 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Wzrosły obroty a potem nie chciał odpalić |
Autor |
Wiadomość |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28-07-2009, 19:04 [C52A 1.5] Wzrosły obroty a potem nie chciał odpalić
|
|
|
Witam, mam problem z moim miśkiem, chyba zwariował na stare lata Dotychczas za mojej kadencji nie było z nim problemów, a tu stoję sobie na jałowym biegu, nagle coś się głośno zrobiło, patrze na obrotomierz a tam 1,5 tysiąca trzyma! Zero czerwonych kontrolek, tak poprostu skoczyły mu obroty na jałowym, zagsiłam silnik no i już go nie odpaliłam. Po zholowaniu stał całą nockę i rano o dziwo odpalił z bólem, ale znów te wysokie obroty! Na grzaniu miał zawsze misiek 1100 a potem tak 600-700, a teraz kolejno 1600 i 1100 po nagrzaniu, zdecydowanie za wysoko. Ale tej radości z odpalenia go starczyło tylko do kolejnego zgaszenia silnika, jak zajechałam do mechanika i zgasiłam tam autko to później już też nie odpalił... Posprawdzane parę rzeczy, iskra jest, paliwko dochodzi, rozrusznik kręci prawidłowo... Wypieniona kopułka i palec rozdzielacza w nadziei, że to w tym tkwił problem, ale niestety, odpalił 2 razy i później znów klapa, czy mam rozumieć, że on odpala jak ma humor?? A i jak sie go teraz kręci to nie odpala ale czuć bardzo benzynką... Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Czy muszę z miejsca jechać podpinać pod kompa?? dzięki z góry za jakąś podpowiedź, pozdrawiam
[ Dodano: 28-07-2009, 21:16 ]
Widzę, że nikt nie ma pomysłu... Został podpięty kabelek z diodą, tyle, że nie mogę nic odczytać , ponieważ zamiast wybłyskać jakiś błąd, dioda miga cały czas krótkim sygnałem... co to znaczy?? :/ czekam z nadzieją na jakieś sugestie...
[ Dodano: 28-07-2009, 21:39 ]
Dobra, wyczytałam właśnie, że to miganie to jest kod 9, czyli seria zapętlających się dziewiątek, których nie rozróżnię, a kod 9 oznacza, że wszystko jest w porządku, dziwne, bo NIE JEST W PORZĄDKU! widzę, że sama odpowiadam sobie na swoje posty... niech ktoś się zlituje... |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 30-07-2009, 20:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-07-2009, 15:44
|
|
|
Czy kondensatory w ECU były wymieniane? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2009, 20:09
|
|
|
avangarda lampka od silnika Check Engine świeci się cały czas?
Prawdopodobnie Owczar napisał/a: | kondensatory w ECU | albo aparat zapłonowy. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30-07-2009, 22:04
|
|
|
Owczar - nie, kondensatory nie byly wymieniane. Hubeeert - CE wogole się nie świeci! I tak jak mowiłam, dioda nie wymrugała żadnego błędu... Dziś rano z wielkim oporem zapalił, więc korzystając z tej chwili szczęścia podstawiłam go do mechanika. I nic jeszcze nie wiem, ale co do aparatu zpałonowego to byłoby dziwne dość, skoro raz pali a raz nie pali.. Aaa i dalej po odpaleniu dziś 1.5 tysiąca obrotów i czuć benzynkę bardzo... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-07-2009, 22:07
|
|
|
Może zajrzyjcie do przepustnicy ?
Ewentualnie może lambda do sprawdzenia. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2009, 22:13
|
|
|
avangarda napisał/a: | Aaa i dalej po odpaleniu dziś 1.5 tysiąca obrotów i czuć benzynkę bardzo... |
Przelewa - może czujnik temperatury?
Kondensatory i tak do wymiany. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30-07-2009, 22:14
|
|
|
Przepustnica wyczyszczona, sonda lambda nie ma wpływu na zapalanie silnika... :/
[ Dodano: 30-07-2009, 22:18 ]
Hubeert ale czujnik temperatury czego? I gdzie właściwie miś ma komputerek??
[ Dodano: 30-07-2009, 22:24 ]
Dobra, domyślam się, że chodzi o czujnik temp. silnika, ale jak może być walnięty skoro dioda nie wyświetla błędów...? A I ponawiam pytanko o umiejscowienie komputerka w misiu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-07-2009, 23:45
|
|
|
avangarda napisał/a: | Dobra, domyślam się, że chodzi o czujnik temp. silnika, ale jak może być walnięty skoro dioda nie wyświetla błędów...? | Może tak być. Czujnik sprawdzisz omomierzem. avangarda napisał/a: | A I ponawiam pytanko o umiejscowienie komputerka w misiu... | Pod deską rozdzielczą na prawym przednim słupku (w kabinie oczywiście ). |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 02-08-2009, 23:52
|
|
|
Nowe fakty, misiek pali już od ręki i wogóle byłoby ok, tylko ze teraz jak już wszystko jest niby w porządku to czasem w czasie jazdy zaświeca mu sie CE...! Wcześniej jak sie psuł to nie migało błędów, a teraz jak jeździ to mruga błąd 21... Czy to czujnik temp. chłodziwa?? I jeśli tak to który do wymiany bo tam są takie dwa z tego co widziałam, jeden większy, drugi mniejszy... ??
[ Dodano: 04-08-2009, 00:03 ]
Zamykam temat, miś chodzi już, wymieniony czujnik temp. chłodziwa, jest ok dzięki za rady, pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 03-08-2009, 00:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
damian2Zabrze
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 04-08-2009, 00:13
|
|
|
witam,a ten czujnik to był jednowtykowy czy dwuwtykowy? |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 04-08-2009, 10:14
|
|
|
damian2Zabrze są tam dwa czujniki, u mnie padł ten dwuwtykowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamil0810
Forumowicz
Auto: colt 1.3 12v 90r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-08-2009, 12:14
|
|
|
jeden czujnik będzie od temperatury drugi z tego co wiem jest od wskażnika temperatury i ten pierwszy jest dwu pinowy |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 05-08-2009, 23:01
|
|
|
czujnik temperatury jest na dwa piny, a ten od wskaźnika jest jednopinowy... przynajmniej w colcie glxi o silniku 4g15... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-08-2009, 02:23
|
|
|
avangarda napisał/a: | Zamykam temat, miś chodzi już, wymieniony czujnik temp. chłodziwa, jest ok dzięki za rady, pozdrawiam |
Cieszymy się, ale... zmień kondensatory w ECU - to jest coś co MUSISZ zrobić. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
DEDOOR [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2009, 02:40
|
|
|
Cieszymy się, ale... zmień kondensatory w ECU - to jest coś co MUSISZ zrobić.[/quote]
Jest ktos na forum co sie zamuje takimi kondensatorami? |
|
|
|
 |
|
|