Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem gigant....zapala i gasnie
Autor Wiadomość
Cyber2020 
Forumowicz

Auto: mitsubishi 3000gt vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 36
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 27-07-2009, 14:22   problem gigant....zapala i gasnie

witam znowu z malym spamem ale tym razem mnie panika ogarnela:(


wrocilem wczoraj do domciu po kilkunastu kilometrach zrobionych miskiem... dzis przed chwila chcialem ruszyc swoje 4 litery oczywiscie jak przystalo na przyspawanego do pedalow mialo sie to odbyc za pomoca miska no ale....
i tu wlasnie siu urodzil moj problem....
wiec misiek zapala ladnie.... chodzi jakies 2 sek slysze takie pyk (bezposrednio przed odpaleniem czyli gdy przekrecam kluczyk tez slysze to pyk) gdzies przy drazku zmiany biegow i misiek gasnie... i moge operacje powtarzac do nie powiem jakiej pewnie smierci....

mam nadzieje ze ktos wie w czym tkwi problem.... ehh
z czym takim sie pierwszy raz w zyciu spotkalem...

zeby miska wogole zapalic trzeba wcisnac sprzeglo nie wiem czy tak jest w kazym modelu czy tylko moj tak ma
prosze o jakies rady co z tym zrobic .
ps ... sorki za chaotycznie napisanego posta ale jeszcze mi sie rece trzesa :(

[ Dodano: 27-07-2009, 20:34 ]
znalazlem przyczyne robienia PYK.. jest to male zlotawe hmmm no wlasnie nie wiem jak to nazwac pudeleczko znajduje sie na sciance bocznej od strony passa ,mniej wiecej na wysokosci radia. i to wlasnie robi pyk jak przekrecam stacyjke i to po 2 sek robi pyk tez i gasi silnik....
rozlaczylem to cosik i nie robi juz pyk... tylko ze misiek kreci ale zapalic nie zapali...

numer tego to E8T07871 moze mi ktos powiedziec jak to sie fachowo nazywa? to bede wiedzial czego szukac... ehh
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 28-07-2009, 00:23   

Jest to przekaznik od pompy paliwa,nie moge sobie przypomniec jak sie nazywa.
Jak go odlaczysz to pompa nie pracuje.
Skoro gasnie po 2 sek to znaczy ze cos odcina prad,to samo slychac po zgaszeniu silnika po 2 sek ,czyli moze masz cos ze stacyjka,lub gdzies po drodze


W manualu opisuja to jako MFI reley
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-07-2009, 07:53   

ECU odcina. Możliwości są 2:
- nie otrzymuje impulsów z czujnika położenia wałka rozrządu
- ecu nie podaje sygnału wogóle (podczas kręcenia rozrusznikiem, pompa jest włączana "na krótko")
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Cyber2020 
Forumowicz

Auto: mitsubishi 3000gt vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 36
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 28-07-2009, 16:43   

dzieki Udi i Bartek wiem juz cos wiecej dzieki wam.

sprawdzilem jeszcze raz komputer wpialem sie w 1/12 i wyszlo ze ECU jest ok jesli dobrze rozumiem...
a bledy sa takie...
12 air flow sensor
13 intake air temprature sensor
25 barometric presure sensor

te 3 myslem ze sa pod air flow meter podpiete wiec chyba wymiana przeplywki powinna zalac problem ... tylko nie wiem czy mam racje

41 injector to tez juz bylo i o tym ze wtryskiwacz sie przywiesza to wiem... srodki czyszczace w bak z benzyna nie pomogly...

62 induction control valve position sensor.... i teraz pytanie czy ten blad 62 ...czy wlasnie to moze byc odpowiedzalne za to ze pojazd odpala i po chwili gasnie? czy mozna to samemu powymieniac czy musze... ehh szukac mechanika ... w uk to nie bedzie proste:(
Ostatnio zmieniony przez Cyber2020 28-07-2009, 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Daro 
Mitsumaniak


Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 208
Skąd: Stara Miłosna
Wysłany: 28-07-2009, 17:16   

Odnosnie tego sprzegla, to podobno to jest normalne w amerykanskich autach, chodzi o to, zeby nie wjechac nikomu w dupe przy odpalaniu albo nie rozwalic drzwi garazowych (amerykanie :roll: ). U mnie tez to bylo, ale ktos rozlaczyl, to takie dwa kabelki nad pedalami, jak bede przy aucie, to zrobie fotke
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-07-2009, 08:23   

Te błędy + problem ze sterowaniem przekaźnika = klasyczne objawy padaki ECU
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Cyber2020 
Forumowicz

Auto: mitsubishi 3000gt vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 36
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 29-07-2009, 14:13   

Bartek napisał/a:
Te błędy + problem ze sterowaniem przekaźnika = klasyczne objawy padaki ECU



no wlasnie dziwne ze badanie diagnostyczne nie wykazalo bledu ECU pierwsze 3 to przeplywomierz potem wtryskiwacz... no i ta 62,ka...

dzwonilem dzis do serwisu mitsu w UK... za te wszystkie elementy cenia sobie malutka kwote 1300 funtow plus VAT. taniej bedzie kupic drugiego mitsu i poprzekladac reszte zwiesc do PL i sprzedac jako czesc.... chyba ze ktos ma moze dostep na szybko do czesci zamiennych:>


jeszcze jedno czy MFI relay czesto wysiada...? bo w sumie wczesniej jak odpalalem miska to nie slyszalem zeby MFI mi pykal a teraz przed odpaleniem pyka ...po 2 sek od odpalenia robi tez pyk i gasi silnik i po 10 sek po zgaszeniu silnika(samoczynnym) znowu robi pyk...czyli cos tam przelacza.... moze jakies zwarcie dostal i sie nadpalil i moze to jest przyczyna tego ze nie chce misiek chodzic dluzej niz 2 sek???
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-07-2009, 16:51   

nie - napiszę jeszcze raz - masz klasyczne objawy uszkodzonego sterownika wtrysku (popularnie zwanego komputerem lub ECU)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Cyber2020 
Forumowicz

Auto: mitsubishi 3000gt vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 36
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 29-07-2009, 18:18   

Bartek napisał/a:
nie - napiszę jeszcze raz - masz klasyczne objawy uszkodzonego sterownika wtrysku (popularnie zwanego komputerem lub ECU)



ok w takim badz razie musze wymienic ECU? patrzac w manuala jesli ECU jest uszkodzone to powinno przy diagnozowaniu poprzez 1/12 pin ciagle palic diode a normalnie zczytalem bledy... w kazdym badz razie udalo mi sie kupic w PL wszystkie te elementy ktore wykazaly mi blad w czasie sprawdzania...

jeszcze pytanko ECU czyli engine control unit jesli sie nie myle to ta mala serbrna skrzynka pod kierowinca na sciance bocznej tak? bo troche laik jestem i jesli faktycznie to ma byc walniete to moze jeszcze i to dokupie.... ehh
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 29-07-2009, 19:55   

Jezeli ecu walniety to czasem moze pokazywac bledne rzeczy.
Tu masz linka gdzie on jest i jak go wymontowac.
http://www.stealth316.com/2-ecmremoval.htm
Rozkrec go i sprawdz czy kondensatory sie nie rozlecialy,takie 3 czarne (przewaznie),sa na zdjeciach.
Zreszta bylo juz na forum o tym
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
Yanko
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2009, 23:56   

Jeśli masz pojęcie o lutowaniu, to bez bólu poradzisz sobie, a koszty: 2,7 f- kondensatory, 22 f- lutownica. Poszukać na forum (poprzedni post), demontaż 10 min, wylut i wlut 12,3 min, montaż 16 min. Oczywiście z tym czasem to ściema, ale ogólnie łatwizna. Życzę powodzenia. :biggrin:
Sorry, i'm unmember of plug. Y'member, wanted sometime to soldering.
 
 
Cyber2020 
Forumowicz

Auto: mitsubishi 3000gt vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 36
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 06-08-2009, 20:00   

ehh co za kicha:( wstawilem wszytko to co komp pokazywal ze zle....wstawilem sprawne.. i tyle te same bledy ciagle mam...komputer mam w lapie i patrzac na niego ma jakies wycieki ,ale nie pod tymi ......... (nie wiem jak to nazwac )
zalamka bo nawet jesli to wymienie nie bede pewny czy mi pojazd zacznie biegac... siedze w uk to 2x taka zalamka bo bez pojazdu to jak bez nog grrrrrrrr

moze ma ktos na sprzedaz ECU do miska?
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 06-08-2009, 23:36   

