| Cari szarpie, skaczą jej obroty, zamula sie itd... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | siwek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 18 Lis 2007
 Posty: 3382
 Skąd: Kozłów Biskupi
 
 | 
            
               |    Wysłany: 16-04-2008, 17:30   Cari szarpie, skaczą jej obroty, zamula sie itd... |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam instalke LPI Vialle. 
 Objawy:
 - CE świeci sie tylko na gazie i dodatkowo raz pracuje silnik idealnie a raz obroty ciągle skaczą
 - Wskaznik paliwa przy pełnym zbiorniku wskazuje 1 czyli poprawnie tylko ze tak wskazuje az do momentu jak zrobie ok 220km a pózniej opada do około ⅔ i tak zostaje
 - falujące obroty a czasem nawet jakby zachłyśnięcia silnikai spore skoki obrotów czyli chwilowy spadek obrotów do kreski 500 a pozniej skok na 1200 i powolne zejście
 - przy jeżdzie na rownych obrotach czy to 1500, 2000,czy 2500 obr. zaczyna szarpac
 - przy przyspieszaniu raz jest dobrze a czasami wciskajac pedał Cari wcale nie przyśpiesza tylko coś ja muli przez jakis czas a póżniej dostaje jakby kopa i idzie pełna para do przodu
 - jeżeli na postoju delikatnie popukam w pedał gazu tak żeby byla minimalna różnica w obrotak to CE gaśnie ale jak nie bede trzymał wiekszych obrotów to znów sie zapali, tak samo gdy przełącze na gaz w czasie jazdy to aż do postoju CE sie nie zapala
 
 Odczytałem błąd i wyskoczył błąd 41 czyli wtryskiwacze i w związku z tym moje pytanie,
 - jak sprawdzić te wtryskiwacze?
 - czy to sa te same co od paliwa?(chyba nie)
 - jakie ewentualnie kupić i czy zwykły mechanik bedzie potrafił je wymienic czy się udać do serwisu LPI?
 - co w ogóle jest nie tak i jak sobie z tym poradzić żeby nie było tak że pojade do serwisu a oni wynajdą 100 przyczyn i puszczą mnie z torbami
 
 Prosze o porady. Dodam że przepustnica czyszciutka i nauka obrotów nic nie daje
   |  
				| _________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bogas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-04-2008, 20:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na benzynie jeździ normalnie? LPI ma swoje własne wtryski (po drugiej stronie od wtrysków benzynowych w kolektorze dolotowym) sterowane emulatorem o odpowiedniej impedancji. Wtryski benzynowe nie są chyba odłączane, a komputer dostaje emulowany sygnał od sterownika LPI. Proponuję wybrać się na diagnostykę. Najbliższy serwis -  Autowis na Karczewskiej koszt 100 PLN. W razie wykrycia problemu i wykonania naprtawy u nich, możesz negocjować cenę, tylko proponuję patrzeć na ręce i liczyć w PLN to co robią  Za zmasowanie, czyli dorobienie przewodu 20 cm i zalutowanie policzyli sobie 50zł  No, ale znają się wystarczająco na LPI. Ewentualnie serwis w Koninie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siwek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 18 Lis 2007
 Posty: 3382
 Skąd: Kozłów Biskupi
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-04-2008, 21:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | na beznynie tak samo zamula i szarpie przy przyspieszaniu tylko ze nie wskazuje błędu. Dręczy mnie ciągle to że delikatnie popukam w pedał gazu i CE gasnie choć objawy pózniej sa takie same. czy może to byc cos np: kable WN lub padająca sonda? 
 [ Dodano: 24-04-2008, 08:42 ]
 OK
 
 Powiedzcie mi w takim razie co najpierw zrobić, czy podjechać do serwisu LPi nie sprawdzą co jest nie tak z wtryskiwaczami, czy lepiej do dorbego mechanika żeby sprawdził czemu sie muli i zacina?? Przypomne że takie same objawy są i na gazie i na benzynie.
 |  
				| _________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris80   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 11 Sie 2007
 Posty: 727
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-05-2008, 18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | ludzie poratujcie co zrobic jak mi faluja obroty tylko na gazie. Jak staję np. na swiatłach itd. Czy pomoże np. tylko odłączenie aku i ponowne uczenie obrotów. A może to filtr gazu? Macie jakies propozycje co to oże być? Z góry dzieki. |  
				| _________________ Tylko Mitsu
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-05-2008, 22:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak ci na gazie falują to jedź z tym do gazownika  bo to komp od gazu sobie nie radzi  przy założeniu że go w ogóle masz   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sebian   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 30 Lip 2009
 Posty: 1
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-07-2009, 11:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | siwek,Witam Mam identyczny problem ze swoja Carisma 1.8. Na benzynie i LPG takie same objawy szarpania i zamulania. Objawy zwiększają się po nagrzaniu silnika. Możesz podzielić się tym w jaki sposób rozwiązałeś swój problem? Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |