 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Owczar 27-07-2009, 12:27 |
Konserwacja nadwozia |
Autor |
Wiadomość |
jafo2
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 247 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 25-07-2009, 10:16 Konserwacja nadwozia
|
|
|
Witam.
Mam pytanko na temat zabezpieczenia autka przed rdzą.
Podwozie mam zakonserwowane barankiem, ale zauważyłem że w okolicy przedniego pasa pojawiła ruda. Zaczyna jak zawsze od śrub. Chciałbym zadbać o to teraz, a nie jak będzie więcej problemów. Pytanie jest natomiast czym konserwować. Jeśli będę musiał wyczyścić kawałek blachy z rdzy to wypadało by to zamalować. Więc pewnie jakaś farba w kolorze oryginału.
1. Czym czyścić (oczywiście poza papierkiem ściernym czy drucianą szczotką) może jakieś środki w sprayu do usuwania rdzy tam gdzie nie uda się dotrzeć tradycyjnie i zostaną resztki rdzy?
2. Czym odtłuścić przed malowaniem?
3. Czym malować jakaś jedna uniwersalna farba, czy jakiś podkład i farba(najlepiej coś w spreju nie mam sprzętu do malowania)?
4. Konserwacja śrub czym najlepiej, miedź w sprayu wystarczy?
5. Czy zabezpieczać jeszcze dodatkowo czymś, w okolicach śrub, niektórzy walą towot ale nie chce zamienić autka w jeżdżącego gluta .
Prosiłbym o informacje na temat konkretnych produktów, jeśli ktoś dorzuci orientacyjną cenę też się nie obrażę
Z góry dzięki za podpowiedzi. |
_________________ Nie ma to jak miś!!! |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 28-07-2009, 22:03, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 28-07-2009, 21:56
|
|
|
punkt pierwszy - czyścic tylko mechanicznie -żadnych odrdzewiaczy ( są na bazie kwasów .)
Punkt drugi -najpierw zmatować popierem sciernym i odtłuscić rozpuszczalnikiem do farb .Delikatnie nie wcierać tylko lekko przeczć .
Punkt trzeci Podkład -tak zwana minia na wyczyszczoną powieszchnię. Malujemy pedzlem lub pistoletem .Po dobrym wysknieciu tak zwany baranek -jest także w spraju -czyli nie wymaga pędzla ,anisprężarki i pistoletu do malowania ,
punkt czwrty smar miedziowy jest do srub narażonych na wysokie temperatury.Wystarczy dobrze śruby oczyścić i delikatnie pokryć smarem -(smar miedziowy ,smar graitowy lub tak zwany tawot .)Smar tawot nie używ3amy w pobliżu części i uszczelek gumowych bo w jego składzie są związki rozpuszczające gumę
Punkt piąty nie ma takiej potrzeby ale jak chcesz to można prysnąć lakierem bezbarwnym w spraju np do włosów.
Powodzenia . |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 28-07-2009, 22:19
|
|
|
Bezposrednio na rdze ja bym polecil Brunox do miejsc trudno dostepnych wersje w sprayu.
A do malowania wg moich doswiadczen zdaje egzamin tylko chlorokauczuk. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 29-07-2009, 07:45
|
|
|
Miroslaw1305 napisał/a: | punkt pierwszy - czyścic tylko mechanicznie -żadnych odrdzewiaczy ( są na bazie kwasów .)
Punkt drugi -najpierw zmatować popierem sciernym i odtłuscić rozpuszczalnikiem do farb .Delikatnie nie wcierać tylko lekko przeczć .
Punkt trzeci Podkład -tak zwana minia na wyczyszczoną powieszchnię. Malujemy pedzlem lub pistoletem .Po dobrym wysknieciu tak zwany baranek -jest także w spraju -czyli nie wymaga pędzla ,anisprężarki i pistoletu do malowania ,
punkt czwrty smar miedziowy jest do srub narażonych na wysokie temperatury.Wystarczy dobrze śruby oczyścić i delikatnie pokryć smarem -(smar miedziowy ,smar graitowy lub tak zwany tawot .)Smar tawot nie używ3amy w pobliżu części i uszczelek gumowych bo w jego składzie są związki rozpuszczające gumę
Punkt piąty nie ma takiej potrzeby ale jak chcesz to można prysnąć lakierem bezbarwnym w spraju np do włosów.
Powodzenia . |
..."tawot"...czy "towot", bo i z taką wersją nazwy się spotkałem
A Brunoxa też testowałem i również polecam, tylko trzeba to zrobić dokładnie, ja troszkę na skróty i w kolejnym sezonie i tak mi rdza spod lakieru wylazła :/ |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-07-2009, 15:29
|
|
|
Towot. |
|
|
|
 |
jafo2
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 247 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 29-07-2009, 21:13
|
|
|
Dzięki za podpowiedź chłopaki, jak się uda to może przed zlotem się za to zabiorę. |
_________________ Nie ma to jak miś!!! |
|
|
|
 |
|
|