Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy możliwy swap silnika z 3000GT / Sigmy ?
Autor Wiadomość
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-10-2011, 23:21   Czy możliwy swap silnika z 3000GT / Sigmy ?

Jak w temacie - różnych trochę tematów i dyskusji na forum czytałem ale konkretów w jednym miejscu nie znalazłem - wyłącznie tu i tam pewne informacje... Chciałbym to wszystko tutaj sobie przedyskutować z tymi co mieli silniczki z 3000GT w rękach.

Otóż wpadłem na pomysł, że jakby w moim zielonym Galu silnik jednak był padaka, to mogę wrzucić z tego obecnie używanego srebrnego i byłby dla taty jak znalazł.

Potrzeba by jednak jakiś silnik i tutaj najprościej chyba byłoby włożyć sobie 6G72 czyli wolnossące 3L :) Myślę, że te 220KM by mnie na razie zadowoliło i zmiana jakościowa byłaby spora. Silnik ogólnie idzie dostać jakoś - idealnie nawet z jakiegoś rozbitka (ostatnio widziałem Sigmę po wypadku ze zdrowym silnikiem...).

Teraz kilka pytań do dyskusji :)

1. Czy mechanicznie da się zamienić moje 2,5L na większe 3L ? Chodzi o to, czy wszystko pasuje, dolot, wydech, skrzynia itd.... Ogólnie czy śrubki będą pasować ;)
2. Jak to może wyglądać elektrycznie ??? Potrzebuję wyłącznie ECU do większego silnika czy coś więcej ? A może trzeba rozkopać masę kabli ?
3. Czym różnią się silniki ? Tylko blok i głowice (albo aż) czy może jeszcze coś więcej ?? Może koledzy Sigmiarze się wypowiedzą ? Jak ich znam to grzebali w swoich silnikach pewnie :) )))
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-11-2011, 18:32   

Też chętnie posłucham w tym temacie osób doświadczonych.
Ewentualnie może ktoś coś wie w temacie swapa 3.5l z Pajero (a dokładniej dół)?
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-11-2011, 22:41   

Mnie tym bardziej interesowałoby nawet wrzucenie silnika turbo - wiadomo - tutaj trzeba więcej miejsca - sądzę jednak, że mogłoby się to udać. Pytanie tylko czy takie coś wystrzymałaby skrzynia biegów (ta oryginalna z E88A) czy trzeba by jej wrzucać jakieś modyfikowane elementy (widziałem trochę tego i chyba by się dało...). A może nadałaby się taka z 3000GT 4WD ?

Muszę sobie jeszcze z sąsiadem kiedyś o tym pogadać - niestety czysto teoretycznie bo dziurę w budżecie mem 8)
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-11-2011, 22:44   

jest jeden E88A 3.0 Twin Turbo biały jeżdżący więc się da :P

EDIT: już znalazłem drugiego :P drugi jest pomarańczowy :P ale ten to zwykłe E5 z wrzuconym 3.0 TT i przeszczepem 4x4 :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2011, 17:44   

Wszyc napisał/a:
jest jeden E88A 3.0 Twin Turbo biały jeżdżący więc się da

Podaj źródło :)

Wszyc napisał/a:
już znalazłem drugiego drugi jest pomarańczowy ale ten to zwykłe E5 z wrzuconym 3.0 TT i przeszczepem 4x4

Też poproszę o źródło tej informacji bo jestem ciekaw.
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-11-2011, 18:40   

Tego białego już linka znaleźć nie mogę dawno to było taki jeden ze szwecji chyba

a tu pomarańczowy
http://www.youtube.com/watch?v=6HdH4_nEAyY
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-11-2011, 19:59   

Wszyc napisał/a:
Tego białego już linka znaleźć nie mogę dawno to było taki jeden ze szwecji chyba

kurde myslałem ze mówisz o tym z Gorzowa... juz miałem nadzieje :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-11-2011, 21:05   

nieee :D hehe u tamtego wszystko po staremu mówie o tym :)



sory z Norwegi jest :)

[ Dodano: 09-11-2011, 05:49 ]
Znalazł się Wojtku :) proszę:

http://translate.googleus...1j7B3Vs74QQNroQ
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11142
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-11-2011, 16:51   

Galanta nie mogę zobaczyć,bo się strona otwiera,ale nic tam nie ma.za to znalazłem tam fajnego Stariona w trakcie renowacji :)
_________________

 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-11-2011, 18:34   

Czyli ustaliliśmy że się da to i owo :) Chmmm - jak tak patrzę na te stuningowane Galanty (podobał mi się głównie taki jeden niebieski z forum Galanceter.org - to bierze mnie jednak chęć zrobienia czegoś przy swoim. Serio - ten samochód ma potencjał i trzeba by z niego go wyciągnąć - tak sądzę, że przy władowaniu kolejnych 10k w samochód jeździłby na prawdę nieźle.

Tylko czy znowu przy mocy około 300km nie będzie problemu z zawieszeniem ? Może trzeba by je obniżyć i utwardzić ? Wtedy pewnie bym musiał zakupić oryginalne amortyzatory z ECSem...
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-11-2011, 23:46   

Jacek odświeżaj w trupa też tak miewam u nich :P

Niebieski? z galant center? ;) spojler z VR4? body kit driffter v2, 2,4litra sohc turbo :) obecnie chyba kolega głowice DOHC wrzuca dawno się nie odzywał ciekawe co u niego :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2011, 09:26   

Wszyc napisał/a:
Niebieski? z galant center? spojler z VR4? body kit driffter v2, 2,4litra sohc turbo

To ten heh. W sumie jak na mój gust to ten bodykit nieco przesadzony, ale kolor muszę przyznać obłędny i sam się zastanawiam, czy by sobie kiedyś takiego nie strzelić...
Wszyc napisał/a:
obecnie chyba kolega głowice DOHC wrzuca dawno się nie odzywał ciekawe co u niego

Ano - ciekawe... Lubię obbserwować takie projekty. Tak mnie ciekawi - skoro zwykłe 2,4L przyjęło turbo (ciekawe, czy zmieniał coś w silniku...) to czy i taki zwyczajny 6G73 też dałby się uturbić... czuję jednak, że taniej wyszłoby od razu silnik wstawić inny.
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-11-2011, 21:21   

zmieniał tłoki i korby :) tam nie eksperymentują z seryjnymi bo kute tanie jak barszcz za oceanem :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-11-2011, 11:03   

Wszyc napisał/a:
zmieniał tłoki i korby tam nie eksperymentują z seryjnymi bo kute tanie jak barszcz za oceanem

Ciekawe czy by się opłaciło kupić takie części w USA i ile byłoby taniej... W sumie jednak wolę nadal cały silnik przekładać - prościej jest :)
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-11-2011, 15:41   

nie opłaca się jestem w temacie :P szukać w europie lepiej :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.