Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
hamulce
Autor Wiadomość
klaker 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 25-07-2009, 16:16   hamulce

koledzy jak odpowietrzyć najłatwiej hamulce w sigmie wimieniałem przewody sztywne te co idą od pompki hamulcowej na tył i chyba zapowietrzylo mi się serwo jak najszybciej i najprościej to zrobić
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 25-07-2009, 21:42   

zaczynasz od kola :prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód masz dwa sposoby . Albo zrobisz to tradycyjnym sposobem (jedna osoba pompuje pedałem hamulca,trzyma go wciśniętego a ty w tym momencie odkręzasz po koleji odpowietrzniki).Lub zamiast pompowania podłączasz sprzet do odpowietrzaniai zaczynasz odpowietrzać po koleji PT,LT,PP,LP.... POWODZENIA :)
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2009, 14:34   Re: hamulce

klaker napisał/a:
koledzy jak odpowietrzyć najłatwiej hamulce w sigmie wimieniałem przewody sztywne te co idą od pompki hamulcowej na tył i chyba zapowietrzylo mi się serwo jak najszybciej i najprościej to zrobić

Pamiętaj żę masz 2 zbiorniczki i musisz pilnować całego układu, jak odpowietrzyć pompę ABSu to nie wiem :(
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 26-07-2009, 18:09   

Jeśli chodzi o główny cylinder pompy hamulcowej(tłumaczę z instrukcji)należy:
1 odłączyć przewód(y) hamulcowe
2 napełnić zbiorniczek na max
3 depnąć hamulec(powoli)
4 zatkać otwór palcem
5 cofnąć pedał hamulca
6 zabrać palec
7 poskładać i odpowietrzyć resztę.

Powtarzać 2 do 6 aż do uzyskania ciągłego strumienia płynu bez bąbelków.

krzysius napisał/a:
zaczynasz od kola :prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód masz dwa sposoby . Albo zrobisz to tradycyjnym sposobem (jedna osoba pompuje pedałem hamulca,trzyma go wciśniętego a ty w tym momencie odkręzasz po koleji odpowietrzniki).Lub zamiast pompowania podłączasz sprzet do odpowietrzaniai zaczynasz odpowietrzać po koleji PT,LT,PP,LP.... POWODZENIA :)


W instrukcji stoi,że:
- prawy tył,
- lewy przód,
- lewy tył
- prawy przód.

To tyle w temacie przewodów i zacisków hamulcowych. :D

Herdi - co do ABSu to w instrukcji jest tylko wzmianka żeby dolewać płynu przez odpowiedni filtr. Wnioskuję z tego że odpowietrza się "przy okazji" przewodów.

O oczywistościach typu jaki płyn (dot4), o nie mieszaniu typów płynów pewnie nie trzeba przypominać ;)
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2009, 18:23   

Wiesz co, oby ja sie nie nzam na tym układzie i szczerze mówiąc to sie go troche boje, bo pompa na swój dodatkowy zbiorniczek, więc jak to jest ? jak dolejesz do głównego swieży to w pompie zostanie stary, więc jak wydłubać? spuścić wszystko ? więc jak bo później dobrze odpowietrzyć i ustawić ciśnienia?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 26-07-2009, 19:33   

DOTx-DOTx mieszać można byle nie mieszać DOTx-DOTy, więc do odpowietrzania po wymianie czegoś w układzie można tylko dolać takiego samego DOT-a jak mamy w układzie.

A wymiana płynu - zwłaszcza jak nie wiadomo co jest wlane- to inna historia i bez dodatkowego sprzętu się nie obejdzie.

Nie robiłem tego jeszcze, ale będzie to albo odsysacz, wyciągający płyn przez odpowietrzniki na zaciskach. Albo pompa, która wtłoczy nowy płyn do układu, wypychając stary przez odpowietrzniki, przy wtłoczeniu "z górką" można tak chyba 100% starego płynu wywalić, tylko pojemność układu trzeba znać.

Myślę że nasze Sigmowe Guru mechaniczne wyjaśni co i jak. :badgrin:

Na ABS-ie się nie znam, wiem tylko, że wydłuża drogę hamowania, za to skręcać z pedałem hamulca w podłodze można.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2009, 22:43   

Zajc3w, jest dokładnie tak jak piszesz, aby dobrze wymienić płyn hamulcowy należy to zrobić pompą kompensacyjna , takie wymienianie płynu metoda grawitacyjna nic nie daje to jest tylko wymieszanie starego płynu z nowym , jeśli zaś się tyczy systemu ABS to jest on ściśle powiązany z układem hamulcowym a działa na prostej zasadzie w momencie kiedy kolo zaczyna w czasie hamowania się ślizgać (blokowanie kół) pompa ABS odsysa delikatnie ciśnienie z układu hamulcowego (pulsacyjnie) na tyle delikatnie by auto hamowało skutecznie ale nie blokowało kół a co za tym idzie pobiera płyn który jest wspólnym krwiobiegiem ukl hamulcowego i ABS
I powiem to jeszcze raz DOMOWYM SPOSOBEM NIE DA SIĘ WYMIENIĆ PŁYNU HAMULCOWEGO !!!!!!!! ani odpowietrzyć pompy hamulcowej bo na 280% za jakiś czas zostanie zapowietrzona pompa ABS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.