Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Prosszę o pomoc przy przekładce anglika.
Autor Wiadomość
woj-tek 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: WYSZOGRÓD
Wysłany: 02-08-2009, 10:19   [2.5 TD] Prosszę o pomoc przy przekładce anglika.

Witam ponownie jestem tu nowy iproszę o pomoc podczas przekładki anglika . Ja też bede opisywał swoje prace i dokumentował zdjeciami . Na poczatek pytanko kupiłem przekładnię od pajero1 podobno trzeba przerobić wąs czy ktos to robił ? Czy jest jakaś szansa zamienić lewarki zmiany biegów i reduktora. Mam taki jeszcze problem że w terenie nie zawsze wchodzi wsteczny ale jak stoje na równym to ok.
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-08-2009, 19:05   

Jeżeli chcesz zrobić pełną przekładkę dobrze to zbierz następujące elementy z europejczyka:

-Wiązki kabli (wszystkie)
-układ wentylacji
-deskę rozdzielczą
-przednią gródź
-kompletne mocowanie deski rozdzielczej
-kompletny układ kierowniczy od poziomu przekładni
-w wypadku elektrycznych szyb tapicerkę obu drzwi przednich
-reflektory przednie
-Przewody podciśnienia, hamulcowe, sprzęgła
-linki pokrywy wlewu paliwa i otwierania przedniej klapy
-pas wlotów zewnętrznych razem z mechanizmem wycieraczek

jak masz klimę
większość przewodów i wszystko co w kabinie

jak gnębią cię drążki to jeszcze:
-skrzynia+reduktor
-plastiki osłony kanału centralnego

Nie wiem jak z ręcznym, ale na pewno plastiki oraz możliwe że cały mechanizm rączki ręcznego.

a do pełnej przekładki dochodzi jeszcze
-licznik szybkości
-w pewnych przypadkach przełączniki przy kierownicy (jak masz kierunki po prawej a wycieraczki po lewej)

A jak chcemy perfekcji to:
-rama z numerem europejskim
-komplet tabliczek do tej ramy
d-okumentacja.

No i na pewno jeszcze sporo innych drobiazgów

Więc optimum to kupić podobne autko z skasowanym silnikiem, zawieszeniem i budą i naprawić go częściami z anglika :P

Osobiście wracam niedługo do Polski, ale przekładki robić nie mam zamiaru, wole jeździć na rejestracji z UK - bo jak już się zorientowałem da się bez problemu, a dodatkowe koszty z tym związane i tak nigdy nie przekroczą kosztów przekładki
Ostatnio zmieniony przez Mighn 02-08-2009, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
woj-tek 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: WYSZOGRÓD
Wysłany: 02-08-2009, 19:55   

panowie macie 100% racji . ale ja zrobie tak wymienie tylko kolumnę kierowniczą za 450 zł . ale bede miał auto o realnym przebiegu 140 tyś km zawiezenie i układ kierowniczy w bardzo dobrym stanie nowe opony el szyby, super select , tylne szyby rozsuwane szyber dach łącznie około 6 tys zł z samochodem . a u nas to można kupić padło z rozwalonym zawieszeniem pękniętą głowicą i łysymi oponami za minimum dwa razy tyle. a jeśli wiecie to wypas na anglię zawsze był dużo lepszy.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 02-08-2009, 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-08-2009, 20:20   

Dobrze mój poprzednik prawi. Nie dasz rade zmienić wąsa bo wąs od II ma większą średnicę sworznia. Po za tym aby przekładnie zamotywać od I to musisz otwory przewiercić w ramie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 02-08-2009, 21:28   

Jesli masz tego anglika zarejestrowanego na siebie to ja bym na twoim miejscu nic nie robil. Oplac OC i/lub AC w Aliantz albo innej ubezpieczalni i jezdzij na angielskich blachac. Mozesz raz w roku zrobic sobie wycieczke do angli i zrobic mot albo tymczasowe dopuszczenie w polsce. Oczywiscie w anglii ono bedzie nie wazne. Ja tak jezdzilem omega na angieslich blachach oplacalem wlasnie w Aliantz w katowicach, byc moze Axa tez ci ubezpieczy, pozatym jeszcze jakas inna firma chciala ale miala stawke z kosmosu, PZU, Varta, Hestia itp. nawet nie pytaj bo nie ubezpieczaja. Jakbys dorwal irlandczyka to masz przeglady raz na 2 lata
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-08-2009, 10:53   

woj-tek napisał/a:
panowie macie 100% racji . ale ja zrobie tak wymienie tylko kolumnę kierowniczą za 450 zł . ale bede miał auto o realnym przebiegu 140 tyś km zawiezenie i układ kierowniczy w bardzo dobrym stanie nowe opony el szyby, super select , tylne szyby rozsuwane szyber dach łącznie około 6 tys zł z samochodem . a u nas to można kupić padło z rozwalonym zawieszeniem pękniętą głowicą i łysymi oponami za minimum dwa razy tyle. a jeśli wiecie to wypas na anglię zawsze był dużo lepszy.


Jak wymienisz wszystko co jest niezbędne do przekładki, nawet zakładając że robisz partolenie nie robotę (cięcie deski rozdzielczej, spawanie grodzi, sztukowanie kabli, motanie z układem kierowniczym, sztukowanie przewodów hamulcowych i inne takie masakry) okaże się że za koszty przekładki kupisz w PL pajerke zabitą w terenie i nie do naprawy, na bazie której można zrobić profesjonalną piękną przekładkę... niestety sama operacja przekładki to budowanie 20% auta od nowa i czy tego chcesz czy nie, nie da się tego obejść, bo nie dość że auto nie ma szans na przegląd, to dodatkowo jedyne co w nim będziesz robić to wiecznie w nim grzebać i naprawiać awarie poprzekładkowe.

pomyśl o takich "drobiazgach":

- Jak wymienisz tylko kierownice, to kto będzie wciskać pedały?
- Na liczniki będziesz ziorał w bok, bo zostaną przed pasażerem?
-Czy zawsze będziesz mieć pasażera który będzie sterował twoimi "wypaśnymi" el. szybami?
-Czy lubisz w trasie czuć dym kabli spod deski? lub co chwile tracić jakiś kawałek elektryki?
-Czy lubisz wieczne wpadanie różnych elementów w wibracje, skrzypienie tapicerki?
-Czy odważysz się jechać autem na sztukowanym układzie hamulcowym?
-Czy chcesz pójść w nocy na czołówkę, bo oślepisz auto z naprzeciwka?
-Czy lubisz mieć w deszczu widok przez 1/2 szyby, bo masz odwrotnie wycieraczki?
-Czy lubisz auto bez wentylacji (szczególnie przy zaparowanej szybie)?
-Czy ciekawi cię jazda zygzakiem na motanym garażowo układzie kierowniczym?

takich pytań znalazł bym jeszcze bardzo dużo, sam sobie je zadawałem parę miesięcy temu, jak studiowałem możliwość przekładki w swoim, i wynik analizy jest banalnie prosty:

Przekładka pajerki NIE OPŁACA SIĘ! do zrobienia przekładki dobrze, tak żeby z "wypas" auta nie został jeżdżący złom trzeba mieć przygotowane MINIMUM 4tyś zł + maaasa roboty (równowartość spokojnie 2-3 tyś zł u mechanika) - a za 12tyś zł kupisz już w PL całkiem przyzwoite autko...


PS.: Chyba że chcesz motać auto typowo do Off-roadu, i z góry zakładasz że rozbierasz go na części pierwsze, modyfikujesz od podstaw i składasz na nowo - w takim przypadku sama przekładka to będzie pikuś, nawet jej w natłoku innych problemów nie zauważysz :)
 
 
woj-tek 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: WYSZOGRÓD
Wysłany: 04-08-2009, 20:47   

właśnie wyjąłem, silnik ,deskę ,serwo i pedały moze ktoś ma jakiś schemat jak rozplanować otwory w grodzi na serwo i sprzegło. Słyszałem o jakiś szablonach ale nic nie znalazłem .
 
 
 
woj-tek 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: WYSZOGRÓD
Wysłany: 04-08-2009, 22:54   

Bardzo dziękuje jutro jeszcze będę miał możliwość obejrzenia na samochodzie jak mi to nie wystarczy to chętnie pojadę do Ciebie . byłbym wdzięczny za kilka zdjęć ściany grodziowej od strony kierowcy .Mója adtes e-mail to wp1@tlen.pl. Może jest mozliwość odkupić wycinek z tej karoserii.
 
