Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej ATF
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-01-2010, 14:17   Olej ATF

Mam pytanie odnośnie oleju do skrzynki F4A33.
W temacie o olejach nie pisze bo i tak jest zamknięty natomiast w innych wątkach informacja której szukam pojawiała się sporadycznie.

Chcę wymienić olej w skrzyni, obecnie jest "katowana" na Hipolu IID stąd pewnie lekkie poszarpywanie czasami - wiem mój błąd ale 3 lata temu moja wiedza była nieco uboższa.

Jest sobie taki olej

http://www.valvoline.com/...ission-fluid/37

W zakładce specs jest informacja że rekomendowany do skrzyń gdzie powinien być stosowany DIAMOND SP-II lub SP-III.

Czy są jacyś posiadacze aut z tą skrzynką (Eclipse, 3000GT, Sigma) którzy zalali ją tym olejem i mogą się wypowiedzieć na temat pracy skrzyni? Wszystko to pisze dlatego że kolega ostatnio nabył Sigmę do której zalali oryginalny Diamond SP-III i skrzynia chodzi rewelacyjnie mimo że podobno wcześniej lekko szarpała. I to uzmysłowiło mi że prawdopodobnie jednak olej ma większe znaczenie niż mi się wydawało.

W FAQ niby jeszcze potwierdzają że można bez problemu stosować do skrzyń które wymagają SP-III

http://www.valvoline.com/...ission-fluid/94
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-01-2010, 16:39   

Sam zamerzam wymienić olej w skrzyni na MaxLife ATF.
Skoro oleje Valvoline są tak chwalone to chyba warto zaryzykować, tymbardziej że MaxLife ATF jest olejem syntetycznym.
Ale sam jestem ciekaw jak się sprawuje ten olej. W temacie na temat olejów w automatach ktoś właśnie takim olejem zalał i sobie chwalił.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-01-2010, 22:52   

Odczuwam u siebie poprawę choć myślałem że będzie większa. Myślałem że zniknie lekkie szarpanie przy redukcji ale widocznie uroda skrzyni. Co ciekawe skrzynka kolegi która w poniedziałek chodziła bardzo dobrze jak jechałem jego sigmą (po zakupie), chodziła idealnie teraz się nieco zbiesiła i chodzi tak jak moja po wymianie ;)
Dziwne.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-01-2010, 00:31   

Czyli wymieniłeś na tego MaxLife ?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-01-2010, 08:58   

No tak. Co będzie to zobaczymy - mam nadzieje ze nieco lepiej niż było bo jak sie nie poprawi to wracam do hipola ;)

[ Dodano: 07-07-2010, 21:30 ]
Swojego czasu wymieniłem poduszki pod silnikiem (przód i tył) - po tym zmiana biegów przebiega jeszcze lepiej tzn. jest praktycznie niewyczuwalna. Do ideału jeszcze ciutkę brakuje, ale wyglada na to że na sposób pracy skrzyni składają się rózne elementy: olej, mocowanie skrzyni, stan elementów wykonawczych.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.