 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Olej ATF |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-01-2010, 14:17 Olej ATF
|
|
|
Mam pytanie odnośnie oleju do skrzynki F4A33.
W temacie o olejach nie pisze bo i tak jest zamknięty natomiast w innych wątkach informacja której szukam pojawiała się sporadycznie.
Chcę wymienić olej w skrzyni, obecnie jest "katowana" na Hipolu IID stąd pewnie lekkie poszarpywanie czasami - wiem mój błąd ale 3 lata temu moja wiedza była nieco uboższa.
Jest sobie taki olej
http://www.valvoline.com/...ission-fluid/37
W zakładce specs jest informacja że rekomendowany do skrzyń gdzie powinien być stosowany DIAMOND SP-II lub SP-III.
Czy są jacyś posiadacze aut z tą skrzynką (Eclipse, 3000GT, Sigma) którzy zalali ją tym olejem i mogą się wypowiedzieć na temat pracy skrzyni? Wszystko to pisze dlatego że kolega ostatnio nabył Sigmę do której zalali oryginalny Diamond SP-III i skrzynia chodzi rewelacyjnie mimo że podobno wcześniej lekko szarpała. I to uzmysłowiło mi że prawdopodobnie jednak olej ma większe znaczenie niż mi się wydawało.
W FAQ niby jeszcze potwierdzają że można bez problemu stosować do skrzyń które wymagają SP-III
http://www.valvoline.com/...ission-fluid/94 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Sticker
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-01-2010, 16:39
|
|
|
Sam zamerzam wymienić olej w skrzyni na MaxLife ATF.
Skoro oleje Valvoline są tak chwalone to chyba warto zaryzykować, tymbardziej że MaxLife ATF jest olejem syntetycznym.
Ale sam jestem ciekaw jak się sprawuje ten olej. W temacie na temat olejów w automatach ktoś właśnie takim olejem zalał i sobie chwalił. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-01-2010, 22:52
|
|
|
Odczuwam u siebie poprawę choć myślałem że będzie większa. Myślałem że zniknie lekkie szarpanie przy redukcji ale widocznie uroda skrzyni. Co ciekawe skrzynka kolegi która w poniedziałek chodziła bardzo dobrze jak jechałem jego sigmą (po zakupie), chodziła idealnie teraz się nieco zbiesiła i chodzi tak jak moja po wymianie
Dziwne. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Sticker
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-01-2010, 00:31
|
|
|
Czyli wymieniłeś na tego MaxLife ? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-01-2010, 08:58
|
|
|
No tak. Co będzie to zobaczymy - mam nadzieje ze nieco lepiej niż było bo jak sie nie poprawi to wracam do hipola
[ Dodano: 07-07-2010, 21:30 ]
Swojego czasu wymieniłem poduszki pod silnikiem (przód i tył) - po tym zmiana biegów przebiega jeszcze lepiej tzn. jest praktycznie niewyczuwalna. Do ideału jeszcze ciutkę brakuje, ale wyglada na to że na sposób pracy skrzyni składają się rózne elementy: olej, mocowanie skrzyni, stan elementów wykonawczych. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|
|