Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelniaczy
Autor Wiadomość
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 07-08-2009, 10:58   Wymiana uszczelniaczy

Witam
Pierwsze pytanie: czy przy wymianie uszczelniaczy zaworowych metodą krzyzaka można sobie poradzić bez kompresora tylko opierając zawór o tłok?

I drugie pytanie: jak się dobrać do uszczelniacza wału, raczej trzeba zdjąć koło pasowe ale jak się za to zabrać? Wymiana reszty uszczelniaczy to raczej oczywista sprawa ale to koło pasowe na wale mnie przeraża.


Zdjęcie pożyczone ze strony krzyzaka, mam nadzieje, że mi się za to nie dostanie.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-08-2009, 13:21   

1. to metoda Bartka - ja tylko zrobilem manual
2. na 90% nie da rady - zawor lekko opadnie i potem mozesz miec problem z zalozeniem zamkow, bo nie scisniesz tam mocno sprezyny
3. musisz odkrecic wszystko - srube na wale przede wszystkim, potem zdjac paski i zebatki i dostaniesz sie do uszczelniacza
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2009, 23:45   

nie wiem jak mozna wyjac zamki(zakleszczone) bez opierania zaworu o tłok. Ja w pony wymienialem wlasnie podpierajac zawory tłokiem i nie było problemu. A przyrzad zastepowalem dźwigienka zaworu z wkreconą i opartą na talezyku sprezyny srubą regulacji luzu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-08-2009, 00:26   

cisnienie powietrza tam mocno wypycha zawor, ze po kilku nacisnieciach przyrzadem zamki puszczaja i mozna je magnesem wyjac
innej metody po prostu nie znam (poza sciaganiem glowicy)
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 12-08-2009, 22:38   

Dzisiaj robiliśmy uszczelniacze zaworowe i było trochę zabawy ale udało się bez kompresora.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
jachoo 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 1,8 GLSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: P-ń
Wysłany: 14-08-2009, 10:56   

Witam. Możesz bardziej szczegółowo opisać sposób wymiany bez użycia kompresora? Chcę wymienić samodzielnie a z dostępem do kompresora jest problem.
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 14-08-2009, 12:40   

Ja robiłem identycznie jak z kompresorem. Po kilkukrotnym energicznym ściśnięciu sprężyny trzonek zaczyna już wychodzić i można go wydłubać do góry. No i trzeba kogoś mocnego żeby wytrzymał dłuższą chwilę ściskając sprężynę przy zakładaniu zamków. Jednak nie polecam tego sposobu bo trzeba się namęczyć i bez środków uspokajających ciężko to zrobić. Ale jest wykonalne.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
jachoo 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 1,8 GLSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: P-ń
  Wysłany: 14-08-2009, 14:09   

Dzięki za info. Znajomi mechanicy z Poznania nie chcą się podjąć wymiany bez ściagania głowicy. Mówią, ze za duże ryzyko wpadnięcia zaworu więc jestem zmuszony załatwic temat własnymi siłami.
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-08-2009, 14:47   

jachoo, zwyczajnie ustawiasz tłok na pierwszym cylindrze w górnym martwym punkcie,i wymieniasz uszczelniacze na 1 i 4 cylindrze,i nie ma żadnej obawy żeby zawór wpadł do środka,później ustawiasz na 2 cylindrze tłok w górnym martwym punkcie i wymieniasz na 2 i 3,zawory opadają ale nie o tyle żeby nie można było ścisnąć sprężyny,zanim zaczniesz rozbierać gore,powciskaj we wszystkie kanały olejowe jakieś szmatki na wypadek gdyby Ci wyskoczył z reki zamek,bo będziesz miał kłopot w poszukiwaniu go w silniku,daną operacje rób najlepiej z kimś,bo samemu będzie Ci ciężko.
 
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 14-08-2009, 16:31   

Przy ustawieniu wału na znak jest w górze 1 i 4 tłok a zawór opada wtedy jakieś 1,5-2cm więc nie powinno być z tym problemu.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 19-08-2009, 21:10   

a może ktoś jest wtajemniczony ile może kosztować wymiana takich uszczelniaczy :?: Moj Galant strasznie "kopci" zaraz po odpaleniu jak jest zimny a gdy jest ciepły również tak się dzieje lecz trochę mniej.. Wystarcza nowe uszczelniacze czy remont cylindrów i nowe pierścienie dopiero rozwiążą ta nie dolegliwość :?: POZDRAWIAM :!: :!:
_________________

 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 19-08-2009, 21:31   

charzun, licz tak do 150zl o ile będzie się ktoś chciał podjąć wymieniać uszczelniacze bez ściągania głowicy,choć to obniża koszty i to o sporo,i jest tak samo efektywne gdybyś to robił z głowicą na stole,czy to wystarczy??
Ciężko jest powiedzieć,ale od czegoś trzeba zacząć,i jest to najtańsza operacja w celu zlikwidowania ubytków olejowych i kopcenia,bo zapewne przy wymianie pierścieni,mechanik powie Ci ze uszczelniacze tez musisz wymienić,także zacznij od uszczelniaczy i zobacz czy jest poprawa,czy tez nie.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-08-2009, 21:32   

To zależy czy ze zdejmowaniem głowicy czy nie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 19-08-2009, 21:33   

ok.. dzięki wielkie :) mam nadzieje ze to pomoze.. Pozdro :!:
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-08-2009, 08:02   

na mojej WWW jest maly opis uszczelniaczy w Colcie C5x - niemal w kazdym Mitsu idea wymiany jest podobna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.