Luz na półosi. |
Autor |
Wiadomość |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 27-11-2007, 12:12 Luz na półosi.
|
|
|
Wali mi na dziurach zawieszenie (lewa strona).
Sprawdziłem że to luz na półosi, a konretnie luz lewo - prawo.
Stuk dochodzi z przegubu elastycznego zewnetrznego.
Nie ma luzu przy obrotowym ruchu półosią.
Czy jest możliwa jakaś regulacja tego luzu czy tez przegub kwalifikuje sie do wymiany?
[Lancer 1991 sedan] |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 22:10
|
|
|
Zużyty przegub napędowy (zewnętrzny) objawia światu swój koniec coraz głośniejszym trykaniem przy silniejszych skrętach kierownicą. Podczas jazdy na wprost i na dziurach siedzi cicho i udaje że jest dobry. Czy jesteś pewien sprawności amortyzatora i sworznia kulistego na końcu wahacza? |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 28-11-2007, 13:24
|
|
|
Mam świeżo wymienione wszystkie gumowe el. wahacza.
Co do amora to niespodziewam się aby aż tak walił ale...
A przegub nie tryka na skręcie. Stuka tak jak pisałem przy ruszaniu półosią lewo <->prawo. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-11-2007, 15:53
|
|
|
gondoljerzy napisał/a: | Zużyty przegub napędowy (zewnętrzny) objawia światu swój koniec coraz głośniejszym trykaniem przy silniejszych skrętach kierownicą. Podczas jazdy na wprost i na dziurach siedzi cicho i udaje że jest dobry | Nieprawda słyszałem na własne uszy totalnie zużyty przegub zewnętrzny, który strasznie strzelał podczas ruszania na wprost. Auto Honda Civic 1.5. |
|
|
|
 |
dyzio007 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 19:56
|
|
|
zobacz czy jest wpieta w skrzynie ta polos poniewaz tylko w momecie wyskoczenia ze skrzyni moze miec luz w innym wypadku nie ma mowy zeby sie ruszala. jeden przegub trzyma ja sztywno <-> drugi daje mozliwosc pracy. |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 29-11-2007, 10:02
|
|
|
dyzio007 napisał/a: | zobacz czy jest wpieta w skrzynie ta polos poniewaz tylko w momecie wyskoczenia ze skrzyni moze miec luz w innym wypadku nie ma mowy zeby sie ruszala. jeden przegub trzyma ja sztywno <-> drugi daje mozliwosc pracy. |
Czyli co? Dobić - dopchnąć w stronę skrzyni na max? |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-11-2007, 15:51
|
|
|
Na moje oko jest to luz jaki czujesz to luz na zabezpieczeniu przegubu zewnętrznego przed wypięciem z półosi i tym bym się wogóle nie przejmował.
A sworzeń, tuleje wahacza, łącznik stabilizatora, gumka stabilizatora sprawdzone? |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 29-11-2007, 16:25
|
|
|
josie napisał/a: |
A sworzeń, tuleje wahacza, łącznik stabilizatora, gumka stabilizatora sprawdzone? |
Wszystko świerzyzna.
Max 3kkm. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
dyzio007 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2007, 17:57
|
|
|
zobacz jak to wyglada powinno byc widac jak wyglada przegob skrzynia moze zmielilo zabezpieczenie an pol osi i sie troszke wysunel?? |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2007, 00:58
|
|
|
daj sobie spokój z półosią i sprawdź jeszcze łożysko amortyzatora. A druga rzecz wymiana wszystkich elementów gumowych nie oznacza ze sworzeń, łącznik i końcówke masz "świerzyzna". |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-08-2009, 08:23
|
|
|
Galant EA.
Robię sobie zawieszenie, zdemontowany amortyzator, łączniki, końcówki drążka kier. I wykryłem luzy na półosiach. Niezbyt duże, ale jak ruszam półosią to się lekko tłucze. Góra/dół niewielkie, większe w osi - czyli na kierunku wciskającym/wyciskającym ze skrzyni.
1) obiło mi się, że delikatny luz na półosi jest normalną rzeczą - prawda li to ?
2) czy zamiana półosi stronami coś może pomóc ? ktoś na forum pisał o tym (akurat odnośnie podskakiwania kół przy ruszaniu)
3) demontaż półosi i przegubu to bardzo skomplikowana sprawa ? |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-08-2009, 12:06
|
|
|
Luzy wzdłużne to normalna sprawa. Poprzeczne już nie koniecznie. Poprzeczne już gorzej, ale jeśli nie czuć drgań podczas jazdy i podczas jazdy nic nie wali, to bym odpuścił. |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-08-2009, 12:14
|
|
|
Podobnie mam u siebie w Colcie. Z tym że wali mi prawa strona przy pokonywaniu nierówności... Wszystko zostało wyeliminowane, za wyjątkiem przegubu właśnie oraz wspomnianego łożyska amortyzatora.
Na dniach zaopatruję się w półośkę, po wymianie dam znać czy tłuczenie ustąpiło. Jak nie, zostaje łożysko amorka. |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
|