 
 
woj-tek 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: WYSZOGRÓD
Wysłany: 05-08-2009, 07:54   

mam jescze jedno pytanko gdzie są numery na ramie.
 
 
 
woj-tek 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: WYSZOGRÓD
Wysłany: 08-08-2009, 00:01   

właśnie roboty maja się ku końcowi elekktryka zajęła mi dziś cały dzień mam nadzieję że wszystko będzie działać jeśli będe miał kłopoty to znów was poproszę o pomoc.

[ Dodano: 08-08-2009, 00:06 ]
zbyszekm2 napisał/a:
Dobrze mój poprzednik prawi. Nie dasz rade zmienić wąsa bo wąs od II ma większą średnicę sworznia. Po za tym aby przekładnie zamotywać od I to musisz otwory przewiercić w ramie.



aby załozyc przekładnię od 1 nie trzeba wiercić żadnych otworów bo wszystko pasuje trzeba tylko 5mm wydłużyć wąs .
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-08-2009, 00:15   

jeśli przekładnia jest z przed 90 roku to trzeba, jeśli po 90 roku, to rzeczywiście nie trzeba wiercić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
woj-tek 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: WYSZOGRÓD
Wysłany: 08-08-2009, 00:15   

i dodaję że nie taki diabeł straszny jak go malują Pajerko robie dla siebie i czs przekladki mi sie wydłuzył o walkę z korozją ale cała robota do dziś zajęła mi 5 dni z wyjeciem silika i zmianą sprzęgła. jutro mnie nie ma myślę że jeszcze jakies dwa trzy dni pracy i bedzie po kłopocie .

[ Dodano: 08-08-2009, 00:17 ]
Zbyszku jak mozesz to napisz jak ominąć immobilizer i który moduł jest za niego odpowiedzialny.
 
 
 
dymek1000 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 30-09-2009, 18:08   

Witam,

Niedawno skończyłem przerabiać swojego pajeraka. całkowity koszt jaki poniosłem to 1500zł

Kupiłem:
-przekładnie kierowniczą
-przewody od wspomagania, hamulców itp..
-reflektory
-szkiełka lusterek


Jedyne czego jeszcze nie przerobiłem to, drążki kierunkowskazów i wycieraczek. Ale jest to do zrobienia, bez konieczności kupowania od europejczyka.

Można? Można

Przerabianie wiązki zajęło mi 1 dzień........ trochę się nalutowałem, ale szybciej na tym wyszedłem, niż miałbym szukać gotowej. Najwięcej czasu zajęło mi spawanie deski rozdzielczej. Ale kilka godzin wprawy i każdy byłby w stanie to zrobić...no i trzeba mieć spawarkę do plastiku....koszt 500zł

Jak będziecie zainteresowani chętnie podzielę się wszystkimi informacjami na ten temat.

Trzeba wierzyć w siebie i iść do przodu:) Kilka miesięcy temu chłopaki z forum wątpili, że mi się to uda tak tanim kosztem. A i jakość też nie jest najgorsza.... załączam zdjęcia.

http://www.fotosik.pl/pok...e67ccd2fb0.html

http://www.fotosik.pl/pok...e38410d2b7.html
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2009, 21:40   

Ja swojego zostawiam bez przekładki, kamerę i monitorek LCD już mam (do zamocowania podglądu lewej strony przy wyprzedzaniu) :twisted: pewnie zmienię reflektory, żeby nie jeździć ciągle z naklejkami no i raz w roku wyprawa do kraju robiącego przegląd anglików - i to na tyle :) , obecne ubezpieczenie graniczne można kupić na 12 miesięcy, i nawet nie kosztuje jakoś koszmarnie, więc decyzja jest jedyna :)
 
 
pajerak 
Forumowicz
pajerak


Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 70
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-10-2009, 18:13   

nie wiem jak w Pajero I ale w II na ścianie grodziowej masz zaznaczone punkty do zamontowania mocowań !!! Ja przekładałem anglika ale miałem drugiego na części !!! Pozdro !!!
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.