| 
		[MSS 1.3] [SILNIK] Syndrom diesla | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 KAWA  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: MSS 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 17 Skąd: LU 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2009, 09:46   [MSS 1.3] [SILNIK] Syndrom diesla
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Powitac.
 
 
Maly mis ma maly problem. Nazwalem to syndromem diesla.
 
Wygląda to tak ze generalnie wszytko cacy a na wolnych obrotach silnik klekocze jak diesel. Dodam ze mrozy nie maja z tym nic wspólnego bo klekotal jeszcze jak bylo cieplo. Nie przypominam sobie zeby wczesniej cos takiego bylo slychac. Nie jest to straszne klekotanie ale wyrazne. Troszke mnie to martwi i chyba czas cos z tym zrobic.
 
 
Auto to MSS 1,3 GLX 99 r.
 
Macie jakis pomysl co to? no i gdzie udac sie zeby to sprawdzili w Lublinie ?
 
 
A i jeszcze moze ma ktoś na zbyciu zaglówki tylnej kanapy do MSS w miare tanio kolor nie istotny ?
 
 
dzieki za wszytkie wskazówki. | 
             
						
				_________________ KAWA. | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez cns80 19-11-2009, 09:51, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kolysm  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: MSS 1.9DiD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Górnicza 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2009, 10:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jaki odgłos jest tego klekotu? Może masz nie szczelny tłumik i dlatego go bardziej słychać? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KAWA  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: MSS 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 17 Skąd: LU 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2009, 11:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no wlasnie taki zaworowy - nie chcialem nic sugerować ale to ewidentnie silnik
 
moglo sie cos rozregulować? 
 
zawory lub cos cos co moze klekotac ? | 
             
						
				_________________ KAWA. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 misiek-misiek  		  
		 
         Mitsumaniak Kawosz :)
  
  
                  Auto: MSS; N16 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2009, 12:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeżeli ten klekot cichnie po nagrzaniu silnika to zaworki. Nie wyregulujesz bo są regulowane hydraulicznie. Też tak mam w swoim przy zimnym rozruchu, ale to trwa jakieś kilkanaście sekund i przestaje. A poza tym te typy tak mają    
 
P.S. Bo możesz słyszeć takie ciche cykanie po otwarciu maski, ale to normalne, bo to wtryskiwacze paliwa. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KAWA  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: MSS 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 17 Skąd: LU 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2009, 12:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no wlasnie i tu pojawia sie sedno sparay
 
 
klekotanie na moj gust jest zaworowe 
 
zawory regulowane hydraulicznie a klekotanie pojawia sie tylko na wolnych obrotach przez caly czas (olej jest stan max) jezeli dodam gazu juz przy 1,5 tys obrotow juz nie jest slyszalne 
 
 
wtryskiwacze jak napisales cykaja a ta gadzina klekocze ;0)
 
 
i to wszytko gryzie sie z moim pojeciem o mechanice     | 
             
						
				_________________ KAWA. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cns80  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa łajza
  
  
                  Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remki3 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2009, 14:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | misiek 1,3 z 99 r. ma hydrauliczne popychacze? Sprawdź, ja u siebie regulowałem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cns80  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa łajza
  
  
                  Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2009, 14:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | remki3 napisał/a: | 	 		  | misiek 1,3 z 99 r. ma hydrauliczne popychacze? | 	   Też mi nie grało, bo to zmodyfikowany 4G13    | 
             
						
				_________________
   Staram się pisać poprawnie po polsku. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 misiek-misiek  		  
		 
         Mitsumaniak Kawosz :)
  
  
                  Auto: MSS; N16 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2009, 14:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | misiek-misiek napisał/a: | 	 		  | Nie wyregulujesz bo są regulowane hydraulicznie. | 	  
 
 	  | remki3 napisał/a: | 	 		  | misiek 1,3 z 99 r. ma hydrauliczne popychacze? Sprawdź, ja u siebie regulowałem. | 	  
 
 	  | Cytat: | 	 		  Też mi nie grało, bo to zmodyfikowany 4G13    | 	  
 
Przepraszam, przepraszam, przepraszam                        
 
Moja wina, coś mi się samochodziki z VAGiem popierniczyły    
 
Za dużo czasu przy kompie spędzam a nie w garażu            
 
Mam nadzieję, że nie zostanę potępiony     Obiecuje poprawę    i pójdę jednak w swoim wyregulować. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vaciok  		  
		 
         Forumowicz vaciok
  
  
                  Auto: MSS 1.3 1999r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 76 Skąd: tarnowskie góry 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2009, 17:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Luz zaworów w MSS 1.3 zaleca się sprawdzać co 15 -20 tyś. km.
 
Luz zaworu ssącego 0,25.
 
Luz zaworu wydechowego 0,30.
 
Tak gdzieś wyczytałem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KAWA  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: MSS 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 17 Skąd: LU 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-01-2009, 06:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pieknie dziekuje za odzew
 
 
moral regulowac i basta ;0) tak sie zrobi i juz.
 
jest juz lokalny znachor namieżony i kolo poniedzialku sie udam 
 
 
dzieki | 
             
						
				_________________ KAWA. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gm49  		  
		 
         Nowy Forumowicz maly
  
                  Auto: Mitsubishi space star 1.3 200r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Piła 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-08-2009, 08:56   Stukacące zawory
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               KAWA, 
 
Witam! jestem od dzisiaj na forum. i jeszcze nie bardzo wiem jak się poruszać.
 
Też mi stukają od czasu do czasu popychacze.Z tego co się oriętuje,to do roku 09.2000 były głowice z potychaczami regulowanymi mechanicznie od 09.2000 (FAMILY) miały już popychacze regulowane hydraulicznie.Chodzi o silnik 1.3  60KW z dwoma katalizatotami i dwoma sondami lambda. EURO 3. Czy ktoś już rozbierał taką głowicę i wie ile jest popychaczy. Czy miałeś już u mechanika i co z tego wyszło:o | 
             
						
				_________________ maly | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maniek80  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Space Star 1.3 1999 
                  Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-08-2009, 22:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ZAWORY REGULUJEMY NA CIEPŁYM SILNIKU.TO WAŻNE.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gm49  		  
		 
         Nowy Forumowicz maly
  
                  Auto: Mitsubishi space star 1.3 200r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Piła 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-08-2009, 18:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam! Po zdjęciu pokrywy zaworów nie ma śrub regulacyjnych luz zaworów.Są w popychaczach regulatory hydrauliczne w tym samym miejscu co śruby regulacyjne w starszych modelach 1.3. Ciekawe rozwiązanie chyba w innych silnikach nie stosowane.Trzeba wyjąć popychacze i wyczyścić. Myślę ,że powodem zacinania regulatorów hydrałlicznych był zabrudzony olej.Dotyczy to silnika 1.3 60kW, montowany od 09.2000. Tak samo regulowany jest  luz zaworów w silniku 1.6
 
Pozdrawiam Wszystkich | 
             
						
				_________________ maly | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |