baterie akurat padly w aparacie :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.