 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Co należy zrobić przy wymianie amortyzatorów? |
Autor |
Wiadomość |
jacek_ka
Forumowicz

Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-08-2009, 18:05 Co należy zrobić przy wymianie amortyzatorów?
|
|
|
Witam wszystkich po raz pierwszy.
W moim bolidzie padły tylnie amortyzatory (mają ok.45%) i zamierzam je niedługo wymienić. Moglibyście mi podpowiedzieć, czym należy się jeszcze oprócz samej wymiany zająć? Wiem, że o amortyzatorach jest sporo, ale odpowiedzi nie znalazłem...
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2009, 18:25
|
|
|
Jesteś pewien, że amory padły? Pomiary były robione na pustym, czy zapakowanym aucie? Ostatnio wymieniałem amory (oryginalne miały 10% różnicy między stronami) w swoim Colcie. Po wymianie pojechałem na stację diagnostyczną i wyszło mi 42% skuteczności! Diagnosta powiedział mi, że tak jest prawidłowo, bo przy obciążeniu wynik będzie wyższy. |
|
|
|
 |
jacek_ka
Forumowicz

Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-08-2009, 18:46
|
|
|
Na przeglądzie, auto było puste, diagnosta stwierdził, że są "trochę słabe", ale przegląd podbił. Czyli mówisz, że 45% to norma??? Dla porównania z przodu na tym samym przeglądzie wyszło ok 70%... |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2009, 10:42
|
|
|
jacek_ka napisał/a: | Na przeglądzie, auto było puste, diagnosta stwierdził, że są "trochę słabe", ale przegląd podbił. Czyli mówisz, że 45% to norma??? Dla porównania z przodu na tym samym przeglądzie wyszło ok 70%... | U mnie było dokładnie to samo. Przód miałem 85/87%, tył (zapakowany) przed wymianą 72/62%. Po wymianie tyłu (nowe Kayaba Excel G), 44/45% (pusty bagażnik).
Dla pewności możesz powtórzyć pomiary na innej stacji i sprawdzić, czy teoria mojego diagnosty (pomiary na pusto i z bagażem) jest prawdziwa. Tak czy inaczej, różnica w prowadzeniu po wymianie amorów (mimo, że teraz wykazują na papierze dużo mniejszą skuteczność) jest kolosalna. |
|
|
|
 |
jacek_ka
Forumowicz

Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-08-2009, 11:49
|
|
|
Dzięki za opinie gregorbu. U mnie ponadto słychać stuki w tynym zawieszeniu. Najpierw z jednej strony, teraz już z obu. Myślę, że to mogą być sprężyny, które "dobijają", mam rację? A jeśli tak, to to też świadczy o zużytych amortyzatorach, prawda? Powiedz mi, czy wymieniałeś coś jeszcze razem z amortyzatorami, czy coś trzeba ustawiać po wymianie? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2009, 11:54
|
|
|
W przypadku stuków mogą to być zarówno sprężyny, jak i amory - niestety. Ważne jeszcze, w jakich okolicznościach się te stuki pojawiają. Jeśli tylko w deszczowa pogodę, nie ma się czym przejmować - ten typ tak po prostu ma.
W moim przypadku nie było konieczności wymiany czegokolwiek poza amortyzatorami. To, co może być jeszcze do wymiany oprócz amorów i/lub sprężyn, to gumowe odboje górnego mocowania amora. Niestety, widać je dopiero po demontażu amortyzatora ze sprężyną. |
|
|
|
 |
jacek_ka
Forumowicz

Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-08-2009, 14:51
|
|
|
Dzięki wielkie. U mnie stuka w każdą pogodę i nie zawsze na dziurach ale także np. gdy wchodzę w ostry zakręt i auto się mocno przechyla. Obstawiam sprężyny, ale mam nadzieję, że ich razem z amortyzatorami nie będę musiał wymienić... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-08-2009, 01:17
|
|
|
jacek_ka napisał/a: | U mnie stuka w każdą pogodę i nie zawsze na dziurach ale także np. gdy wchodzę w ostry zakręt i auto się mocno przechyla. Obstawiam sprężyny, ale mam nadzieję, że ich razem z amortyzatorami nie będę musiał wymienić... | Amortyzatory do wymiany kolego. |
|
|
|
 |
|
|