 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
hamulce |
Autor |
Wiadomość |
klaker
Nowy Forumowicz
Auto: sigma 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 25-07-2009, 16:16 hamulce
|
|
|
koledzy jak odpowietrzyć najłatwiej hamulce w sigmie wimieniałem przewody sztywne te co idą od pompki hamulcowej na tył i chyba zapowietrzylo mi się serwo jak najszybciej i najprościej to zrobić |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 25-07-2009, 21:42
|
|
|
zaczynasz od kola :prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód masz dwa sposoby . Albo zrobisz to tradycyjnym sposobem (jedna osoba pompuje pedałem hamulca,trzyma go wciśniętego a ty w tym momencie odkręzasz po koleji odpowietrzniki).Lub zamiast pompowania podłączasz sprzet do odpowietrzaniai zaczynasz odpowietrzać po koleji PT,LT,PP,LP.... POWODZENIA |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2009, 14:34 Re: hamulce
|
|
|
klaker napisał/a: | koledzy jak odpowietrzyć najłatwiej hamulce w sigmie wimieniałem przewody sztywne te co idą od pompki hamulcowej na tył i chyba zapowietrzylo mi się serwo jak najszybciej i najprościej to zrobić |
Pamiętaj żę masz 2 zbiorniczki i musisz pilnować całego układu, jak odpowietrzyć pompę ABSu to nie wiem |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 26-07-2009, 18:09
|
|
|
Jeśli chodzi o główny cylinder pompy hamulcowej(tłumaczę z instrukcji)należy:
1 odłączyć przewód(y) hamulcowe
2 napełnić zbiorniczek na max
3 depnąć hamulec(powoli)
4 zatkać otwór palcem
5 cofnąć pedał hamulca
6 zabrać palec
7 poskładać i odpowietrzyć resztę.
Powtarzać 2 do 6 aż do uzyskania ciągłego strumienia płynu bez bąbelków.
krzysius napisał/a: | zaczynasz od kola :prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód masz dwa sposoby . Albo zrobisz to tradycyjnym sposobem (jedna osoba pompuje pedałem hamulca,trzyma go wciśniętego a ty w tym momencie odkręzasz po koleji odpowietrzniki).Lub zamiast pompowania podłączasz sprzet do odpowietrzaniai zaczynasz odpowietrzać po koleji PT,LT,PP,LP.... POWODZENIA |
W instrukcji stoi,że:
- prawy tył,
- lewy przód,
- lewy tył
- prawy przód.
To tyle w temacie przewodów i zacisków hamulcowych.
Herdi - co do ABSu to w instrukcji jest tylko wzmianka żeby dolewać płynu przez odpowiedni filtr. Wnioskuję z tego że odpowietrza się "przy okazji" przewodów.
O oczywistościach typu jaki płyn (dot4), o nie mieszaniu typów płynów pewnie nie trzeba przypominać |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2009, 18:23
|
|
|
Wiesz co, oby ja sie nie nzam na tym układzie i szczerze mówiąc to sie go troche boje, bo pompa na swój dodatkowy zbiorniczek, więc jak to jest ? jak dolejesz do głównego swieży to w pompie zostanie stary, więc jak wydłubać? spuścić wszystko ? więc jak bo później dobrze odpowietrzyć i ustawić ciśnienia? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 26-07-2009, 19:33
|
|
|
DOTx-DOTx mieszać można byle nie mieszać DOTx-DOTy, więc do odpowietrzania po wymianie czegoś w układzie można tylko dolać takiego samego DOT-a jak mamy w układzie.
A wymiana płynu - zwłaszcza jak nie wiadomo co jest wlane- to inna historia i bez dodatkowego sprzętu się nie obejdzie.
Nie robiłem tego jeszcze, ale będzie to albo odsysacz, wyciągający płyn przez odpowietrzniki na zaciskach. Albo pompa, która wtłoczy nowy płyn do układu, wypychając stary przez odpowietrzniki, przy wtłoczeniu "z górką" można tak chyba 100% starego płynu wywalić, tylko pojemność układu trzeba znać.
Myślę że nasze Sigmowe Guru mechaniczne wyjaśni co i jak.
Na ABS-ie się nie znam, wiem tylko, że wydłuża drogę hamowania, za to skręcać z pedałem hamulca w podłodze można. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2009, 22:43
|
|
|
Zajc3w, jest dokładnie tak jak piszesz, aby dobrze wymienić płyn hamulcowy należy to zrobić pompą kompensacyjna , takie wymienianie płynu metoda grawitacyjna nic nie daje to jest tylko wymieszanie starego płynu z nowym , jeśli zaś się tyczy systemu ABS to jest on ściśle powiązany z układem hamulcowym a działa na prostej zasadzie w momencie kiedy kolo zaczyna w czasie hamowania się ślizgać (blokowanie kół) pompa ABS odsysa delikatnie ciśnienie z układu hamulcowego (pulsacyjnie) na tyle delikatnie by auto hamowało skutecznie ale nie blokowało kół a co za tym idzie pobiera płyn który jest wspólnym krwiobiegiem ukl hamulcowego i ABS
I powiem to jeszcze raz DOMOWYM SPOSOBEM NIE DA SIĘ WYMIENIĆ PŁYNU HAMULCOWEGO !!!!!!!! ani odpowietrzyć pompy hamulcowej bo na 280% za jakiś czas zostanie zapowietrzona pompa ABS |
|
|
|
 |
|
|