Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skracanie galki automatycznej skrzyni biegow
Autor Wiadomość
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2009, 01:20   Skracanie galki automatycznej skrzyni biegow

Spodobala mi sie galka w nowym GT-R, a nasza fabryczna wyglada jak wyjdz stad, wiec tak:

Potrzebujemy narzynki 8 (taki gwintownik tylko ze odwrotnie)
Pilnik/pila lub szlifierka.
Drut lub gruby nit.
Ostry noz.

Zdejmujemy guzik. Zatrzaski sa na dluzszych bokach. W praktyce trzeba w jeden wsadzic szeroki srubokret i wyrwac do gory jak kapsel.
Odkrecamy srube.
Odcinamy galke.
Sa dwie drogi, ja sie pospieszylem, bo cialem brzeszczotem powoli dookola zeby nie uszkodzic plastikowego rdzenia od guzika.
Jak juz bylem przy koncu to zachcialo mi sie odlamywac i zlamalem bolec.
NIE KLEJCIE GO KROPELKA! zakleilem sobie w ten sposob guzik na OFF, musialem odciac jeszcze 1cm.

Jak sie uda, macie ladny bolczyk ktory sobie zmierzycie i odetniecie w odpowiedzniej odleglosci.
Jak macie pecha, ale wam sie nie chce, utnijcie calosc, wytnijcie wiertlem lub jakims nozem (w scyzoryku mialem dratwe), okolo 1cm w glab metalowego trzpienia ten plastikowy rdzen.
W to powstale 1cm zaglebienie na wymiar wsadzimy grubszy nit albo drut, mniejsza z tym.

Teraż trzeba dosc ladnie spilowac dookola ok 1cm drazka. Przewezic go, a nastepnie nagwintowac.
Ja zaczalem poprostu kombinerkami, ta czescia z zebami. Chwytasz i krecisz, w koncu zedrzesz dosc.
Na szczescie trafil mi sie mechanik Roberta z pneumatycznym frezem.
Gdy dosc przewezimy, gwintujemy 8emka.

Galke skracamy wedle woli, ja mam teraz jakies 5-6 cm.
Polecam dokladnie przeciac ostrym nozem skore naokolo, a potem odsloniety plastik, tak z 1mm ponizej linii skory.
Chromowana ozdobe polecam wyjac, obciac galke, i nabic (ja nabilem i odcialem stozek), zeby galka sie zwezila w srodku.

Wszystko skrecamy do kupy, mozna uzyc kropelke kleju do metalu.

Zalecam tak skrocic galke, zeby w neutralnej pozycji nie byla na styk z podlozem, bo po przechyleniu na sekwencje, krzywizna jest inna i moze sie oprzec bokiem.


_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 27-07-2009, 22:46   

Fakt warto byłoby skrócić u mnie to wygląda jak kawał bata :mrgreen:
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.