[2.5 TD] Prosszę o pomoc przy przekładce anglika. |
Autor |
Wiadomość |
woj-tek
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: WYSZOGRÓD
|
Wysłany: 02-08-2009, 10:19 [2.5 TD] Prosszę o pomoc przy przekładce anglika.
|
|
|
Witam ponownie jestem tu nowy iproszę o pomoc podczas przekładki anglika . Ja też bede opisywał swoje prace i dokumentował zdjeciami . Na poczatek pytanko kupiłem przekładnię od pajero1 podobno trzeba przerobić wąs czy ktos to robił ? Czy jest jakaś szansa zamienić lewarki zmiany biegów i reduktora. Mam taki jeszcze problem że w terenie nie zawsze wchodzi wsteczny ale jak stoje na równym to ok. |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-08-2009, 19:05
|
|
|
Jeżeli chcesz zrobić pełną przekładkę dobrze to zbierz następujące elementy z europejczyka:
-Wiązki kabli (wszystkie)
-układ wentylacji
-deskę rozdzielczą
-przednią gródź
-kompletne mocowanie deski rozdzielczej
-kompletny układ kierowniczy od poziomu przekładni
-w wypadku elektrycznych szyb tapicerkę obu drzwi przednich
-reflektory przednie
-Przewody podciśnienia, hamulcowe, sprzęgła
-linki pokrywy wlewu paliwa i otwierania przedniej klapy
-pas wlotów zewnętrznych razem z mechanizmem wycieraczek
jak masz klimę
większość przewodów i wszystko co w kabinie
jak gnębią cię drążki to jeszcze:
-skrzynia+reduktor
-plastiki osłony kanału centralnego
Nie wiem jak z ręcznym, ale na pewno plastiki oraz możliwe że cały mechanizm rączki ręcznego.
a do pełnej przekładki dochodzi jeszcze
-licznik szybkości
-w pewnych przypadkach przełączniki przy kierownicy (jak masz kierunki po prawej a wycieraczki po lewej)
A jak chcemy perfekcji to:
-rama z numerem europejskim
-komplet tabliczek do tej ramy
d-okumentacja.
No i na pewno jeszcze sporo innych drobiazgów
Więc optimum to kupić podobne autko z skasowanym silnikiem, zawieszeniem i budą i naprawić go częściami z anglika
Osobiście wracam niedługo do Polski, ale przekładki robić nie mam zamiaru, wole jeździć na rejestracji z UK - bo jak już się zorientowałem da się bez problemu, a dodatkowe koszty z tym związane i tak nigdy nie przekroczą kosztów przekładki |
Ostatnio zmieniony przez Mighn 02-08-2009, 19:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
woj-tek
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: WYSZOGRÓD
|
Wysłany: 02-08-2009, 19:55
|
|
|
panowie macie 100% racji . ale ja zrobie tak wymienie tylko kolumnę kierowniczą za 450 zł . ale bede miał auto o realnym przebiegu 140 tyś km zawiezenie i układ kierowniczy w bardzo dobrym stanie nowe opony el szyby, super select , tylne szyby rozsuwane szyber dach łącznie około 6 tys zł z samochodem . a u nas to można kupić padło z rozwalonym zawieszeniem pękniętą głowicą i łysymi oponami za minimum dwa razy tyle. a jeśli wiecie to wypas na anglię zawsze był dużo lepszy. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 02-08-2009, 21:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-08-2009, 20:20
|
|
|
Dobrze mój poprzednik prawi. Nie dasz rade zmienić wąsa bo wąs od II ma większą średnicę sworznia. Po za tym aby przekładnie zamotywać od I to musisz otwory przewiercić w ramie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 02-08-2009, 21:28
|
|
|
Jesli masz tego anglika zarejestrowanego na siebie to ja bym na twoim miejscu nic nie robil. Oplac OC i/lub AC w Aliantz albo innej ubezpieczalni i jezdzij na angielskich blachac. Mozesz raz w roku zrobic sobie wycieczke do angli i zrobic mot albo tymczasowe dopuszczenie w polsce. Oczywiscie w anglii ono bedzie nie wazne. Ja tak jezdzilem omega na angieslich blachach oplacalem wlasnie w Aliantz w katowicach, byc moze Axa tez ci ubezpieczy, pozatym jeszcze jakas inna firma chciala ale miala stawke z kosmosu, PZU, Varta, Hestia itp. nawet nie pytaj bo nie ubezpieczaja. Jakbys dorwal irlandczyka to masz przeglady raz na 2 lata |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-08-2009, 10:53