A wiec siedzisz w UK, a wlasnie tam jest zaglebie komputerow.Popatrz na ebayu i na pewno znajdziesz.Ja sam wlasnie tam kupowalem,ale ze jestem w lux to przesylka sporo kosztowala.Tak wiec jestes w doborowej sytuacji.Mnie kosztowal ECU do VR4 91 okolo 70 fuli.
A z tych kondensatorow nie musi byc wycieku ,wystarczy ze sa przepalone.
Skoro wsadzasz dobre podzespoly i mimo to bledy sa to wlasnie Ecu wariuje.
A napisz moze czy robisz reset Ecu po zmianie np przeplywki? Poniewaz on zapamietuje bledy i musisz reset zrobic(odlacz minusowa kleme na ponad 10sekund).
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
Cyber2020 
Forumowicz

Auto: mitsubishi 3000gt vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 36
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 06-08-2009, 23:52   

udi napisał/a:
A wiec siedzisz w UK, a wlasnie tam jest zaglebie komputerow.Popatrz na ebayu i na pewno znajdziesz.Ja sam wlasnie tam kupowalem,ale ze jestem w lux to przesylka sporo kosztowala.Tak wiec jestes w doborowej sytuacji.Mnie kosztowal ECU do VR4 91 okolo 70 fuli.
A z tych kondensatorow nie musi byc wycieku ,wystarczy ze sa przepalone.
Skoro wsadzasz dobre podzespoly i mimo to bledy sa to wlasnie Ecu wariuje.
A napisz moze czy robisz reset Ecu po zmianie np przeplywki? Poniewaz on zapamietuje bledy i musisz reset zrobic(odlacz minusowa kleme na ponad 10sekund).


no lukam na ebayu i wszystko ze stanow jest a w UK nic nie moge znalesc:( misiek stoi juz 2 tygodnie i powoli mnie zalamka lapie nie chce brac nastepnego bo ten mnie tu dostarczyl i jakos tak mi fajnie lezy... no i plan byl wielki doprowadzic go do stanu BDB i kozystac z przyjemnosci jaka daje taki pojazd ehh

a co do resetu to musze sie przyznac ze zapomnialem o tym.... a kompa juz wymontowalem ehh jutro wstawie spowrotem pewnie bedzie po resecie bo przed wyciagnieciem klemy poszly w dol zeby czasami nie poszlo jakies przepiecie przy wyciaganiu

no wlasnie nie widze zeby kondenstaroki wylaly ale plytka jakas taka niewyrazna jest... boje kupilbym nawet nowa jesli bedzie w miare rozsadnej cenie (powiedzmy do 500 F) ale mam obawy ze moze to nie bedzie to... chodzi mi o ten MFI relay wczesniej nie slyszalem zeby on pykal przed zapaleniem i po wylaczeniu zaplonu, a teraz wlasnie to robi no i w momecie gdy silnik gasnie to 1 sek przed zgasnieciem silnika( ktore defakto chodzi 2 sek...) tez slychac wlasnie to pyk ...a jeszcze jedno zauwazylem dzis ze w momecie gdy daje zaplon i slysze to pyk gasnie mi podswietlanie radia(orginalne nie zmieniane) moze jakies zwarcie sie zrobilo?
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 07-08-2009, 00:49   

Wiem o czym mowisz ,twierdzac ze ten ci lezy,mam to samo.
Jak wyciagles ecu to juz jest reset,bo chodzi o to zeby go pozbawic pradu na ponad 10sek.
Wsadz go i zobaczymy co bedzie.
Proponuje przelac wszystkie zlacza--wtyczki wd40 zeby dobrzye laczyly.U mnie polowa problemu tkwila wlasnie w tym.
W uk powinienes szukac kompa o numerach MD159964 ,bo oni tylko takie maja i ten wlasnie bedzie chodzil w twin turbo 91-93(wersja usa ma MD159966),ale to w sumie te same.
MFI reley wlasnie powinien tak pykac.
To ze auto chodzi 1sek dluzej niz slyszany "pyk" swiadczy o tym ze pompa napompowala takie cisnienie paliwa w przewody ze wystarczylo to na chodzenie auta przez 1 sek dluzej.

Moim zdaniem,albo ECU albo cos z elektryka i ecu sadzi ze wylaczyles zaplon.
Po prostu sprawdz wszystkie wtyczki jakie znajdziesz czy lacza i przelej je wd40.
zobaczymy jutro
powodzonka
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.