Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wakacyjna przestroga - paliwo
Autor Wiadomość
mihoo 
Forumowicz

Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-08-2009, 10:01   wakacyjna przestroga - paliwo

Wróciłem tydzień temu z Czarnogóry. Na trasie przegapiłem stację w Austrii i zatankowałem w Słowenii (stacja przy autostradzie, żaden krzak, mnóstwo aut na zagranicznych numerach też tankowało). Od tego momentu autem zaczęło lekko poszarpywać i stracił nieco mocy. W Chorwacji dotankowałem lepszego paliwa i trochę przeszło ale dalej było czuć, że coś jest nie tak. Później tankowałem kilka razy w samej Czarnogórze. Niestety w drodze powrotnej już od początku drogi autem mocno szarpało powyżej 2,5k obrotów i nie dało się jechać nieco powyżej 140km/h. Dzwoniłem do MAPa, podejrzewali rurkę podciśnienia na turbinie (znany objaw), więc odpuściłem i tak dojechałem do Gdyni. Oddałem auto do ASO, panowie sprawdzili rurkę - ok, następne podejrzenie box ralliart - też ok, następnie zawór EGR - ok. Zajrzeli do filtra paliwa i się przerazili, dosłownie mazut, gęsta czarna ciecz. Czyszczenie układu, czyszczenie baku, nowe filtry i ponad tysiak dodatku wakacyjnego za frajer.
Nie wiem czy miałem wyjątkowego pecha ale w Słowenii raczej nie będę już tankował.
pozdrawiam
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-08-2009, 10:33   

Moim zdaniem powinieneś się cieszyć że jeszcze wtryski działają i żeby długo jeszcze działały.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 12-08-2009, 11:44   

Heja,

Temat mi dobrze znany :) Zeszłej zimy w największe mrozy (-26 st) auto zdechło mi w drodze do pracy. Diagnoza w ASO wykazała zapchany filtr paliwa i wytrącona parafina. Zdziwiłem się bo zawsze tankuję na markowych stacjach, ale faktycznie kilka dni wcześniej raz zdarzyło mi się zalać u jakiegoś kowala (Lotos) w Krynicy Górskiej paliwo z powodu rezerwy. Samochód faktycznie jakby słabszy był w drodze powrotnej. Kilka dni później zdechł. W moim przypadku wystarczyła wymiana filtra.

Mam jednak pytanie:
Czy w dizlu powinno sięco jakiś czas czyścić jakieś elementy w układzie paliwowym / silniku żeby auto śmigało zdrowe i na 100% mocy?

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-08-2009, 11:49   

mitsu00 napisał/a:

Czy w dizlu powinno sięco jakiś czas czyścić jakieś elementy w układzie paliwowym / silniku żeby auto śmigało zdrowe i na 100% mocy?


Jak widzisz w polskich warunkach filtr jest newralgicznym elementem.

A reszta to jak się żwawo dobiera kont wychylenia stopy to kierownica spalin w turbinie, EGR i DPF powinny się same oczyszczać z sadzy.

Ale ja się nie znam na dieslach :p
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 12-08-2009, 11:53   

To mam rozumieć że czasem trzeba autku daćostro w palnik żeby system się oczyścił? Jeżdżę dość spokojnie, często na tempomacie i bez katowania silnika.

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-08-2009, 12:10   

W palnik dawać to może za dużo powiedziane. Ale silnik powinien być co jakiś czas przeczyszczony np. podczas wyprzedzania nie bać się docisnąć do końca gaz. Nie męczyć na niskich obrotach bo sadza osadza.
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 13-08-2009, 16:22   

Też tankowałem na stacji w Słowenii (ichniejsza sieć) ale nie odczułem ubocznych skutków. Nie wiesz czy syf na filtrze pozostał z paliwa kupionego w Czarnogórze czy na Słowenii :)
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2009, 19:49   Re: wakacyjna przestroga - paliwo

mihoo napisał/a:
Zajrzeli do filtra paliwa i się przerazili, dosłownie mazut, gęsta czarna ciecz.

Filtr paliwa w 2.0 DID jest nie rozbieralny. Wymienia się go w całości.
 
 
mihoo 
Forumowicz

Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-08-2009, 10:45   

Jakkolwiek. Chodzi o sedno sprawy, które mam nadzieję prawie wszyscy załapali. Widziałem tylko to co spuścili z baku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.