|
|
|
woj-tek napisał/a: | panowie macie 100% racji . ale ja zrobie tak wymienie tylko kolumnę kierowniczą za 450 zł . ale bede miał auto o realnym przebiegu 140 tyś km zawiezenie i układ kierowniczy w bardzo dobrym stanie nowe opony el szyby, super select , tylne szyby rozsuwane szyber dach łącznie około 6 tys zł z samochodem . a u nas to można kupić padło z rozwalonym zawieszeniem pękniętą głowicą i łysymi oponami za minimum dwa razy tyle. a jeśli wiecie to wypas na anglię zawsze był dużo lepszy. |
Jak wymienisz wszystko co jest niezbędne do przekładki, nawet zakładając że robisz partolenie nie robotę (cięcie deski rozdzielczej, spawanie grodzi, sztukowanie kabli, motanie z układem kierowniczym, sztukowanie przewodów hamulcowych i inne takie masakry) okaże się że za koszty przekładki kupisz w PL pajerke zabitą w terenie i nie do naprawy, na bazie której można zrobić profesjonalną piękną przekładkę... niestety sama operacja przekładki to budowanie 20% auta od nowa i czy tego chcesz czy nie, nie da się tego obejść, bo nie dość że auto nie ma szans na przegląd, to dodatkowo jedyne co w nim będziesz robić to wiecznie w nim grzebać i naprawiać awarie poprzekładkowe.
pomyśl o takich "drobiazgach":
- Jak wymienisz tylko kierownice, to kto będzie wciskać pedały?
- Na liczniki będziesz ziorał w bok, bo zostaną przed pasażerem?
-Czy zawsze będziesz mieć pasażera który będzie sterował twoimi "wypaśnymi" el. szybami?
-Czy lubisz w trasie czuć dym kabli spod deski? lub co chwile tracić jakiś kawałek elektryki?
-Czy lubisz wieczne wpadanie różnych elementów w wibracje, skrzypienie tapicerki?
-Czy odważysz się jechać autem na sztukowanym układzie hamulcowym?
-Czy chcesz pójść w nocy na czołówkę, bo oślepisz auto z naprzeciwka?
-Czy lubisz mieć w deszczu widok przez 1/2 szyby, bo masz odwrotnie wycieraczki?
-Czy lubisz auto bez wentylacji (szczególnie przy zaparowanej szybie)?
-Czy ciekawi cię jazda zygzakiem na motanym garażowo układzie kierowniczym?
takich pytań znalazł bym jeszcze bardzo dużo, sam sobie je zadawałem parę miesięcy temu, jak studiowałem możliwość przekładki w swoim, i wynik analizy jest banalnie prosty:
Przekładka pajerki NIE OPŁACA SIĘ! do zrobienia przekładki dobrze, tak żeby z "wypas" auta nie został jeżdżący złom trzeba mieć przygotowane MINIMUM 4tyś zł + maaasa roboty (równowartość spokojnie 2-3 tyś zł u mechanika) - a za 12tyś zł kupisz już w PL całkiem przyzwoite autko...
PS.: Chyba że chcesz motać auto typowo do Off-roadu, i z góry zakładasz że rozbierasz go na części pierwsze, modyfikujesz od podstaw i składasz na nowo - w takim przypadku sama przekładka to będzie pikuś, nawet jej w natłoku innych problemów nie zauważysz |
|
|
|
 |
woj-tek
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: WYSZOGRÓD
|
Wysłany: 04-08-2009, 20:47
|
|
|
właśnie wyjąłem, silnik ,deskę ,serwo i pedały moze ktoś ma jakiś schemat jak rozplanować otwory w grodzi na serwo i sprzegło. Słyszałem o jakiś szablonach ale nic nie znalazłem . |
|
|
|
 |
woj-tek
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: WYSZOGRÓD
|
Wysłany: 04-08-2009, 22:54
|
|
|
Bardzo dziękuje jutro jeszcze będę miał możliwość obejrzenia na samochodzie jak mi to nie wystarczy to chętnie pojadę do Ciebie . byłbym wdzięczny za kilka zdjęć ściany grodziowej od strony kierowcy .Mója adtes e-mail to wp1@tlen.pl. Może jest mozliwość odkupić wycinek z tej karoserii. |
|
|
|
 |
woj-tek
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: WYSZOGRÓD
|
Wysłany: 05-08-2009, 07:54
|
|
|
mam jescze jedno pytanko gdzie są numery na ramie. |
|
|
|
 |
woj-tek
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: WYSZOGRÓD
|
Wysłany: 08-08-2009, 00:01
|
|
|
właśnie roboty maja się ku końcowi elekktryka zajęła mi dziś cały dzień mam nadzieję że wszystko będzie działać jeśli będe miał kłopoty to znów was poproszę o pomoc.
[ Dodano: 08-08-2009, 00:06 ]
zbyszekm2 napisał/a: | Dobrze mój poprzednik prawi. Nie dasz rade zmienić wąsa bo wąs od II ma większą średnicę sworznia. Po za tym aby przekładnie zamotywać od I to musisz otwory przewiercić w ramie. |
aby załozyc przekładnię od 1 nie trzeba wiercić żadnych otworów bo wszystko pasuje trzeba tylko 5mm wydłużyć wąs . |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-08-2009, 00:15
|
|
|
jeśli przekładnia jest z przed 90 roku to trzeba, jeśli po 90 roku, to rzeczywiście nie trzeba wiercić. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
woj-tek
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: WYSZOGRÓD
|
Wysłany: 08-08-2009, 00:15
|
|
|
i dodaję że nie taki diabeł straszny jak go malują Pajerko robie dla siebie i czs przekladki mi sie wydłuzył o walkę z korozją ale cała robota do dziś zajęła mi 5 dni z wyjeciem silika i zmianą sprzęgła. jutro mnie nie ma myślę że jeszcze jakies dwa trzy dni pracy i bedzie po kłopocie .
[ Dodano: 08-08-2009, 00:17 ]
Zbyszku jak mozesz to napisz jak ominąć immobilizer i który moduł jest za niego odpowiedzialny. |
|
|
|
 |
dymek1000
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 30-09-2009, 18:08
|
|
|
Witam,
Niedawno skończyłem przerabiać swojego pajeraka. całkowity koszt jaki poniosłem to 1500zł
Kupiłem:
-przekładnie kierowniczą
-przewody od wspomagania, hamulców itp..
-reflektory
-szkiełka lusterek
Jedyne czego jeszcze nie przerobiłem to, drążki kierunkowskazów i wycieraczek. Ale jest to do zrobienia, bez konieczności kupowania od europejczyka.
Można? Można
Przerabianie wiązki zajęło mi 1 dzień........ trochę się nalutowałem, ale szybciej na tym wyszedłem, niż miałbym szukać gotowej. Najwięcej czasu zajęło mi spawanie deski rozdzielczej. Ale kilka godzin wprawy i każdy byłby w stanie to zrobić...no i trzeba mieć spawarkę do plastiku....koszt 500zł
Jak będziecie zainteresowani chętnie podzielę się wszystkimi informacjami na ten temat.
Trzeba wierzyć w siebie i iść do przodu:) Kilka miesięcy temu chłopaki z forum wątpili, że mi się to uda tak tanim kosztem. A i jakość też nie jest najgorsza.... załączam zdjęcia.
http://www.fotosik.pl/pok...e67ccd2fb0.html
http://www.fotosik.pl/pok...e38410d2b7.html |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-09-2009, 21:40
|
|
|
Ja swojego zostawiam bez przekładki, kamerę i monitorek LCD już mam (do zamocowania podglądu lewej strony przy wyprzedzaniu) pewnie zmienię reflektory, żeby nie jeździć ciągle z naklejkami no i raz w roku wyprawa do kraju robiącego przegląd anglików - i to na tyle , obecne ubezpieczenie graniczne można kupić na 12 miesięcy, i nawet nie kosztuje jakoś koszmarnie, więc decyzja jest jedyna |
|
|
|
 |
pajerak
Forumowicz pajerak

Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 70 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-10-2009, 18:13
|
|
|
nie wiem jak w Pajero I ale w II na ścianie grodziowej masz zaznaczone punkty do zamontowania mocowań !!! Ja przekładałem anglika ale miałem drugiego na części !!! Pozdro !!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
|